י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מריחים בחירות שלישיות?

גנץ לפעילים :"נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקס"

רשימת 'כחול לבן' התכנסה הערב יחד מאות פעילים וראשיה נשאו דברים שעסקו איך לא, בהרכבת הממשלה ובמתקפות על מערכת המשפט בימים האחרונים | גנץ: "לא מן הנמנע שנגיע למערכת בחירות נוספת" | לפיד: "אני רוצה להתפלל אתכם ביחד שאנחנו בכנס של אחרי בחירות"

גנץ לפעילים :"נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקס"
כנס פעילים של כחול לבן צילום: אופק אבשלום

אטלי בין בחירות שניות לבחירות שלישיות, מפלגת 'כחול לבן' קיימה הערב כנס פעילים. אליו הגיעו לדברי המארגנים למעלה מאלף פעילים. במהלכו נשאו דברים מנהיגי הרשימה.

תחילה עלה לשאת דברים יו"ר 'כחול לבן' והמועמד מטעמה לראשות הממשלה ח"כ בני גנץ, שמחזיק בימים אלה במנדט להרכבת הממשלה: "לפגישות ולשיחות שמתקיימות ביני לבין יו"ר הליכוד נתניהו אני מגיע בכדי למצות כל מאמץ להקמת ממשלה. אני באמת רוצה בכך. הבוקר אני וגם יאיר הצטרפנו לשיחות המשא ומתן וביקשנו מהצוותים לעשות את כל המאמצים בכדי להתקדם", פתח גנץ ואמר.

גנץ. צילום: אופק אבשלום

הוא התייחס לסערות האחרונות שנקשרו בשמו של ראש המממשלה נתניהו ואמר, "אני מבקש גם להגיד לכם בבירור שאני דוגל בזכותו של כל אדם להילחם על חפותו. אבל את מה שקורה בימים האחרונים חייבים להפסיק. לא יתכן שבזמן שאנחנו מדברים על ממשלה שתשקם את הממלכתיות, שתגבה את צה"ל, שתחזק את מוסדות אכיפת החוק ושתשמור על תקשורת חופשית, מעלה נתניהו שממונה על כל המערכות האלו, מסרים בוטים נגדן. לא יתכן גם שהוא שולח את אנשיו לתקוף את מערכת המשפט, את המשטרה ואת התקשורת. לעיתים, כפי שראינו בהפגנה ביום שלישי בפתח תקווה - זה גולש לאמירות מסוכנות ושקריות".

לדברי יו"ר 'כחול לבן', "נתניהו חייב לדרוך חזק, מהר ובעוצמה על הברקס. הדברים שאמר שר המשפטים אמיר אוחנה השבוע חצו את הגבול. זה לא יכול להימשך ונעשה שזה לא יימשך. מה שראינו בימים האחרונים מטריד. אם זה מה שקורה עכשיו, זה קדימון למה שנראה אם יהיה פה ראש ממשלה שיכהן תוך כדי משפט פלילי. התרת הרסן מעלה חשש כבד שפניו של נתניהו לבחירות".

לסיום אמר, "לצערי, לא מן הנמנע שבשל סרבנות של ראשי מפלגות לשבת ולדבר אפילו על קווי יסוד בסיסיים, נגיע בסופו של יום לעוד מערכת בחירות".

לפיד. צילום: אופק אבשלום

אחריו עלה מס' 2 ברשימה ח"כ יאיר לפיד, שוויתר על הרוטציה בראשות הממשלה, מיד לאחר שהבין כי תוקם ככל הנראה ממשלת אחדות ואין טעם לחלוק את ראשו הממשלה בין שלושה אישים: "אני רוצה להתפלל אתכם ביחד שאנחנו בכנס של אחרי בחירות, לא כנס לפני בחירות. אני לא רוצה עוד בחירות. אתם לא רוצים עוד בחירות. בכל מדינת ישראל יש רק אדם אחד שרוצה בחירות. קוראים לו בנימין נתניהו", צעק לפיד בגרון ניחר והוסיף כי זאת "מפני שהוא לא מקשיב לעם. הוא מקשיב רק לעורכי הדין שלו. ועורכי הדין שלו אומרים לו: "לך לבחירות."

יעלון. צילום: אופק אבשלום

גם חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון נשא אחריו דברים ואמר: "המנדט אצלנו - העיניים נשואות אלינו ושלא יהיה לאף אחד ספק- אנחנו עושים כל מאמץ כדי להצליח במשימת הרכבת הקואליציה. אנחנו מחויבים ללמעלה ממיליון אזרחיות ואזרחים שבחרו בנו, ונתנו בנו את אמונם. אנחנו מחויבים לכם! אין לנו עניין בבחירות נוספות. אנחנו מאמינים שאפשר להרכיב קואליציה ולהימנע מבחירות שישרתו רק אדם אחד - את בנימין נתניהו".

"הימים הללו הם גם ימים שחורים לדמוקרטיה ולשלטון החוק בישראל", אמר שר הביטחון לשעבר מ'הליכוד' יעלון והוסיף, "הימים הללו הם ימים בהם שוב נשברים שיאים של הסתה, של שנאה, של הטלת מורא וליבוי השיסוי בחברה הישראלית. נתניהו ממשיך להתעסק בעצמו, ומפקיר את צרכי אזרחי ישראל. נתניהו הוא המכשול לממשלת אחדות ליברלית. רק כשישכילו גם בקואליציית החסינות המלאכותית לשים את טובת המדינה לפני טובת נתניהו משהו יזוז".

"התמיכה בהקמת ממשלת אחדות אין פירושה תמיכה בהשתלחות חסרת המעצורים של חלק מחברי הליכוד נגד גורמי אכיפת החוק. בתמיכתו ובעידודו של נתניהו אמר אוחנה את הדברים המסוכנים שאמר", פתח יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ גבי אשכנזי את דבריו ואמר, "שירתנו את המדינה כל חיינו. ביטחון ישראל עומד תמיד לנגד עינינו. אנו מודעים למורכבות, לאיומים ולאתגרים מחד, אך לא ניתן לעשות בהם שימוש לצרכים פוליטיים".

אשכנזי. צילום: אופק אבשלום

"מאידך, נעשה כל שביכולתנו כדי להקים ממשלה ולחלץ את מדינת ישראל מהמשבר החמור אליו נקלעה. מי שיסכל את מאמצינו ויגרור את המדינה לבחירות נוספות, יקרות ומיותרות, בפעם השלישית – ישלם על כך מחיר היסטורי – ומחיר בקלפי", כך אשכנזי.

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד משה בוגי יעלון גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד