י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אופוזיציה מימין ומשמאל

הירי בדרום: סער עולה למתקפה נגד נתניהו

על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום - גדעון סער תוקף את נתניהו: "התגובה על הירי צריכה להיות חריפה בהרבה" • גם ליברמן ויעלון לא נותרו אדישים

הירי בדרום: סער עולה למתקפה נגד נתניהו
גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: דוברות הכנסת/יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום, הפוליטיקאים מנצלים את המצב למתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר גם גדעון סער, בכיר בליכוד, בוחר במילים חריפות על התגובה הרפה לדבריו של רה"מ על הירי לדרום.

בציוץ שפרסם לפני שעה קלה, כתב סער: "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה".

לדבריו, "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלמי בעזה. אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

הראשון שהגיב, בעיצומה של השבת, היה שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת אביגדור ליברמןף שאמר כי "הירי של יותר מעשר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה בערב יום שישי, כאשר המשפחות יושבות סביב שולחן השבת, זו תוצאה ישירה של מדיניות הכניעה של הממשלה לארגוני הטרור בעזה".

לדבריו, "המהומות על הגדר הפכו דבר שבשגרה, כשאפילו התקשורת לא מסקרת כבר. מי שמכיל התפרעויות והפרות סדר בשישי בצוהריים מקבל רקטות בשישי בערב. אבל לא לדאוג תגובת רה"מ בדרך. כבר בסוף השבוע הבא יועברו שוב עשרות מיליוני דולרים במזומן לידי ראשי החמאס".

ליברמן תקף את מדיניות הממשלה והוסיף כי "השחיקה בכוח ההרתעה הישראלית בדרום מעודדת את אויבנו בצפון ובאיראן. אדוני רה"מ, אדוני שר הביטחון וחברי הקבינט - תתעוררו".

יו״ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ, התייחס אף הוא למצב הביטחוני והעניק גיבוי לראש הממשלה ולקבינט. גנץ מסר כי "בעת הזו נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו- זו מחויבותי אליהם".

לדברי גנץ, "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה".

מנגד שותפו לקוקפיט ולהנהגת כחול לבן, משה בוגי יעלון, ביקר בחריפות את התנהלותו של נתניהו ואמר, "ההפקרות הביטחונית נמשכת. הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו".

"מי שמשלם לרוצחים פרוטקשן ב"הוראת קבע" ומעביר מיליונים במט"ח על כל מטח רקטות, מי שכמה טרוריסטים מצליחים לשתק ולהפחיד אותו כשכל עוצמת צה״ל לרשותו ולפקודתו, מי שמגלה הססנות וחוסר ביטחון - אינו מסוגל לספק ביטחון".

לדברי יעלון, "לנתניהו אכפת רק מעצמו, הוא מתבצר ומתמגן מכתבי האישום בבלפור - ואתם תרוצו לחפש מחסה מעוד רקטה כי אתם פשוט לא מעניינים אותו. משבר מנהיגות כזה מסכן את ביטחון ישראל, לא רק מול החמאס והג׳יהאד אלא גם מול איראן וחיזבאללה".

יו״ר הימין החדש חבר הכנסת נפתלי בנט ניצל את המצב הביטחוני לקריאה נוספת לאחדות, "ישראל במצב חירום לאומי. לא ניתן יהיה לדחות לאורך זמן את טיפול השורש הנדרש בעזה, זאת במקביל לבלימת הצבת טבעת הטילים של איראן סביב ישראל".

״אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה", הוסיף בנט וקרא: "על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".

 

גדעון סער בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד