י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"נוהגים איפה ואיפה"

חשיפת 'בחדרי': אירוע בהפרדה לחרדים בוטל - לחילונים אושר

לפני כחודשיים וחצי החליט בית המשפט לבטל מופע לציבור הגברים החרדי בחיפה, לאחר עתירת שדולת הנשים בטענה ל'הדרת נשים' • אולם, 'בחדרי' חושף כי העירייה מתעתדת לקיים אירוע לנשים בלבד בתוך בניין העירייה • חבר מועצת העיר - מנחם קפלן, פנה למשנה ליועמ"ש

חשיפת 'בחדרי': אירוע בהפרדה לחרדים בוטל - לחילונים אושר
מופע מוזיקלי צילום: pixsabay

בבין הזמנים אב האחרון היה אמור להתקיים בחיפה אירוע לציבור החרדי, אלא שלאחר עתירת שדולת הנשים בישראל האירוע בוטל, מכיוון שהוא יועד לגברים בלבד.

אולם, עיריית חיפה הודיעה אמש (רביעי) כי היא מתעתדת לקיים אירוע לנבחרות הציבור בשלטון המקומי, אירוע המיועד לנשים בלבד, ואמור להתקיים בתוך בניין העירייה.

ההזמנה לאירוע

חבר המועצה מטעם סיעת 'חן' של דגל התורה, מנחם קפלן, עתר למשנה ליועמ"ש דינה זילבר, כשהוא מבקש "אבקש את הנחייתך המשפטית האם כנס זה עומד בערך השוויון בין המינים, והאם איננו נכנס לקטגוריה
של הפרדה מגדרית".

הפרסום על האירוע

בעתירה כותב קפלן, כי "אתמול הובא לידיעתי על כנס לנבחרות ציבור של השלטון המקומי המיועד לנשים בלבד. גוף ההזמנה אף נכתב בלשון נקבה למשל:" שמחות לחגוג איתך", "כמה זמן את משקיעה". אדגיש שמקום האירוע הינו במבנה עירוני מרכזי שהינו מרחב ציבורי השייך לכל תושבי העיר, וכל זאת בחסות משרד הפנים. אבקש את הנחייתך המשפטית האם כנס זה עומד בערך השוויון בין המינים, והאם איננו נכנס לקטגוריה
של הפרדה מגדרית".

קפלן מסר ל'בחדרי' כי "אין עיני צרה באירוע לנבחרות ציבור, ונהפוך הוא. אבל לא יתכן כשאירועים בהפרדה לשומרי מסורת מבוטלים עקב טענה של שוויון בין המינים, אירועים דומים בציבור הכללי מאושרים ומתוקצבים ואף מתקיימים במבנים עירוניים".

נציין, כי פנינו לעיריית חיפה לתגובה, ולכשתתקבל נפרסמה במלואה.

כזכור, לפני כחודשיים וחצי השופט אברהם אליקים הורה על ביטול ההופעה של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד לגברים בלבד, בעקבות העתירה שהגישה שדולת הנשים. הסיבה המרכזית לביטול: ‏"זו לא היתה הפרדה מגדרית, אלא הופעה לגברים בלבד".

מנחם קפלן

השופט קבע בהחלטתו כי "אין בפסק דין זה להביע עמדה לגבי אופן התמיכה באירוע זה או אחר, אין כל מניעה לתמוך גם באירועים לציבור החרדי ומוטב כי עיריית חיפה תלמד את הנחיות היועמ"ש ותפעל בהתאם".

בדיון שנערך, ציין השופט אליקים כי העתירה שהוגשה מתייחסת להפרדה בין גברים לנשים וההדרה, בעוד הנושא הנדון הוא מימון האירוע על ידי העירייה - ולא ההתערבות לחרדים בתחומם.

השופט רמז ששינה את דעתו לאחר שקרא את התשובה שהגיש עו"ד ויינשטיין, מייצגם של האמנים מרדכי בן דוד ומוטי שטיימץ. עו"ד ויינשטיין ציין כי מתחילת שנת 2019, עיריית חיפה קיימה כ-800 אירועים שונים. ביקשתי לראות את זה בדיוק בגלל היועמ"ש, הפרופורציות. אם עיריית חיפה עושה לכל מגזר את האירוע המיוחד שלה, למה שהחרדים לא יקבלו" אמר השופט.

עם זאת אמר גם "אני לא אתן יד שכספי ציבור יממנו פגיעה בנשים, אם אכן ישנה כאן פגיעה בנשים". קודם לכן בירר עם העותרות למה למרות שלדברי השדולה יש אשה שנפגעה מההדרה, למה היא לא צורפה לבקשה.

מספר שעות לאחר שבית המשפט סירב להבהיר למרכז הקונגרסים האם ניתן לקיים את ההופעה של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד לגברים בלבד וללא מימון הרשות המקומית, רב הקהילה החרדית בחיפה מצא פתרון.

רב הקהילה החרדית בחיפה הגר"י במברגר הודיע, כי בשביל לא להתסיס את האווירה הטובה והרגישה ביחסי השכנות בין חרדים לחילונים, הקומזיץ הועבר לחוף הקרוב לגן הקונגרסים, חוף הסטודנטים.

בהודעת הקהילה החרדית בעיר צויין, כי האירוע אינו הפגנה נגד החלטת בית המשפט, "אלא קומזיץ מכובד ויפה למאות הבחורים ואברכים שהתאכזבו מפסיקת בית המשפט".

 

 

 

מנחם קפלן עיריית חיפה אירוע בהפרדה דינה זילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד