י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשטרה התנצלה

לאחר מעצר החרדי - העצורים שוחררו

בעקבות ריסוס כתבות וניקוב צמיגי מכוניות אתמול בכפר עכברה הסמוך לצפת, נעצר בין היתר קטין בן למשפחה חרדית, תוך פריצת דלת הבית | כעבור שעות שוחרר הקטין ועצור נוסף והמשטרה התנצלה 

לאחר מעצר החרדי - העצורים שוחררו
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אחרי המעצר האלים בצפת - העצורים שוחררו ללא תנאים. משטרת צפת שחררה בערבות בלבד, ללא תנאי הגבלה את הקטין והבגיר שנעצרו אתמול (חמישי) בחשד לקשר לאירועים בכפר עכברה.

על פי גרסת ארגון 'חוננו', השוטרים פרצו אתמול בשעות הבוקר לבית משפחה חרדית תקפו את אב המשפחה, הפילו אותו על הרצפה והכל לעיני אשתו וילדיו הקטנים. השוטרים ביצעו חיפוש בבית המשפחה והכל ללא צו חיפוש וללא שהזדהו כשוטרים.

במהלך החקירה ביצעו השוטרים חיפוש במכשיר הפלאפון של הבן הקטין בן ה-17, עברו על יומן השיחות שלו ועל הודעות הטקסט שבמכשיר.

כאמור, לאחר החקירה, ולאחר שהבינו השוטרים כי לעצורים אין קשר לאירוע, שוחררו השניים ללא כל תנאי. בשחרור התנצלו השוטרים בפני אביו של הקטין על המעצר.

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' שייצג את הקטין מסר, "מדובר במעצר שווא שנובע אך ורק מחזות והשתייכות למגזר מסוים, הדברים חמורים וצריכים להיבדק.

לדבריו, "טוב עשתה המשטרה שבסופו של דבר שיחררה את העצורים. עם זאת אין בכך בכדי לרפא את הפגם במעצר ובאופן ביצועו שרמס את הקטין ואת משפחתו".

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', כי אותרו בשכונת עכברה בצפת כתובות על קיר: "שטח צבאי סגור", "קומי אורי", "רק גויים מגרשים מהארץ", "צו תפיסה כיפה סרוגה" ובקרבת מקום אותרו כלי רכב של מקומיים שגלגליהם נוקבו וצויר עליהם סמל מגן דוד. אזרחים שהבחינו בכתובות ובנזק לכלי הרכב דיווחו למשטרת ישראל.

חוקרי משטרת ישראל שהגיעו למקום אספו ממצאים מזירת האירוע ופתחו בחקירת האירועים שהובילה תוך זמן קצר למעצרם של שני חשודים בני 17 ו-28 מצפת, בחשד למעורבות באירוע.

כאמור, השניים שוחררו לאחר שהתברר כי לעצורים אין שום קשר לאירוע.

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הטעיית הציבור באופן בוטה. שוטרי משטרת ישראל הגיעו לביתו של הקטין שהיה מעורב על פי החשד בפשע חמור על מנת לעכבו, משסירב אבי הקטין לפתוח את הדלת אף באופן אקטיבי, בוצע שימוש בכוח סביר על מנת לפתוח את הדלת ולהיכנס לדירה כדין וכתוצאה מכך אבי הקטין מעד לאחור ונפל. השוטרים אף עזרו לאבי הקטין לקום. משטרת ישראל תמשיך לבצע את עבודתה על פי דין בנחישות ובמקצועיות".

מעצר אלים מעצר שווא אלימות שוטרים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד