י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על הציבור להיזהר ולהישמר

רב העיר נגד לימודי הליב"ה: "מכשירים את הילדים לשוק העבודה"

רבה של העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר יוצא במכתב חריף בעניין תכניות לימודי ליב"ה לילדי התתי"ם החרדים: "המטרה שלהם להכשירם לצאת בעתיד לשוק העבודה ולהיות חלק מהחברה הכללית, צריך לחזק אצל הילדים את חשקת התורה" • 'בחדרי' עם המכתב המלא

רב העיר נגד לימודי הליב"ה: "מכשירים את הילדים לשוק העבודה"
הגר"מ קסלר צילום: שוקי לרר

הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של העיר מודיעין עילית, יוצא במכתב חריף - שפורסם ברחבי העיר - נגד קורסים ולימודי ליב"ה לילדי החיידרים.

במכתב כותב הרב קסלר: "חדשים לבקרים מתפרסמים יוזמות שונות לקורסים בכל מיני מקצועות עבור ילדי החדרים, המכנה המשותף בדרך כלל של כל אותם הצעות הוא הנסיון להחדיר לימודי ליב"ה לילדי התתי"ם, במטרה להכשירם בעתיד לצאת לשוק העבודה ולהיות חלק מהחברה הכללית. ובהיות שהם אינם מצליחים לעשות זאת בתוך המסגרת עצמם הם מנסים בדרך זו".

"כפי שנשמע בשנים האחרונות מפי מרנן ורבנן גדולי ישראל, הדברים ברורים שאין לשנות מכפי המקובל בת"ת מקדמת דנא, ויש לדחות בתוקף כל אותם הצעות".

"להיזהר ולהישמר". מכתבו של הגר"מ

הגר"מ קסלר מספר במכתבו כי "באחרונה נשאל בדבר מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א והביע את דעתו שאין לגרום לילד לגלות עניין חוץ מלימוד התורה, וההתעסקות קבועה בדברים חיצונים מעוררת אצל הילד חשק לדברים אחרים, ויש בכך משום ביטולה של תורה, ואין לקיים חוגים כאלו בשום מסגרת ציבורית, ובאם יש צורך מיוחד לילד מסוים יש למצוא לו פתרון באופן פרטי".

את מכתבו מסיים הגר"מ קסלר: "ועל הציבור להשמר ולהזהר, מכל אותם רעיונות, ואדרבא יש לחזק אצל הילדים את חשקת התורה ולמצוא עצות לכך כדי שבעתיד יזכו לגדול לתלמידי חכמים יראי ה'".

הרב מאיר קסלר לימודי ליבה מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד