י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההקלטה המביכה

הנהג יפצה את יאיר נתניהו בעשרות אלפי ש"ח

הקליט בסתר: בית המשפט השלום פסק כי הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו וקיבל מחדשות 12 סכום של 50,000 ש"ח - ישלם פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים ויפרסם התנצלות

הנהג יפצה את יאיר נתניהו בעשרות אלפי ש"ח
יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים פסק כי הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו, ישלם פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים ויפרסם התנצלות.

ביום חמישי האחרון נחתם הסכם פשרה בין רועי רוזן לבין יאיר נתניהו, כך שרוזן יפצה את יאיר נתניהו בסכום של 30,000 ש"ח.

רועי רוזן, שימש כמאבטח במעון ראש הממשלה. בין היתר שימש כנהגו של יאיר נתניהו, הקליט אותו משוחח עם חבריו ביולי 2015 בעת שבילה יחד עם חברים בתל אביב. בין היתר שוחח יאיר נתניהו על מתווה הגז, כאשר אחד החברים של יאיר שנוכח בשיחה, הוא בנו של טייקון הגז קובי מימון.

ההקלטה המביכה פורסמה בחדשות 12 תמורת 50 אלף שקל, ועוררה סערה על בנו של ראש הממשלה. בעקבות כך, יאיר נתניהו תבע את רועי רוזן בסכום של מיליון שקל, בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב, פגיעה בפרטיות, עשיית עושר ולא במשפט, רשלנות והאזנת סתר אסורה, וזאת מכיוון שלא היה צד לשיחה המוקלטת.

לטענת יאיר נתניהו, ההקלטה שפורסמה בחדשות, הפכה אותו למוקד לשנאה וללעג מצד מיליוני אנשים, והוא התקשה לצאת מביתו במשך חודשים ונמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים. בסוף השבוע האחרון עורך הדין יובל נחמני שמייצג את רוזן, הגיע לפשרה עם עו"ד עמית חדד המייצג את נתניהו, לפיו רוזן ישלם לנתניהו 30,000 ש"ח - היום בית המשפט נתן להסכם תוקף של פסק דין.

במסגרת ההסדר, רוזן יפרסם התנצלות בנוסח הבא: "במסגרת עבודתי כנהג שהסיע את יאיר נתניהו הקלטתי חילופי דברים שנאמרו ברכב. לא עשיתי זאת בכוונה לפגוע ביאיר נתניהו שככלל התנהג אלי בחברות ובכבוד ואני מצטער על הפגיעה שנגרמה לו בשל פרסום הדברים ובשל התחושה שנפרץ המרחב הפרטי שלו".

חברת מודיעין אזרחי בה הועסק רוזן, הגישה נגדו תביעה בסך 250 אלף שקל, על "הפרה בוטה של החובות הבסיסיים החלים עליו כעובד - חובת אמון, תום לב וסודיות". על פי התביעה, "סיפור המעשה שלפנינו מגולל מסע, מתוכנן כנראה, של תיעוד במסתרים של אורחות חייו הפרטיים של בנו של ראש הממשלה, ולאחר מכן, בבחינת הוספת חטא על פשע – ניסיון לספסר תמורת מזומנים ברגעים הפרטיים והדיסקרטיים שלו, עד אשר נמצא כלי תקשורת שיהיה מוכן לשלשל לידי הנתבע שלמונים תמורתם", נטען.

גם במקרה זה, לא התנהל הליך משפטי ועורך הדין יובל נחמני ניהל משא ומתן עם חברת מודיעין אזרחי, ובסופו של דבר הגיעו להסכם פשרה חסוי, במסגרתו התנצל בפני חברת "מודיעין אזרחי" בה עבד, ושילם פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים.

יאיר נתניהו מודיעין אזרחי הקלטת שיחות הקלטות מביכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד