כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גלנט נגד מינוי בנט לשר הביטחון

"חשוב שיהיה לשר את הניסיון ואת הסמכות"

השר יואב גלנט נגד מינויו האפשרי של נפתלי בנט לשר הביטחון: "חשוב שיהיה לשר את הניסיון ואת הסמכות"

"חשוב שיהיה לשר את הניסיון ואת הסמכות"
יואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הדיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות את נפתלי בנט לשר בממשלה כחצי שנה לאחר שפוטר, ולאחר שנטען כי ייתכן ובנט אף ימינה לתפקיד שר הביטחון - השר יואב גלנט יוצא נגד המינוי הצפוי.

בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) השר יואב גלנט לרשת ב׳ אמר, "בסיטואציה המורכבת שאנחנו נמצאים בה - ראוי שמי שיהיה עסוק בדברים יהיה לו גם את הניסיון, גם את העומק של הידע ואת הסמכות הציבורית לעניין".

ייתכן וההתקפה של גלנט על בנט נובעת מכך שהוא בעצמו שואף לתפקיד הרם, וכי גם הוא מגיע עם היסטוריה ביטחונית עשירה. כזכור, גלנט כמעט ומונה לרמטכ״ל בשעתו - אלא שהמינוי נבלם ברגע האחרון בעקבות פרשית הקרקעות.

כזכור, אתמול דיווח הפרשן עמית סגל כי בסביבתו של נתניהו שוקלים את האפשרות למנות את בנט לתפקיד שר, לאחר שמאז הבחירותחלה התקרבות מיוחדת בין השר לשעבר נפתלי בנט לראש הממשלה נתניהו. בנוסף לכך, גם השותפות בין בנט לשקד - שבינה לבין נתניהו קיימת עדיין מתיחות - מתפוררת.

יצוין כי בידיו של ראש הממשלה נתניהו שלושה תיקים פנויים: תיק התפוצות שהיה עד לפני חצי שנה בידיו של בנט, תיק הרווחה שהיה בידיו של השר חיים כץ, ותיק הביטחון שנמצא בידיו של נתניהו מאז התפטרותו של ליברמן לפני כשנה. לא ברור לאיזה תפקיד ימונה בנט, אם וכאשר.

באם המינוי הזה יצא אל הדרך הרי שמדובר במכה לשרה איילת שקד, שכן שקד היא זאת שעומדת בפועל בראשות הימין החדש. וכאמור, יחסיה עם נתניהו ראו ימים טובים יותר וכעת נמצאים בתקופה קשה. עדות לכך ניתן למצוא בדבריה של שקד בשבועות האחרונים ולפיהם היא מתכוונת לפגוש את גנץ - למרות שחברה בבלוק הימין.

נפתלי בנט יואב גלנט שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד