כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

בת ה-7: "ניסיתי להעיר את ההורים שלי, אבל הם לא קמו"

הילדה בת ה-7, היחידה ששרדה מהאסון בו נהרגו הוריה וששת בני משפחתה: "פחדתי לעצום את העיניים, כי היה חושך מסביב" • כוחות ההצלה: "אחד המראות המזעזעים שראינו"

אנשי זק''א מפנים את הגופות, לצד הרכב. צילום: צביקה לבל
אנשי זק''א מפנים את הגופות, לצד הרכב. צילום: צביקה לבל

גלעד חנון, מנהל סניף 'איחוד הצלה - טבריה', תיאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את שהתרחש בזירת האסון בו נספתה משפחה שלמה: "כשהגענו למקום התאונה, זיהינו ילדה בת 7 מוטלת רחוק מהרכב, כשהיא סובלת מפגיעות שונות, ומיד הענקנו לה טיפול ראשוני.

"לצערינו, הרכב עלה באש ושאר בני המשפחה, שמונה במספר, נספו בהם תינוקות וילדים. המחזה מזעזע. כעת אנו פועלים לחילוץ הגופות מתוך הרכב".

פרמדיק מד"א, אייל בן משה, שטיפל בילדה בת ה-7 - היחידה ששרדה מכל משפחתה - סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הילדה סיפרה לו, במהלך הטיפול הרפואי שהעניק לה, כי היא יצאה בכוחות עצמה מהרכב.

"אני לא יודעת איך הגענו למצב הזה", אמרה הילדה. "ניסיתי להעיר את ההורים שלי, אבל הם לא קמו. פחדתי לעצום את העיניים, כי היה חושך מסביב". היא הוסיפה כי ברכב נמצאים ההורים שלה ועוד בני משפחה.

שי אלמכיס מתנדב זק"א, אמר: "תוך כדי טיפול בהרוגים אני מבין את גודל האסון משפחה שלמה נהרגו, זה מקשה על הפעילות בשטח המחשבה שמשפחה שעשו את דרכם הביתה נהרגו ונשארה רק ילדה קטנה. פעלנו בכבוד המת בזירה ואספנו את כל הממצאים לקבורה. צוות מתנדבי זק"א שהגיעו מכל אזור הצפון עמלו עד שעות הבוקר בזירה".

אלי לנקרי, בן 52, תושב העיר טבריה, סיפר סיפר לוואלה! חדשות: "הוצאתי את הראש מהחלון הבחנתי ברכב בוער. יצאתי מהבית בלי חולצה ורצתי במהירות לרכב. זה נראה כמו שדה מלחמה, אדמה חרוכה. לפתע הבחנתי בילדה קטנה שרצה לעברי ואמרה לי: 'כולם מתו, כולם מתו'. ניסיתי להבין ממנה מה קרה, אבל היא הייתה נורא נסערת ומבולבלת".

לדבריו, "חיבקתי אותה ולקחתי אותה לשוטרים שכבר הגיעו למקום. חזרתי לרכב הבוער, התחלתי לצעוק לעבר האנשים ששכבו שם וכשאף אחד לא ענה הבנתי שכולם מתו. ניסיתי לחפש מסביב לרכב אם יש נוסעים שהצליחו להימלט, אבל לצערי רק הילדה יצאה מהרכב. הייתה שם דממה מוחלטת".

חזקי פרקש, קמב"ץ זק"א צפון, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. רכב, שמסיבה שאינה ברורה איבד את בלמיו, התדרדר ונפל לוואדי. התוצאה טראגית, גם עבורי, כאיש זק"א, שראה כבר הרבה אסונות. צוות זק"א וכיבוי מחלצים גופה אחר גופה וזה לא נגמר כל שניה כנצח אני והצוות שלי מתחילים לטפל בגופות שחולצו ועדיין לא מפסיק להגיע עוד ועוד הרוגים. מדובר באחד האירועים הקשים בחיי שטיפלתי. פעלנו בזירת התאונה למעלה ארבע שעות".

אלי פרץ, מנהל מד"א מרחב ירדן, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "מדובר באירוע קשה מאוד. המתנדבים פעלו כשורה למרות הקושי הרב. לצערינו כל יושבי הרכב נהרגו, למעט בת אחת שניצלה, כנראה היחידה מהמשפחה ששרדה את התאונה".

הרב אנשיל פרידמן, רב במשטרת ישראל ומפקד זק"א צפון, הגיע במיוחד לזירת התאונה בכדי לתאם עם כוחות המשטרה את ההליכים הביורוקרטים, ולזרז את הליך הזיהוי ושיחרור הנפטרים לקבורה. "מדובר במחזה קשה ובלתי נתפס", אומר פרידמן. "משפחה שלמה שנספתה בתאונה קשה. הילדה בת ה-7 ניצלה בנס".
אסון טבריה חזקי פרקש זק''א מד''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד