כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"הילדים שלי בטראומה"

שבועיים וחצי אחרי: נעצר חשוד נוסף בתקיפת בן הנגיד

כשבועיים וחצי לאחר תקופת בן הנגיד: המשטרה עצרה חשוד שלישי בתקיפה שגרמה לפציעתו של ר' יואלי בראך

שבועיים וחצי אחרי: נעצר חשוד נוסף בתקיפת בן הנגיד
יואלי בראך בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון, למעלה ומשבועיים וחצי לאחר שהותקף ר' יואלי בראך בירושלים, חוקרי משטרת ירושלים עצרו חשוד שלישי בתקיפה שגרמה לפציעתו והצורך בניתוח.

הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, נעצר ביום שישי האחרון על ידי חוקרי תחנת לב הבירה בירושלים, בחשד למעורבות בתקיפותו ופציעתו של יואל מאיר צבי בראך תושב ארצות הברית שהגיע לביקור חג בישראל.

היה זה במהלך חול במועד, יואלי בראך שהגיע לישראל לרגל חג הסוכות, חלף יחד עם חמשת ילדיו באזור שבטי ישראל פינת חיים בר לב בירושלים, שם השתוללו מאות נערים שהפרו את הסדר הציבורי, תקפו כלי רכב חולפים וזרעו הרס וחורבן בכל מה שנקרה בדרכם.

בראך, בן הנגיד הרב יחזקאל בראך מחסידות סאטמר, שלא הכיר את הנערים ואת אופיים, שלף לתומו את מכשיר הטלפון שלו וצילם כמה תמונות, בשביל לשלוח לחבריו וקרובי משפחתו בארצות הברית. להפתעתו הרבה, כמה נערים שהבחינו כי הוא מצלם, ניגשו אליו והחלו לתקוף אותו באלימות קשה ונוראית, רק בגלל שהעז לצלם אותם עוברים על החוק ומשתוללים כאחרוני הפושעים.

"קבוצה קטנה של בריונים, נראים נערים או בחורים צעירים, השליכה זיקוקים מסוכנים לעבר הקהל, אל האנשים" הוא סיפר ל-ynet, "ראיתי ילדים ואימהות במנוסה. זה היה נראה מאוד מסוכן, אז ניסיתי לצלם את הקבוצה עם הזיקוקים". אולם לאחר שזוהה עם המצלמה "הם התחילו לרדוף אחריי. ניסיתי לברוח - ופתאום מצאתי את עצמי מעורב בקטטת רחוב עם אנשים שמנסים להכות אותי בפנים".

"הם ניסו לפגוע בי, לבעוט בי, ומישהו לקח קסדת אופנוע והיכה אותי במהירות גבוהה. הדבר הבא שאני זוכר זה שהטיתי את הראש אחורה, והרגשתי משהו שמושך כל חלק מהעצמות שלי. החוזק והמהירות של המכה היו ברמת של מוות", סיפר.

שבוע לאחר מכן עצרו חוקרי תחנת לב הבירה שני חשודים. צעיר בן 22 עוכב בשעת לילה מאוחרת על פסי הרכבת ברחוב יפו ונעצר. "מחומר החקירה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות" אמר השופט עבאס עאסי, והאריך את מעצרו, בהמשך הוא שוחרר. בנוסף נעצר קטין, נחקר ואף הוא שוחרר.

ביום שישי האחרון, חוקרי המשטרה עצרו חשוד שלישי במעשה, נער כבן 18. הוא נחקר בתחנת משטרה לב הבירה ובסיום חקירתו שוחרר. במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי התיק עדיין נמצא בחקירה.

למחרת התקיפה (חמישי), כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', האברך יואלי הוכנס לניתוח מורכב בבית החולים 'הדסה עין כרם', שנמשך כשלוש שעות, על מנת לצמצם את הפגיעות החמורות שספג מהפורעים. ביום ראשון בערב חג שמחת תורה, נציגות קונסוליית ארה"ב בישראל, הגיעו לבקרו בבית החולים 'הדסה עין כרם', טרם שחרורו.

"אני מפחד לשוב לירושלים" אמר בראך ל-ynet, "זה היה מראה נורא והילדים שלי בטראומה. ראו אותי ככה שוכב". לדבריו, "אני לא ידעתי מי הנערים האלה, אבל נאמר לי שהם מטילים טרור על השכונה הזאת, ושהם הולכים שבי אחרי הרב ברלנד".

תקיפה סאטמר יואלי בראך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד