י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החרדים משיבים אש

שקד לצד ליברמן: "שלטון הימין בסכנה; החרדים יצטרכו להתפשר"

השרה לשעבר איילת שקד באמירה שמצליחה להפתיע את ראשי הסיעות החרדיות • בראיון שהעניקה לפני זמן קצר אמרה שקד: "מערכת בחירות שלישית גרועה למדינת ישראל - החרדים יצטרכו להתפשר" • החרדים משיבים אש: "לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו"

שקד לצד ליברמן: "שלטון הימין בסכנה; החרדים יצטרכו להתפשר"
אביגדור ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הפלונטר הפוליטי מצליח להפתיע כנראה גם את ראשי הסיעות החרדיות, שמופתעים לגלות הבוקר (ראשון) כי מי שעומדת לצידו של יו"ר ישראל ביתנו - האיש שגורר את ישראל שוב ושוב למערכת בחירות, תוך שהוא יוצא נגד חוקי דת ומדינה - היא דווקא השרה לשעבר איילת שקד.

בראיון שהעניקה הבוקר (ראשון) לגלי צה״ל השרה לשעבר איילת שקד, חברת הימין החדש, היא התייחסה לפלונטר הפוליטי ואמרה, "מערכת בחירות שלישית גרועה למדינת ישראל, גם לימין זה דבר רע. בבחירות הקודמות היינו 61, ללא ליברמן. כעת 55 חברי כנסת. בסקרים רואים שהציבור לא רוצה מערכת בחירות שלישית - ואם חס וחלילה נגיע לשם, שלטון הימין בסכנה".

לדברי שקד, "בסבירות לא מבוטלת השמאל יעלה לשלטון, מה שנקרא ׳מלא מלא׳". שקד מגלגלת את האחריות גם לידיהם של הסיעות החרדיות, שמתעקשות על העקרונות שלהם באומרה, "יש שתי אפשרויות סבירות - או ממשלת אחדות, שנתניהו וגנץ יצטרכו לסכם ביניהם מי יהיה רה"מ ראשון. או שליברמן ייכנס לגוש הימין ויביא הישגים גדולים לציבור שלו והחרדים יצטרכו להתפשר".

שקד התייחסה גם לאפשרות כי שותפה נפתלי בנו ימונה מחדש לתפקיד שר ואמרה, "בנט ואני עובדים בתיאום מלא, רה"מ, מסיבותיו שלו, בוחר לקיים שיח רק מול בנט. טוב שיח מול בנט, מאשר אין שיח כלל. עבור מדינת ישראל, בנט כשר בטחון יכול לתרום תרומה גדולה ומשמעותית".

בראיון התייחסה שקד גם למצב הביטחוני בישראל ולמצב בדרום בעקבות ירי הרקטות בליל שבת האחרון, "הייתי 4 שנים חברת קבינט, אנו לא נוכל להימנע מסבב לחימה משמעותי נוסף, דרוש טיפול שורש. לאחר מכן, בכל פעם שהחמאס או הג'יהאד האיסלמי יורים, צריך להגיב בעוצמה על פי מדיניות של מכסחת דשא", אמרה.

לדבריה, "צה"ל יכול להגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות כלפי ישראל. עובדה, מאז מרץ 2018, לא הגבנו בעוצמה הדרושה".

ראשי סיעת יהדות התורה מיהרו להגיב לדבריה של שקד והבהירו כי לא יהיו פשרות בנושא דת, סגן השר יעקב ליצמן אמר ל'בחדרי חרדים' כי "אין פשרות בנושאי דת".

יו"ר 'דגל התורה" ח"כ הרב משה גפני, אמר בעקבות הדברים: "אני מודיע קבל עם ועדה - לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת".

איילת שקד המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד