י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא במחיר התאבדות

עמית סגל: אלו התסריטים שימנעו בחירות נוספות

הפרשן עמית סגל כותב בטורו ב'ידיעות אחרונות' על שני תסריטים שיכולים למנוע בחירות ובשניהם מככב אביגדור ליברמן • ב-2016 ליברמן תיעב את נתניהו לא פחות, אך כדי לסכל כניסה של המחנ"צ, נכנס לממשלתו

עמית סגל: אלו התסריטים שימנעו בחירות נוספות
אביגדור ליברמן/עמית סגל צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות כותב הפרשן הבכיר עמית סגל כי ישנן שתי אופציות שיכולות למנוע בחירות נוספות ובשתיהן מככב אביגדור ליברמן.

"שני תסריטים כמעט בדיוניים הם כנראה המוצא האחרון מבחירות" כותב סגל. "בשניהם הכוכב הראשי הוא אביגדור ליברמן. התסריט משמאל: תמיכה של ליברמן וחלק מהרשימה המשותפת בממשלה בראשות גנץ. זה מימין: הצטרפות של ליברמן לממשלת ימין-חרדים".

"שתי האפשרויות הקלושות נשענות על שאלה יסודית יותר: מה הדבר הכי גרוע בעיני ליברמן - בחירות חדשות או המשך כהונתו של נתניהו? בכחול לבן סבורים" מסביר סגל "שמי שבתוך שנה עזב ממשלת נתניהו אחת, סיכל הקמת ממשלת נתניהו שנייה ומנע הקמת ממשלת נתניהו שלישית, עשוי ללכת עוד צעד קטן אחד ולוודא שהמובילים מגיעים לבלפור".

"כן" מדגיש סגל, "גם אם זה כולל שיתוף פעולה מסוים עם מי שהגדיר באנינות אופיינית "רשימת הבוגדים". בכירי כחול לבן ששוחחו עם יו"ר ישראל ביתנו התרשמו שליברמן לא יתחיל לשקול את האפשרות לפני שייווכח שבכלל יש לו היתכנות. אם מהלך כזה יירקם בחשאי, מעאידה תומא סלימאן דרך סתיו שפיר ועד אביגדור ליברמן, ואז יקרוס בגלל כמה מצפוניסטים בכחול לבן, התוצאה תהיה הרסנית לכל המעורבים".

סגל מוריד את רף הציפיות מתרחיש שכזה ומסביר, כי "לפי המתרחש בכחול לבן, הסיכוי איננו גבוה: משה יעלון נתן אור ירוק לשימוש פומבי בשוט הזה אל מול הליכוד, אבל בישיבת הסיעה השבוע קרא חברו לתל"ם יועז הנדל לפסול פומבית את האפשרות לממשלה בקולות אנטי־ציוניים, שכן "יש לנו אידיאולוגיה".

"אתה לא היחיד בחדר שהצטייד באידיאולוגיה, ענה לו יאיר לפיד בטון הסרקסטי שהוא שומר בדרך כלל ליריבים".

"מנגד" טוען סגל, "בימין נובטת לה תקווה הפוכה: ליברמן, גורסים הגורסים, אמנם מעוניין לחסל את נתניהו, אבל לא במחיר התאבדות. מצבו הפוליטי עכשיו הוא חלומי ומושלם, ובחירות חדשות יכולות רק להחליש אותו. לו החליט לחסל את נתניהו, מדוע הודיע השבוע פומבית על סיכול היוזמה חוסמת נתניהו, מניעת כהונה של ראש ממשלה תחת כתב אישום?"

"אם בחירות שלישיות הן הדבר הגרוע ביותר, כפי שליברמן טורח להזכיר, ואם יקבל חוק גיוס, ביטול חוק המרכולים, וטו על חקיקה דתית, וכבונוס עבורו, גם כהונת נתניהו תחת כתב אישום ללא חסינות - האם עדיין יגיד לא?" תוהה סגל ומוסיף נקודה היסטורית, "תזכורת: ב־ 2016 ליברמן תיעב את נתניהו לא פחות. הוא כינה אותו "שקרן, רמאי ונוכל", ובתגובה ספג מטר גידופים דומה".

"אחרי שבועיים" מזכיר סגל, "כדי לסכל את כניסת המחנה הציוני, נכנס ליברמן לממשלת נתניהו. אם כך יקרה, זה יהיה מפגש גבולות בין דרמה, פארסה וסאטירה. האיש שהתנתקותו מגוש הימין־חרדים הקדימה את הבחירות הקודמות וכפתה את הבחירות האחרונות, ישוב פתאום לבסיס־האם?"

"האיש שקרא לתלות את טיבי כמו בנירנברג יהיה תלוי באצבעו כדי להתמנות לשר הביטחון? בדצמבר יתברר אם אחד התסריטים האלה עבר את הלקטור ליברמן, או יישלח על ידו לגריסה בטענה למופרכוּת יתר".

אביגדור ליברמן עמית סגל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד