י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבלוק מתפורר?

בנט קורא לפרק את הגוש; סמוטריץ תוקף: "יביא את אוסלו"

מתיחות בימין: בנט מדבר על פשרה ועל ממשלת אחדות רחבה - גם אם זה כולל ויתור מצדו על ישיבה בקואליציה • סמוטריץ' תוקף: "איוולת חסרת אחריות"

בנט קורא לפרק את הגוש; סמוטריץ תוקף: "יביא את אוסלו"
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת 21 הימים האחרונים בהם ניתן יהיה להרכיב ממשלה שיבואו לאחר תום תקופת המנדט שנמצא כעת בידי יו"ר כחול לבן בני גנץ - יו"ר ימינה נפתלי בנט קורא לפרק את הגוש וסופג ביקרות מבית.

בראיון שהעניק אמש לתכנית 'פגוש את העיתונות' התייחס בנט לאפשרות כי ישראל בדרך למערכת בחירות שלישית השנה ואמר, "משחרר את נתניהו מכל התחייבות כלפי הימין החדש, העיקר שתוקם ממשלה".

לדבריו, "אם אני מהווה מכשול להקמת ממשלה, אני פוטר את נתניהו מכל מחויבות כלפיי ומוכן להיות באופוזיציה, העיקר שתקום ממשלה עכשיו וכמה שיותר מהר - יש מדינה במצב חירום - זה לא צחוק".

בנט הוסיף על כך גם הבוקר בראיון ל'קול ברמה' וקרא להתפשרות בגוש ולהקמת ממשלת חירום לאומית זמנית שתפעל במשך כשנתיים, "אני רוצה להגיד לחבריי בתוך גוש הימין שאני חבר בו, אם נגיע לבחירות שלישיות, הימין צפוי להתרסקות טוטאלית".

כאמור, בעקבות דבריו של בנט הוא ספג ביקורת מבית, כאשר השר בצלאל סמוטריץ התייחס לדבריו ואמר, "פירוק גוש הימין יהיה איוולת חסרת אחריות שתביא להקמת ממשלת אוסלו, שבפעם הקודמת שהיא הוקמה הביאה לאסונות כבדים. בחירות זה רע אבל פירוק הימין והקמת ממשלת אוסלו רעים הרבה יותר".

לדברי סמוטריץ, "מנהיגי הגוש צריכים להפנים: המחסום להקמת ממשלת אחדות הוא התעקשותו של גנץ לפסול את נתניהו ולא האחדות בימין". ובינתיים, בצל הקרב הזה חברי גוש הימין צפויים להיפגש ביום שני בשעה 16:00 עם ראש הממשלה בלשכתו בכנסת".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד