י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נהגה בעיוורון מוחלט"

הרגה צעיר כשחצתה ברמזור אדום ונשפטה ל-4 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי גזר היום ארבע שנות מאסר על צעירה בת 20 שדרסה למוות צעיר בן 36 כשחצתה ברמזור אדום

הרגה צעיר כשחצתה ברמזור אדום ונשפטה ל-4 שנות מאסר
רמזור אדום צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) ארבע שנות מאסר על מעיין קריף (20) שהורשעה לאחר ניהול הוכחות בהריגתו של מאיר קלטשי ז"ל בן 36 במותו. 

על פי הכרעת הדין, התאונה אירעה בצומת הרחובות קוממיות ומשה דיין בבת ים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, בכ"ז בניסן תשע"ח. הנאשמת חצתה את הצומת ברמזור אדום במהירות גבוהה מהמהירות המותרת ופגעה באופנוע שפנה שמאלה בעוצמה רבה. כתוצאה מהתאונה נגרם לרוכב האופנוע נזק רב מערכתי והוא נפטר מפצעיו מס' דקות אחרי התאונה.

בית המשפט קבע בהכרעת הדין כי "התנהגות הנאשמת שכללה נסיעה רציפה לתוך הצומת תוך התעלמות מוחלטת מהאורות המתחלפים ברמזור וכן נסיעה במהירות גבוהה בהרבה מהמותר באותו כביש, די בה כדי להקים חזקה בבר מודעותה לאפשרות גרימתה של תאונת דרכים קטלנית תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימתה של תוצאה זו".

בית המשפט מתייחס בגזר דינו להיותן של תאונות דרכים בגדר מכת מדינה המאופיינות בתדירות גבוהה, בתוצאות קטלניות ובקושי רב למגר את התופעה וקובע "חטאה ופשעה של הנאשמת כפולים ומכופלים. אין בפיה הסבר להתרחשות התאונה, שעה שעמדו לרשותה תנאי דרך מיטביים. היפוכו של דבר - הנאשמת עומדת על דעתה כי נכנסה לצומת בחסות האור הירוק - וכך אף אמרה לקצינת המבחן - שעה שהתשתית הראייתית מצביעה בעליל על כניסה באור אדום. אין בפיה הסבר למהירות הגבוהה של מכוניתה עובר לתאונה... אינני יודע במה הייתה שקועה הנאשמת בשניות הגורליות שקדמו לתאונה אולם ניכר מהנסיבות כי היא נהגה בעיוורון מוחלט".

עוד נקבע כי "חיי אדם צעיר בן 36 נגדעו באיבם. המנוח, מאיר קלטשי ז"ל היה נשוי ואב לילדה בת 9.5 שנים. מוות בתאונת דרכים הינו פתאומי, אלים ולמרבה הצער גם שכיח ביותר. בנסיבות הללו נחווה המוות על ידי בני המשפחה ככואב וכחסר משמעות..". 

על הנאשמת הוטלו ארבע שנות מאסר בפועל, פסילה מלהחזיק ברישיון הנהיגה למשך 15 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 50,000 ש"ח.

רמזור אדום מאסר בפועל מעיין קריף מאיר קלטשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד