י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כבאים הוזעקו

תקלה ב'אייר פורס 1' של ראש ממשלת ישראל

כבאים הוזעקו: במהלך ההכנות לקראת טיסת המבחן הראשונה של מטוס ראש הממשלה ונשיא המדינה לעשורים הבאים, נרשמה תקלה במערכת הבלמים של המטוס והוכרז מצב חירום - שנגמר בלי נפגעים ובלי נזק

תקלה ב'אייר פורס 1' של ראש ממשלת ישראל
כבאים הוזעקו למטוס ראש הממשלה בנתב"ג צילום: דובי עפר, באדיבות ynet

אייר פורס 1 הישראלי: במהלך ההכנות האחרונות בתעשייה האווירית לקראת טיסת המבחן הראשונה של מטוס ראש הממשלה ונשיא המדינה לעשורים הבאים, נרשמה תקלה במערכת הבלמים של המטוס והוכרז מצב חירום שנגמר בלי נפגעים ובלי נזק, כך פרסם לראשונה איתי בלומנטל.

על פי הדיווח באתר ynet, עקב חום בבלמים הוזנקו למטוס צוותים חירום בהם צוותי כיבוי בהתאם לנהלים. בתעשייה האווירית אמרו כי ריצת המסלול בוצעה כחלק מתהליך שנועד לבדוק את הבלמים לפני ההמראה ביום ראשון. המטוס מדגם בואינג 767-300ER נראה בחטיבת תעופה של התעשייה האווירית לקראת היציאה למסלולי ההמראה, ל"נסיעת מבחן" ראשונה בימים הקרובים.

תצורת וטכנולוגית המטוס מבטאים את היכולות הטכנולוגיות הייחודיות של מומחי ועובדי חטיבת התעופה של התעשייה האווירית, אשר כחלק מקו העסקים של החטיבה מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות שונות ומורכבות כגון מטוסי תדלוק, מודיעין ומטען. מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת התאימו לתצורת מטוס ראשי מדינה לשימוש בעשורים הבאים.

מטוס ראש הממשלה ונשיא המדינה. צילום: אלון רון

המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

בימים הקרובים יבצע המטוס את טיסת המבחן הראשונה שלו כחלק מהליך סיום ההסבה על פי הדרישות המחמירות בעולם התעופה.

התעשייה האווירית היא אחת החברות הבודדות בעולם להן יכולת לתכנן, לפתח, להסב ולרשיין מטוסים והיא מבצעת הסבות רבות של מטוסים במסגרת פעילותה של חטיבת התעופה אשר הוקמה בתחילת השנה כחלק מהאסטרטגיה החדשה של החברה.

התעשייה האווירית מטוס אייר פורס 1 767-300ER מטוס ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד