י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הזדמנות לחבוט בחרדים

ה"אליטות" במופע מכוער של כפיות טובה

כשרואים את העליהום המכוער על אחד מאנשי החסד הגדולים ביותר שידעה ישראל - קשה שלא להגיע למסקנה העגומה הבאה: לא הדרת נשים יש פה, כי אם הדרת חרדים • טור דעה מאת יוסי אסולין

ה"אליטות" במופע מכוער של כפיות טובה
הרב פירר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד לא יבש הדיו מעל סערת ה"הדרה" המדומיינת שהתחוללה על רקע ההופעה בהפרדה של הזמר מוטי שטיינמץ, בהובלת הארגון הרדיקלי 'שדולת הנשים' - הממומן מכספי הקרן החדשה - וכבר זרחה שמשה של סערה חדשה. 

הפעם הגל העכור מגיע בעטיו של מופע התרמה לעמותת 'עזרה למרפא' - בראשה עומד הרב אלימלך פירר - שתחזיקו חזק, בערב הזה התכוונו להופיע רק זמרים ולא זמרות. שומו שמיים. התקשורת זיהתה 'הזדמנות פז' לחבוט בחרדים וכמובן עטה על הידיעה כמוצא שלל. ובשטיפת המוח הידועה שלה, עשתה הכל כדי לתייג ולמסגר את האירוע בסימן "הדרת נשים מהמרחב הישראלי", או גרוע מכך "רמיסת זכויות הנשים".

באורח לא מפתיע בכלל, התעמולה עשתה את שלה ומספר אמנים שהתכוונו להשתתף במופע ביטלו אותו בלחץ התקשורת והארגונים הרדיקליים, שבמקרה הטוב מייצגים פה 5% מתושבי מדינת ישראל. ומסורת ישראל, למרבה הצער, מזמן מזמן הפכה אצלם לדבר שיש ללעוג ולפגוע בו בכל דרך. 

ושימו לב לעליית המדרגה ולתיאבון שקיבלו הללו מהסיבוב הקודם: במקרה הזה לא מדובר על אירוע לגברים בלבד, חלילה, כי אם באירוע לנשים ולגברים. כל בקשתו של הרב פירר היא שיכבדו - באירוע פרטי שהוא מקיים - את מנהגו המבוסס על מסורת ישראל מימים ימימה, ושנשים לא תשרנה במופע הספציפי הזה; דבר שלא אמור לפגוע ברגשות של אף אחד. מאחר וזה ממש לא האישיו.

הרב פירר, כידוע, הוא אחד מאנשי החסד הגדולים והדגולים ביותר שידעה ישראל. ואני בכוונה אומר ישראל ולא המגזר החרדי או הדתי - מאחר והאיש הזה הוא הדוגמה, בה"א הידיעה, ליהדות במאור פנים המקבלת כל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין. ולא כקלישאה. הרב פירר הצליח לסייע לאנשים גם במקרים שבהם גם הגוף הענק שנקרא משרד הבריאות נכשל.

מצד אחד, כואב מאוד שדווקא מפעל החסד המהלך הזה צריך לספוג את כל הגל העכור הזה. זה באמת האיש האחרון שמגיע לו. וכל הקולמוסין שבעולם לא יוכלו לתאר את הזכויות הגדולות שעומדות לו במעשי החסד הרבים שעשה.

מצד שני, העובדה שיש פה סימון מטרה מצד ה"אליטה" התקשורתית ונספחיה גם כשמדובר בחרדי זוכה 'פרס ישראל', שעוזר, אולי יותר מכל חרדי אחר, לאנשים שאינם דתיים ודלתו פתוחה לכל; אדם שהציל חיים כפשוטו לאלפים בציבור החילוני, ובכל זאת ולמרות הכל לא מגלים טיפת סובלנות כלפיו - העובדה הזאת מלמדת על כפיות טובה מחרידה. על צרות עין. על משהו משובש ומעוות בקו החשיבה.

איך אמר לי מישהו חכם: "הרב פירר עושה לשם שמיים ולא לשם כבודו, ואילו מחרימי ערב ההתרמה לחולים עושים זאת לשם כבודם וכדי שיזכירו את שמם ולא לשמם שמיים".

רבותיי, לא הדרת נשים יש פה כי אם טרור תודעתי שכל מטרתו - הדרת חרדים.

לכל הטורים של יוסי אסולין

הרב פירר עזרא למרפא שלמה ארצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד