י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיפור יוצא דופן

פתח את תיק האימוץ וגילה לתדהמתו כי חברו הקרוב הוא אחיו

עופר שושן וליאור אלחנתי היו החברים הכי טובים במשך שנים רבות. יום אחד ליאור פתח את תיק האימוץ ונדהם לגלות כי חברו הטוב הוא בעצם אחיו • הסיפור המלא

פתח את תיק האימוץ וגילה לתדהמתו כי חברו הקרוב הוא אחיו
החברים שגילו שהם אחים צילום: צילום מסך

זה התחיל לפני כארבעים שנה, ליאור אלחנתי, אז בחור צעיר בשנות ה-20 לחייו, חיכה בתחנה לאוטובוס לאילת, ומתוך שיעמום החל לפתח שיחה עם המאבטח של אגד, עופר שושן, אז בן 25. השיחה קלחה, וכשהגיע האטובוס הם סיכמו לשמור על קשר. "אין לי מושג מה משך אותי בו, אתה יכול להאמין לדבר כזה?", אומר אלחנתי על המפגש ההוא. "זה היה מן חיבור טבעי, שלא יכולתי להסביר".

כך הכל התחיל

הסיפור המדהים של הרב עופר שושן וליאור אלחנתי, שנחשף לראשונה בעיתון "משפחה", מתחיל לפני כמעט ארבעים שנה. עופר שהיה ילד בן 4, בכור לאחות קטנה, נשלח עקב בעיות כלכליות קשות אל בית יתומים בחיפה. משם הועבר בגיל ארבע לאימוץ אצל זוג חשוך ילדים בחיפה, ולאחר מכן נדד לכרמיאל.

במקביל נולד ליאור, שכלל לא ידע שיש לו אח נוסף שנמצא אי שם בארץ.

המפגש המקרי שהוביל לקשר

המפגש המקרי בתחנת האוטובוס הוביל את עופר וליאור ליצירת קשר חברי, והם אף נפגשו כמה פעמים. כמה שנים לאחר מכן, החלו שניהם גם במסלול של חזרה בתשובה, מבלי לעדכן זה את זה – ומצאו את עצמם נפגשים שוב, ללא הכנה מוקדמת, והפעם בישיבת מכון מאיר בירושלים. הפעם, הקשר הפך מידידות לחברות נפש.

עופר לא ידע שלליאור מאומץ ועופר מבחינתו לא סיפר. לאחר תקופה עופר שמע על כך מחבר משותף אך לא ייחס לכך חשיבות.

היו לא מעט רגעים שבהם הגילוי היה ממש קרוב. למשל בחתונה של ליאור שם כמובן השתתף "אחיו" שלא ידע שהוא אחיו. בחתונה של עופר ליאור לא השתתף מכיוון שאשתו ארגנה אירוע אחד באותו יום. סביר להניח שם היה משתתף היה מזהה את אמו.

הרגע שבו הכל התגלה

בגיל 30 החליט אלחנתי לפתוח שוב את תיק האימוץ. "כנראה שאחרי שהתחתנתי ונולדו לי ילדים, הייתי בשל לפתוח את הנושא מחדש", הוא אמר בעבר בראיון ל-YNET. "פתאום משך אותי לפגוש את האחים הביולוגיים שלי – הייתה לי תחושה קלה שאולי פגשתי אחד מהם פעם, או שאדע לזהות מישהו מהם מבחינה חיצונית. זה לא היה משהו שייחסתי לו משמעות".

הוא יצר קשר והגיע לפגישה נרגש כולו. המשפחה כולה הייתה שם. יותר נכון, כמעט כולה. "הגעתי לחדר שבו התקיימה הפגישה, וראיתי חמישה אחים ואחיות, את אמא ואת העובדת הסוציאלית", הוא משחזר. "אבא שלי כבר לא היה בתמונה כי ההורים התגרשו כמה שנים לפני כן, ואמא אמרה לי ששני אחים לא יכולים להגיע ­– עופר ויניב. בהתחלה לא שאלתי שום דבר, אמרתי שזה בסדר, שאפגוש אותם כבר בהמשך. אלא שתוך כדי הפגישה צצו כל מיני ניואנסים קטנים בשיח על עופר, שמאוד הזכירו לי את החבר הטוב שהיה לי בישיבה. זה היה נראה לי מוזר ולא האמנתי שזה אפשרי, אבל למרות זאת ביררתי, רק כדי להיות בטוח. שאלתי אם העופר הזה למד במקרה במכון מאיר, והיא אמרה לתומה שכן. אז נפל לי האסימון בפעם הראשונה", סיפר בראיון.

המום ומבולבל, סיפר אלחנתי למשפחתו שבעצם הוא מכיר את עופר היטב, ושאפילו היה חבר קרוב שלו בתקופת הלימודים. "הם היו בהלם ובשוק, וגם אני", הוא אומר. "האחות היחידה שעוד איכשהו הצליחה לגלות תעוזה אמרה שצריך להתקשר לעופר ולספר לו. היא לקחה את זה על עצמה. התקשרה אליו ובישרה לו את הבשורה. באמצע חטפתי לה את הטלפון והתחלתי לדבר איתו בעצמי", אמר ל-YNET.

את עופר, שלא ידע מעולם שיש לו אח נוסף, השיחה הפתיעה לגמרי. "כל הדבר הזה נפל עליי בוקר אחד, כשהייתי כבר נשוי ואב לילד בן שלוש", הוא מספר. "קיבלתי טלפון מאמא שלי שאמרה לי 'היום יש מפגש מאוד מיוחד בצהריים, כל האחים מגיעים'. לא הבנתי מה קורה במשפחה, חשבתי שאלה אולי חדשות רעות, אבל קלטתי שהיא מאוד מתרגשת וקשה לה לדבר. דודה שלי, אחותה היחידה, לקחה ממנה את הטלפון ואמרה: 'תשמע, אנחנו פוגשים היום בחור בשם ליאור שלפני הרבה שנים נשלח לאימוץ. הוא האח שלך'. התחיל אצלי בלבול עצום. רגע, מאיפה יש לי אח? למה הוא נשלח לאימוץ?

"הרגשתי שאני פשוט לא יכול. זה סוג של הפתעה כזאת שאתה לא יכול להכיל בנפש, זה גדול עליך. אמרתי לה שאני לא יכול להגיע לפגישה, ושבמקום זאת אתקשר. כל היום רצו לי מחשבות, וכשהגיעה שעת הצהרים אמא שלי חייגה אליי ואמרה 'יש לי הפתעה בשבילך'. פתאום האח האבוד הזה שהיא דיברה עליו חוטף ממנה את הטלפון ואומר 'אחי, מה העניינים? הרבה זמן לא דיברנו!' לא הבנתי מה קורה, ואז הוא אמר 'תגיד, אתה לא מזהה את הקול שלי? נו, ליאור אלחנתי ממכון מאיר!'

הכל בא אליי במכה אחת. אמרתי  'לא יכול להיות! מה הוא עושה שם?'. שתקתי והוא ניסה לדובב אותי. באותם רגעים נזכרתי בידיעה ההיא על כך שהוא מאומץ ופשוט לא האמנתי. לא יכול להיות, אבל וואלה, זה הקול שלו. אחרי כמה שניות פשוט ניתקתי את השיחה. הייתי מאוד מבולבל, ממש על הקרשים. בבוקר אומרים לך שיש לך אח מאומץ, ואחרי כמה שעות אתה מגלה שהייתם חברים טובים".

ליאור ועופר החברים, או שמא כבר אפשר לומר האחים, שומרים על קשר רציף עד היום. אולם עד עכשיו זה היה כחברים, מעכשיו זה כאחים.

חברים אחים אימוץ חידודון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד