י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות הנאום בכיכר

סמוטריץ' עקץ את גנץ: צביעות, קווים לדמותה

בנאומו אמש בכיכר רבין, דיבר יו"ר 'כחול לבן' נגד פילוג ושנאה ובעד איחוד העם: "יש הרואים בליבוי השיסוי והשנאה גאונות פוליטית, אבל אני רואה בזה חולשה ועליבות של מנהיגות חלשה ומסוכנת הרואה את טובתה האישית לא את טובת האומה" | השר סמוטריץ' הגיב: "אמר מי שהוביל כאן רק לפני חודשיים קמפיין שנאה והדרה אגרסיבי נגד החרדים והציונות הדתית"

סמוטריץ' עקץ את גנץ: צביעות, קווים לדמותה
בצלאל סמוטריץ' משוחח עם בני גנץ במליאת הכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמש התקיימה בכיכר המדינה בתל אביב, עצרת במלאות 24 שנים להירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. עשרות אלפים הגיעו להזדהות ולזכור את המנהיג שחייו נגדעו ברצח מתועב. 

הנואם המרכזי בעצרת היה יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ, שהתייחס בין דבריו גם לפלונטר הפוליטי ואמר, "לפני עשרה ימים קיבלתי לידיי את המנדט להרכיב ממשלה. הממשלה שאותה אני מבקש להקים תייצג את כלל חלקי העם, אלו שבחרו בי ואלו שטרם עשו זאת. ממשלה של אחדות ופיוס. ממשלת אחדות ליברלית - שמקבלת כל אחד וכל אחת כפרט וקבוצה".

"מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא אני פועל בדרך בה פעלתי כל חיי- בשקט ובקור רוח, כדי להגיע למטרה בדרך היעילה והמדויקת ביותר. בלי פסטיבלים של סיסמאות ובלי התלהמות שחצנית".

"אני נחוש להרכיב ממשלה של שלום פנימי בינינו" אמר גנץ והוסיף, "אני פועל בכל דרך כדי להושיט יד לכל ראשי המפלגות
ויש לי מסר חד וברור: ישראל חשובה וגדולה מכל מנהיג. הפוליטיקה שלנו חולה - היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו שמאס בכך".

לדבריו, "אני פוגש יום יום אנשי ליכוד שעייפו ממסע הפילוג, ואנשי כחול לבן שעייפו מהגזענות, השיסוי והאלימות. אני פוגש ציבור מסורתי ורבנים שמחפשים את המתינות ואת החיבור הנכון בין מסורת לליברליות. אני פוגש אזרחים ומנהיגים חרדים המושיטים יד לשיתוף פעולה ולכריתת ברית שתבטיח את מקומם בחברה הישראלית, אני פוגש גם אזרחים ערבים שהחליטו להיות חלק מהמרקם החברתי הישראלי".

עוד הוסיף יו"ר 'כחול לבן' בדבריו לעיני הרבבות, "אנחנו חברה אחת מרובת תרבויות וזהויות וחוכמת המנהיגות- והאחריות שלה, היא בחיזוק הדבק המחבר בינינו. יש הרואים בליבוי השיסוי והשנאה גאונות פוליטית, אבל אני רואה בזה חולשה ועליבות של מנהיגות חלשה ומסוכנת הרואה את טובתה האישית לא את טובת האומה".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הגיב לדברי גנץ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אמר מי שהוביל כאן רק לפני חודשיים קמפיין שנאה והדרה אגרסיבי נגד החרדים והציונות הדתית. צביעות - קווים לדמותה".

בני גנץ בצלאל סמוטריץ' הרכבת ממשלה רצח רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד