י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אין שוויון בין הגושים

סקר חדש: נתניהו האשם הבלעדי בבחירות חוזרות; הגוש החרדי נחלש

בצל החשש ממערכת בחירות שלישית במספר, כשהפרשנים באולפנים - גם הסקפטים שבהם, כבר מנבאים שחורות, ערכו ברדיו 103FM סקר בחירות • על פי הסקר: מרבית מהאזרחים חושבים כי נתניהו הוא האשם הבלעדי בבחירות חוזרות במידה ויתקיימו • ומהי מפת המנדטים המלאה?

סקר חדש: נתניהו האשם הבלעדי בבחירות חוזרות; הגוש החרדי נחלש
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אלי אחימאיר

החשש מתרחיש שבו מדינת ישראל תיגרר למערכת בחירות שלישית, הולך והופך למוחשי מרגע לרגע. כל הנסיונות להרכבת ממשלה לא צולחים, והפרשנים באולפנים - גם הסקפטים שבהם, כבר מנבאים שחורות.

מסקר שערך פרופ' יצחק כ"ץ ממכון 'מאגר מוחות' לתכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, עולה כי מרבית מהתושבים במדינה חושבים כי האשם העיקרי בהליכה למערכת בחירות נוספת הוא בנימין נתניהו, אחריו בפער ניכר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אחריו לפיד ואחרון הוא יו"ר 'כחול לבן' גנץ.

על פי הסקר, 52 אחוזים מבין הנשאלים שהביעו דעתם רואים את נתניהו כאשם העיקרי לקיום מערכת בחירות נוספת במידה ותתרחש. 21 אחוזים תולים את האשמה בעיקר באביגדור ליברמן, אחריו יאיר לפיד, שקיבל את קולותיהם של 19 אחוזים מהנשאלים. רק 8 אחוזים רואים ביריבו של נתניהו, בני גנץ, אשם במצב הפוליטי.

בנוסף, על פי הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום, שוב לא הייתה כל דרך לשני הגושים להרכיב ממשלה. מחנה המרכז־שמאל מקבל 46 מנדטים, בעוד מחנה הימין בראשות הליכוד ונתניהו עומד על 54 מושבים. ישראל ביתנו שומרת על כוחה כלשון מאזניים עם 8 מנדטים והרשימה המשותפת נחלשת מעט ומקבלת 12 מנדטים בלבד.

על פי החלוקה למפלגות, המפלגות הגדולות שומרות על כוחן, כשסיעת 'כחול לבן' מקבלת 34 מנדטים, מפלגת 'הליכוד' מקבלת 33 מנדטים, הרשימה המשותפת יורדת במנדט ומקבלת 12 מנדטים, הגוש החרדי נחלש כשש"ס שומרת על כוחה עם 9 מנדטים, ו'יהדות התורה' יורדת לששה. ישראל ביתנו 8 מנדטים, ימינה 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 מנדטים בלבד.

הסקר נערך בימים רביעי וחמישי באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי־הסתברותי של 507 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת (בגילי 18 ומעלה). טעות הדגימה האפשרית עומדת על 4.1 אחוזים בקירוב, ביחס לאומדנים השונים. יש לציין כי בשאלת האשמים בבחירות שלישיות הוצגו שמות ראשי המפלגות ברוטציה.

סקרים בחירות בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד