י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הסכסוך

בדרך לקבר ישראל: גופתו של הנפטר תקועה

בגלל שביתה במשרד החוץ שהחלה בעקבות סכסוך ממושך עם משרד האוצר על מימון דיפלומטים ושליחים ישראלים, גופות של נפטרים הרוצים להיקבר בישראל תקועות בחדר הקירור בגלל חוסר באישורים קונסולריים • "כולנו תקווה שיימצא פתרון לסיום השביתה בהקדם ונוכל לפעול במיידי להבאת המנוח לקבורה בישראל"

בדרך לקבר ישראל: גופתו של הנפטר תקועה
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

נפטרים רבים ממתינים לטיסה לארץ ישראל בשביל קבורה, אך עקב השביתה במשרד החוץ, אין אישורים קונסולריים, והגופות נמצאות בקירור, בוויליאמסבורג, בורו פארק, ופלאטבוש המשפחות מתחננות לשגרירויות ולקונסוליות לעזרה. כך מדווח האתר Yeshiva world news.

שגרירויות וקונסוליות ישראליות ברחבי העולם נסגרו ביום רביעי האחרון בגלל שביתה של דיפלומטים ועובדי הקונסוליה. השביתה החלה בעקבות סכסוך ממושך עם משרד האוצר על מימון דיפלומטים ושליחים ישראלים.

השביתה בשיתוף משרד החוץ, משרד הביטחון וההסתדרות, והיא קשורה למימון הוצאות שונות עבור דיפלומטים ישראלים ושליחי משרד הביטחון בחו"ל. משרד האוצר לא רק מבקש לשנות את מדיניות המימון ארוכת השנים, אלא גם לאכוף את המערכת החדשה רטרואקטיבית, מה שאומר שהדיפלומטים והשליחים יהיו צריכים להחזיר סכומי כסף גדולים.

"השגרירויות בעולם פרסמו הודעות לגבי השביתה. שגרירות ישראל בקנדה פרסמה, "בשל החלטת משרד האוצר להפר הסכמות שהושגו ונחתמו על ידי מנכ"ל האוצר ב-21.7.2019, ולהחיל על שליחי המדינה בחו"ל נוהל חד צדדי המשנה נוהל בן עשרות שנים, אנו נאלצים לסגור את נציגויות ישראל בחו״ל. לא יינתנו שירותים לקהל ולא תתאפשר כניסה לנציגות. יום יום אנו פועלים לקידום מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. לצערנו, משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה, שכן הוא פוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל. אנו תקווה כי העניין יוסדר במהרה". עוד שגרירויות דומות פרסמו את לשון ההודעה.

מקרה ישראלי שנמצא בהמתנה, הוא גופת ישראלי שנמצאת בגאורגיה. נורית יוחנן, ורועי קייס, מתאגיד השידור כאן 11. פרסמו כי מג'די רמדאן מירושלים נהרג בתאונת דרכים בטבילסי בשבוע שעבר. מכיוון שהקונסוליה המקומית שובתת לא ניתן להוציא את המסמך להעברת גופתו לארץ. משפחתו מספרת לכאן רשת ב: "אנחנו מאוכזבים וכועסים. לא יודעים למי לפנות"

רמדאן נהרג בעיר טבילסי כשהיה שם בטיול משפחתי. קרוביו שנותרו בארץ פנו למשרד החוץ ולמשרד הפנים אך לא קיבלו מענה. אחיו של מג'די, מוחמד רמדאן, אמר לכאן חדשות: "זו בושה, אנחנו מאוכזבים וכועסים. לא יודעים למי לפנות. שאלתי את משרד החוץ 'אם השביתה תמשך חודש – הגופה שלו תישאר שם?' לא ענו לי".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מרגע קבלת ההודעה המצערת אודות מותו של האזרח הישראלי מג׳די רמדאן, שנהרג בתאונת דרכים בגיאורגיה, טיפלה המחלקה לישראלים בחו״ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ, בשיתוף קונסול ישראל בגיאורגיה, בכל הנדרש להעברת הנפטר לקבורה בישראל. לצערנו, עקב השביתה בשגרירויות ישראל בחו״ל, לא ניתן בשלב זה להמשיך את הטיפול בנושא. צוות המחלקה לישראלים בחו״ל נמצא בקשר רציף עם בני המשפחה, וכולנו תקווה שיימצא פתרון לסיום השביתה בהקדם ונוכל לפעול במיידי להבאת המנוח לקבורה בישראל".

משרד החוץ משרד האוצר קבר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד