ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מסתבר: חיזבאללה שיגר טיל קרקע-אוויר

תקרית הכטב"מ ביום חמישי דורשת מישראל חשיבה מחדש בנוגע לפעילות האווירית באזור. הסיבה: בעבר דווח כי ארגון הטרור הצליח להבריח לתחומי לבנון את טילי SA-8 וטילי SA-17 הסובייטיים. ייתכן שהפעם גם הפעיל אותם. כך מפרסם הבוקר (א') הפרשן הצבאי של "ישראל היום"-יואב לימור

מסתבר: חיזבאללה שיגר טיל קרקע-אוויר
שרידי הטיל שירה חיזבאללה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שינוי המדיניות של חיזבאללה, שבא לידי ביטוי בשיגור הטיל אל כלי טיס של חיל האוויר שטס ביום חמישי האחרון בדרום לבנון, מחייב גם את ישראל בהערכה מחדש של מדיניות הפעלת הכוח בגזרה.

הירי של חיזבאללה היה יישום מאוחר יחסית של איום מצידו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. בנאום שנשא ב־25 באוגוסט, יממה לאחר מתקפת הרחפנים בביירות שיוחסה לישראל וכוונה אל ציוד שנועד לפרויקט הדיוק לטילים של הארגון, התחייב נסראללה לפעול גם כנגד הטיסות של חיל האוויר בשמי לבנון.

מדובר באיום ישן, שנסראללה השמיע לא פעם בעבר, אבל בישראל העריכו כי הפעם הוא נחוש לממשו כחלק מניסיונו לקבע כללים ברורים של "מותר ואסור" בין ישראל לחיזבאללה. זאת, על רקע תחושתו שבפעילות שיוחסה לה בביירות חרגה ישראל מההבנות הבלתי כתובות בין הצדדים, שמאז מלחמת לבנון השנייה נמנעו כמעט לחלוטין מפעילות התקפית ישירה כדי שלא לגלוש למלחמה נוספת.

חיזבאללה שיגור טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד