ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הערנות מנעה אסון

בסמוך לגבול עזה: מטען חבלה אותר בתוך ספר

ערנות של מטיילים הצליחה למנוע אסון שכמעט נגרם כתוצאה מפצצה שהוסתרה בתוך ספר

בסמוך לגבול עזה: מטען חבלה אותר בתוך ספר
רובוט וחבלן משטרה. אילוסטרציה צילום: Phil Sussman/Flash90

פריט חשוד אותר בשעות הצהרים (שבת) על ידי מטיילים בנחל רעים, בשטח המועצה האזורית אשכול. חבלני משטרה נטרלו את הפריט - מטען חבלה שהוטמן בתוך ספר. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

"הודות לערנות מטיילים באזור חורשת רעים - אותר ונוטרל היום ספר שהיה ממולכד", נמסר מהמועצה האזורית אשכול. "הספר נפל ככל הנראה מצרור בלונים ולא ידוע ממתי הוא שם".

משטרת ישראל וכן הרשות המקומית שבו והדגישו כי יש לגלות ערנות במרחב, ובכל מקרה של זיהוי חפץ חשוד - אין לגעת, אין להתקרב ויש לדווח במידית למוקד אשכול, או לרבש"צים או למשטרת ישראל.

מטען החבלה אותר שעות ספורות לאחר שאזעקות נשמעו בליל שבת אחרי 21:00 בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. צה"ל זיהה לפחות עשרה שיגורים מהרצועה לעבר ישראל. על פי הדיווח של דובר צה"ל, מערכת כיפת ברזל יירטה שמונה רקטות. מעיריית שדרות נמסר כי רקטה אחת פגעה פגיעה ישירה בבית, אין נפגעים בגוף, נגרם נזק. 

כאמור, בשלב זה לא ברור מתי שוגר מטען החבלה מעזה, ככל הנראה באמצעות אשכול בלונים, אך בחסדי שמים - ערנות המטיילים מנעה אסון, בכך שלא נגעו בפריט והזעיקו את כוחות הביטחון.

בתגובה לשיגורי הרקטות, מטוסי קרב של צה"ל תקפו בליל שבת מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

בלוני תבערה מטען חבלה מועצה איזורית אשכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד