י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פיצול בש"ס - רמת גן

היו"ר נשאר בקואליציה; שותפו פרש בהוראת הגר"ח

חודשיים לאחר שכרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן אישר את מיזם התחבורה הציבורית בשבת בעירו, נרשם פיצול בסיעת ש"ס בעיר כאשר המקום השני ברשימה פורש מהקואליציה בעקבות הוראה שקיבל משר התורה הגר"ח קנייבסקי • יו"ר הסיעה נשאר החרדי היחיד בקואליציה

היו"ר נשאר בקואליציה; שותפו פרש בהוראת הגר"ח
דובי קורן

חודשיים לאחר שראש העיר אישר את מיזם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר רמת גן, מקום שני ברשימת ש"ס בעירייה הודיע כי הוא פורש מהקואליציה העירונית בעקבות הוראה שקיבל משר התורה הגר״ח קנייבסקי, כאשר היו"ר נשאר בתפקידו.

חבר המועצה זוהר ישרים כתב לתומכיו היום, כי "הודעתי לראש העיר היום על סיום חברותי בקואליציה". הוא מסביר את התפטרותו בשל "קיומה של תחבורה ציבורית בשבת המהווה פגיעה של ממש בצביונה היהודי של העיר".

"אינני יכול עוד לשמש כמזוזה המכשירה הליכים, אשר יש בהם כדי לפגוע בחלקים נרחבים מהציבוריות הרמת גנית, המבקשת חיים יהודיים בעיר בישראל", הוסיף חבר המועצה ישרים שציין כי "אינני יכול עוד לעמוד מנגד לקולות הציבור - תושבי העיר המסורתיים, הדתיים והחרדים ואף חלקים מהציבור החילוני אשר משוועים לשמירת ציביונה היהודי של העיר כפי הנשמר מזה כ- 70 שנים".

כאמור, התפטרותו של ישרים מגיעה לאחר שלפני מספר חודשים אישר ראש העיר כרמל שאמה הכהן מיזם תחבורה ציבורית בשבת, כאשר עלו טענות על סיעת ש"ס על כך שהיא נשארת למרות חילולי השבת - כשותפים בקואליציה של שאמה הכהן.

בעקבות ההחלטה, עלו נציגי ש"ס להתייעצות במעונו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגר״ש כהן ושם סוכם כי ראש הישיבה ישוחח בעניין עם יו״ר התנועה השר אריה דרעי ויקבל החלטה בקרוב, אלא שההחלטה טרם הגיעה - כעת פורש נציג הסיעה ומשאיר את היו"ר כנציג החרדי היחיד בקואליציה ברמת גן.

ראש העיר, כרמל שאמה הכהן הגיב בדף הפייסבוק שלו "בכלי התקשורת משודרת הבדיה וההזיה לפיה גדול רבני הציבור החרדי, הרב קנייבסקי, קרא היום לחבר מועצת העיר מש"ס לקדש קדושת השבת ולהתפטר ממועצת העיר והאחרון אכן ציית והתפטר.

עובדה אחת מתועדת הינה בלתי ניתנת לערעור והיא העובדה שאותו חבר מועצה פוטר כבר שלשום בהודעה אישית ממני ורק היום אחרי שפרסמתי פוסט שהודיע על פיטורי חבר מועצה הגיש אותו חבר מועצה מכתב התפטרות אותו משך לאחר חצי שעה עת שהאמין שלא מדובר בו.

לא יודע מי בחצר הרב המכובד חתום על התעלול המביך הזה שאינו לכבוד הרב המכובד והפך אותו לרגע לאמצעי לספין, וכולי תקווה שלפחות כבוד השבת חשובה להם מכבוד הרב שלהם".

כרמל שאמה הכהן רמת גן תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד