ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החכי"ם המריאו לאירופה

המהדורה השבועית: כשהמשטרה חיטטה ללייבל'ה במכשיר

והשבוע במדור שמביא את הסיפורים הכי מעניינים: חברי הכנסת הרימו כנפיים והיכן ישהו בשבת? העיתונאי שנעדר ממסיבת יום ההולדת של הבוס. מי איים על לייבל'ה עם כותרת בעיתון 'בשבע'? ובונוס לסיום: היכן יתקיימו השבת הקידושים הכי טובים?  

המהדורה השבועית: כשהמשטרה חיטטה ללייבל'ה במכשיר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה השבוע שמר על המכשיר המוגן שלו חזק חזק ושוב חזק כמעט מתחת לכרית, עד שלפתע היה נדמה לו כי שוב משטרה לוקחת את מכשירו ובודקת מה קורה בפנים. לא שיש ללייבל'ה מה להסתיר אך ברור כשמש שהוא לא רוצה שהמשטרה תראה את ההתכתבויות שלו עם יונתן אוריך, בין היתר על נוהל חבצלות שלייבל'ה היה מדסקס עם אוריך בעבר.

בכל מצב, לייבל'ה זוכר גם מתוך שינה את הבוקר שבו המשטרה הגיעה לביתו והחרימה את שני מכשירי ה'בלק ברי' המיתולוגיים ורק אחרי כמה ימים - כשלייבל'ה כבר חשב מה יש להם לעשות איתם, הוא גילה שהם כלל לא פתחו את המכשירים ורק ביקשו שיקריא להם משם הודעות. ככה זה כשחוקרי המשטרה הם שליימזלים ומאיימים על לייבל'ה כי באם לא יודה - הם יעשו עליו כותרת ראשית ב'בשבע'.

לייבל'ה יודע לספר כי מאז אותה פרשיה שהסתיימה בלא כלום, גם נשאר באחת מתחנות המשטרה באזור ש"י מכשיר אייפון של אחד מבכירי ש"ס שעד היום לא נתן להם את הקוד והוא יושב כברזל עד שיבוא האקר הגדול. 

אבל מה כל זה לעומת מה שקורה בהרכבת הממשלה שמוציא את כולם משלוותם. לייבל'ה יודע לדווח על שלושה חברי כנסת שהמריאו לרחבי אירופה, סגן השר ח"כ מאיר פרוש נצפה עושה את דרכו לעיירת סאדיגורה לשבות במקום לרגל הילולת הסבא קדישא רבי ישראל מרוז'ין זיע"א, גם ח"כ אייכלר נצפה עושה את דרכו לשווייץ שם יחגוג את שמחת השלום זכר והברית לנינו הקט שנולד, לייבל'ה מאחל מזל טוב ורוב נחת. וגם הנציג של ויז'ניץ ח"כ יעקב טסלר שישבות במעז'יבוז ליד ציונו של הבעל שם טוב הקדוש ומאחל להם שבזכות ההיילגער רוז'ינר שעל יום היארצייט של נאמר עיצומו של יום מכפר יזכור לכל הטוב, ולייבל'ה גם מאחל שיפעלו ישועות לכל הנוסעים למיניהם. 

ומי שלקח הפוגה מפייק ממשלת האחדות, הוא ח"כ דוד ביטן שנצפה במטוס שנחת בקייב יחד עם קבוצה של איזה 15 בכירי ליכוד. ביטן פגש קבוצת חסידים שטסו ליארצייט של הסבא קדישא מרוז'ין ששאלו אותו במה זכו שהוא איתם על הטיסה, ביטן סיפר שהוא נוסע עם החבר'ה (מהליכוד) למינסק בשליחות של הסוכנות היהודית. כשנשאל מה עם המשא ומתן עם גנץ השיב: "זה תקוע ולא מתקדם לשום מקום. ביטן נותן פרשנות בלי להתבלבל והוסיף: "אם תהיה אחדות, אז החרדים יישארו בחוץ גם בגלל הגיוס וגם בגלל המרכולים". 

ומי שעזב הכל והמריא הוא השר לשעבר אריאל אטיאס חבר צוות המשא ומתן של ש"ס שנצפה יחד עם כל המשפחה עומדים בתור בנתב"ג, לייבל'ה לא בדק לאן המריאו אך חופש תמיד לא מזיק. 

במערכת הפוליטית מסתובבת שמועה על ראש עיר מוכר באחת הערים בארץ שחשקה נפשו להראות חתיך ובשבוע אחרון נעדר מהעירייה ליומיים בשביל ניתוח קיצור קיבה. לייבל'ה ימשיך לעקוב אחר העניין ומאחל בריאות איתנה ואולי בקרוב לייבל'ה גם יעלה על שולחן הניתוחים. מי יודע.

והח"כ לשעבר משה פייגלין דווקא נצפה בבית הכנסת איצקוביץ שם אמר קדיש לזכרה של אמו ע"ה שנפטרה בחג הסוכות. 

לקראת החתונה של הבת, מנכ"ל מוסדות "תפארת בבא סאלי" גואל ועקנין עצר אצל מאיר אלמליח מחנות הלבשה אוסטין בבני ברק כדי להתארגן על מלתחה.

בין לבין עוד אירוע ענק התרחש השבוע שגם זקני מירון התרגשו לראות, אמש במוצאי ר"ח בציון הרשב"י במירון ערך איש ירושלים והעולם הגדול שרגא ניימן את טקס החלאקה לבנו בכורו וממשיך דרכו. לייבלה לא הצליח לשים ידו על תמונה מההפקה המרשימה ומנות השף אבל בזכות צדיקים עומד העולם ולפחות תמונה עם רב הסלבס ברחבת הציון יש לנו.

והעיתונאים שיצאו לחגוג בפראג הם צמד הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום, השניים יצאו לחגוג את מעבר בלום למשפחה בחג הסוכות להפתעת כל מערכת 'קו עיתונות' בלום יתחיל בשבוע הבא לכתוב במשפחה את הטור הפוליטי. 

ומי שיצא לותיקין ברומא הוא עורך הדין ודובר הרבנות קובי אלתר שנזהר לא להצטלם בחברת נושאי צלב ל"ע, אלתר שתמיד יוצא פוטוגני התבקש מהניצבים להצטלם ונענה בחיוב. 

לייבל'ה ביקר בשבוע שעבר באומן שבאוקראינה שם ראה את פישי ויזל מנהל אשכול קופת חולים לאומית בבני ברק נושא תפילה חרישית על הציון. לייבל'ה יודע לספר כי ויזל עשה מסע עם חמיו הרב זליג קורניצר מויז'ניץ אך בליל שישי הגיעו לאומן ולא הייתה אף מסעדה בשרית פתוחה עד שנאלצו לאכול חלבי. 

ואפרופו אוכל לייבל'ה הגיע לקהילה היהודית בקייב לשבת קודש, לייבל'ה חשב מה כבר יכול להיות באוכל באוקראינה עד שגילה את מה שהוא אוהב באמת. בגג המלון של הקהילה בפדול של הרב בלייך יש את המסעדה הגדולה של השף לייזר מאכלין שפינק את הצורה ללייבל'ה בכמה וכמה סוגי דגים, לצד בשרים שטרם טעמתם, לייבל'ה גילה גם כי מאכלין פתח אגף חלבי של פיצות פסטות ועוד עם שף איטלקי מיוחד המזכירות את ארה"ב והכל כמובן באווירה היימיש אז אם אתם עוברים בקייב אל תפספסו לרגע את המסעדה של לייזר.

קודם השבת ראה משב"קי האדמו"ר מויזניץ הרב בנציון שטנגר והרב זעליג קורניצר מקבלים תדרוך לקראת השבת במעזבוז מפי העסקן המקומי וגבאי בית כנסת הרב ירמיהו קורניצר.

במוצאי שבת התקיים שמחת השבע ברכות לסגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המונציפלית מנחם שפירא בניר עציון, בשמחה השתתפו כל המי ומי מדגל התורה, את השמחה ארגנו מ"מ ראש עיריית חיפה מיכי אלפר ומ"מ ראש מועצת רכסים איצ'ה רייך. לצד חברי הכנסת של המפלגה, סגני ראשי ערים, מנכלי החינוך העצמאי, יתד נאמן ורשת הגנים יכלו לצפות בראש עיריית חיפה עינת קליש שהגיע להודות לאבי הבת על כל המהפך בחיפה. בפאתי האולם נצפו מי שניהלו לה את מטה הבחירות צביקי לוי ואליהו ארנד יחד עם אלפר וזיסמן שהנחה בטוב טעם ודעת את האירוע.

בעוד יו"ר המפלגה משה גפני בחר לנצל את ההזדמנות של התכנסות של למעלה ממאה צירי המפלגה ולדבר פוליטיקה, העדיף ח"כ יעקב אשר לבטא בנאומו דווקא את הכרת הטוב שרוחשים הנציגים המקומיים למנהל המחלקה כי בלי זה האירוע לא היה קורה, "יש אירועים שבאים מלמעלה, מראשי המפלגה, ואליהם מצטרפים גם הנציגים המקומיים, פה באירוע שלנו זה הפוך, הנציגים המקומיים שמעריכים את הפעילות של מנחם לאורך כל השנה מכירים טובה ומתכנסים לשמוח בשמחתו, זה הסימן שיש התלכדות מיוחדת במפלגה בבחינת יש שכר לפעולתך". 

איתמר בר עזר מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים עד לא מכבר , שיצא כידוע לפנסיה, נצפה השבוע בג'וב החדש בארגון 'יד שרה' בירושלים. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

להבדיל בין קודש לחול - דובר הרבנות הראשית הדליק נר בחדרו של מרן לעילוי נשמתו של מרן הגר״ע יוסף זה לאחר ששימש השבוע כנציג הרבנות הראשית לחתימה על מסמך היסטורי בוותיקן להצלת חיים ונפגש עם האפיפיור. לייבלה ווידא כי הדובר טבל במקווה בין האירועים.

ביום שני הגיע לייבל'ה לכינוס אגודת ישראל בפביליון בירושלים שם התכנסו כל חברי אגודת ישראל לסכם את הבחירות השניות ולהיערך לשלישיות, לפי האוכל היה נראה שנשאר הרבה כסף באגודה וגם בבצ'יק נצפה בעין הסערה הגוראית מתעד מה שצריך לתעד. 

בכניסה פגש לייבל'ה את שניאור רוזן של סגן השר פרוש ואת העיתונאי יצחק פלדמן, שהגיע עם כובע הקנייטש לכינוס החסידי. פלדמן נראה מדושן עונג אחר שפרץ אחרי החגים בקריירת דיאטה רצחינית והשיל ממשקלו רק שלוש קילו. 

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת בנו של איש העסקים מאיר גל ששבוע קודם לחתונה ביצע קאמבק גדול וחזר ל'גל אורן', בחתונה ראה לייבל'ה את הכתב ענייני של כאן 11 חברנו עקיבא וייס מסתודד עם סגן השר פרוש ושומע ממנו כמה דברים שלא הספיק לשמוע ממנו כשהיה כתב כנסת של 'בחדרי'. 

מרחק כמה צעדים משם ראה לייבל'ה את היועץ האסטרטגי אבי גרינצייג יחד עם ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין שזכר לגרינצייג את ימיו הטובים בעת שלמד בישיבת 'ארחות תורה' והיה דבוק בראש כולל נחלת משה הגרב"ד דיסקין. 

גם השר לשעבר ובכיר הליכוד ח"כ גדעון סער שהתרגש משירתו של אמן הרגש והנשמה מוטי שטיינמץ והשניים נעמדו לתמונה בשביל לייבל'ה. 

גם את השר סמוטריץ ראה לייבל'ה בשמחה סוגר כמה דברים עם אנשי הפרסום אורן אלימלך ונחום בנדיקט.

לייבל'ה גם לא פספס השבוע את חתונת איש התקשורת רפי פרלשטיין כפי שתוכלו לראות כאן גלריה מורחבת. בערב שבת עוד הגיע לייבל'ה לרחובות שם חזה במעמד חבישת השטריימל לרפי מהאדמו"ר מקרעטשניף שברכו בכל הברכות שחלו על השטריימל ועל רפי. 

עובדי תחנת הרדיו 'קול ברמה' חגגו השבוע יומולדת הפתעה למנכ"ל הרדיו אריאל דרעי שנהיה בן 46 בלעה"ר עד 120. וכך ליד מגש פירות ענק התאספו עובדי ושדרני התחנה בהפקתה של מנהלת המשרד מירי גפן למסיבת ההפתעה שהייתה באמת נראית אותנטית. 

ובארה"ב בלב ליבה של שכונת בורו פארק נערך מעמד צאתכם לשלום לתלמידי באבוב שבאו לחסות בצלו של הרבי, האדמו"ר חילק לבחורים אגוזים שנותרו מחג הסוכות. מי שזכה לקבל אגוז הוא העסקן של באבוב ר' דודי רוט. לייבל'ה מבקש שישאיר לו לפחות שיריים. 

לייבל'ה גם עקב אחר הצלמים השבוע: הצלם נפתלי לרר פרש כנפיים והמריא עם אחיו אודי למסע בגיאורגיה, שם הוא עשה מצנח רחיפה ועד שבא לצלם כמעט נפל. למזלו, מצלמת הרחף של לייבל'ה תיעדה. 

ובחתונת איש ההגברה מנחם זינגר שהתחתן השבוע באולמי 'קונטיננטל' בבני ברק, ראה לייבל'ה את הצלם משה גולדשטיין חבוש בשטריימל לרגל השמחה ומתברך נרגשות מהרבי מויז'ניץ.  

ואת הזמרים ראה לייבל'ה גם כן משוטטים בין אירוע לאירוע: שלומי גרטנר מלונדון נצפה יותר ויותר בישראל הוא נראה בהכנות בשוק. 

ואת ליפא שמלצר פגש לייבל'ה בצהרי חמישי בהדר גאולה בודק את המאכלים לכבוד שבת קודש. 

מי שנצפה השבוע חוזר לשגרה משב"ק הגר"נ קרליץ זצ"ל ר' שייקה קרליץ שנצפה מחוייך מתמיד בחתונה לבת הרב יוסף סטל מנהל מחלקת גני הילדים בעיריית בני ברק. 

ואם חפצה נפשכם בקרטופעל קיגל עסיסי לצד הערינג משובח ואלכוהול איכותי, תוכלו למצוא את כל הטוב הזה בבית הכנסת תפארת ישראל בחיפה, שם יערך בשבת נח הקידושא רבה לנכדתו של הרב יוסי ערבליך יו״ר 'למענכם', בת ראשונה לבנו הבכור ר' משה ערבליך. מזל טוב.

בסוף שבוע שעבר הגיע לייבל'ה לאולמי 'פאר התמר' בביתר לשמחת הבר מצווה לבנו של ישראל פוקס (גרפיקאי מוכשר בפני עצמו) ומו"ל העיתון הדיגטלי 'שחרית' שפוקד את תיבת המייל של לייבל'ה מידי בוקר ולייבל'ה כמו עוד עשרות אלפים לא פותח את היום בלי זה. לייבל'ה שולח גם מזל טוב מפה וכל מי שנעדר לאחר ששהו בברדיטשוב. פעם הבאה לייבל'ה מקווה שלא יצא ביארצייט. 

במוצאי שבת חגג לייבל'ה בפדיון הבן לנכדו של השדרן המרתק דודי שוומנפלד (בן בכור לבנו זאבי). התינוק הקטן נפדה בחמישה סלעים וללייבל'ה יש תמונה. 

האיש וההסעות ר' חיים הופמן מנכ"ל 'דרך החיים' הגיע השבוע עם בנו שמעון לבית מדרשו של גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס להניח תפילין לבנו לרגל הגיעו לגיל ה-13, יצויין כי השבוע גם חלה היא"צ ה-19 לאביו הרה"ח ר' משה צבי הופמן ז"ל מי שייסד את חברת ההסעות.

ברכת מזל טוב לר' דוד רובינשטיין נאמן ביתו הקרוב של האדמו"ר מצאנז לרגל שמחת נישואי בתו, שתיערך ביום שני הקרוב באולמי בת ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב לר' אהרן לוסטיג משב"ק האדמו"ר מלעלוב, לרגל שמחת נישואי בנו שיערך ביום רביעי הקרוב בעיר ביתר.

ברכת מזל טוב לישראל אלמסי יו"ר ארגון 'ידידים' לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בכורו, שתיערך הערב יום חמישי באולמי הדר דימול בת"א.

ברכת מזל טוב לחזן דובל'ה ושושי הלר לרגל שמחת הבר מצוה לבנם משה יאיר, שיערך הערב יום חמישי באולמי בית ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב לאורגניסט דודי פלדמן לרגל הולדת הבת בשעה טובה. נכדה של המנצח והמעבד רובי בנט. 

ברכת מזל טוב לנפתלי שטיצר מעסקני חסידות ברסלב ואיש הנדל"ן לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליו"ר ארגון שיח השדה הרב ישראל מאיר קורנברג, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו הבחור נחמן. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד