י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ולא אוסיף עוד להכות

בגלל האסונות: הרבי במכתב חיזוק לחסידים

לאור האסונות הקשים שאירעו לאחרונה והטרגדיה בחסידות אלכסנדר בשבוע אחרון יצא האדמו"ר במכתב חיזוק מיוחד להתחזק בבין אדם לחבירו ושלא לדבר לשון הרע ורכילות. ועל הבחורים להתחזק בלימוד התורה בימי שישי ושבת • המכתב המלא

בגלל האסונות: הרבי במכתב חיזוק לחסידים
הרבי מאלכסנדר צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מאלכסנדר כתב מכתב חיזוק לחסידיו בעקבות האסונות הקשים ובהם פטירת נינו של הרבי הילד יוסף גולדמן ז"ל שטבע בחול המועד סוכות בארה"ב וכן פטירת הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל מהחסידות שנהרג השבוע בצוק במדבר יהודה. 

במכתבו כותב הרבי: "אור ליום ה' לסדר ולא אוסיף עוד להכות, ב' מרחשון תש"פ", "לאור המקרים הקשים שפקדנו רח"ל, בפטירת הצעירים במיתות משונות, ה' יאמר לצרותינו די, אשר על כגון דא אמרו רז"ל (שבת קו.) שצריכים כולם לדאוג, וכמובן שהדאגה צריכה להביא לשיפור המעשים, לזאת הנני לעורר את כל אנשי שלומינו שיחיו להתחזק בענינים שבין אדם לחבירו בסור מרע ועשה טוב, כדאיתא במדרש פרשה זו (ב"ר לח, ו) שעל ידי שאוהבים זה את זה זוכים לאריכות ימים".

הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל עם הרבי מאלכסנדר. צילום: באדיבות המצלם

"בעשה טוב, להשריש בקרבנו את מדת הרחמנות, - אשר נחלש בדורות האחרונים, מחמת שכל אחד קרוב אצל עצמו, ונוטה לדאוג רק עבור האנוכיות שלו, - על כן יקבל כל אחד על עצמו להיות נושא בעול עם הציבור לשם שמים כמו שלימדונו אבותינו רבוה"ק זי"ע, ושלא יעבור עליו יום בלא עשיית טובה עבור אדם אחר, וכבר אמרו חז"ל (שבת קנא:) כל המרחם על הבריות מרחמין עליו מן השמים".

"בסור מרע, לבל לדבר סרה ח"ו על שום איש מישראל כלל, ולקיים הלכה למעשה את הנלמד בענין הזהירות מעוון לשון הרע ורכילות, ואזי נזכה להבטחת דוד המלך ע"ה (תהלים לד) מי האיש החפץ חיים וגו' נצור לשונך מרע וגו'".

לסיום כותב האדמו"ר: "ואסיים בבקשה מאת כל הבחורים והידידים והחברים שיחי', שיראה כל אחד להתחזק ביומא דפגרא, לנצל את השעות הפנויות בערבי ומוצאי השבתות הבעל"ט, לעסוק בהם בלימוד התוה"ק בהתמדה וברציפות, ובודאי יהא חיזוק זה לעילוי הנשמה".

"ובזכות קבלותינו הטובות לא ישמע עוד שוד ושבר בגבולנו, ויהי החודש הזה סוף וקץ לכל צרותנו תחילה וראש לפדיון נפשנו, ומהיום והלאה אך טוב וחסד ירדפונו כל ימי חיינו, אמן. א"ד ידידכם אוהבכם המעתיר בעדכם ובעד משפחתכם לטוב לכם כה"י". 

חסידות אלכסנדר ירחמיאל ישעיהו ברכר יוסף גולדמן אסונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד