י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משומר בבית ספר, לבעלים של חברת הייטק מצליחה

למגזר החרדי יש פוטנציאל גדול שאינו ממומש דיו בשוק התעסוקה • מקצוע ההייטק הינו אחד המקצועות שמאפשרים לקיים אורח חיים תורני מלא בלי להתפשר על כלום בדרך, ותוך כדי להתפרנס בכבוד וליהנות משקט כלכלי לאורך שנים • ראיון מיוחד עם חננאל כהן, בוגר מסלול הייטק במכללת מבחר

משומר בבית ספר,  לבעלים של חברת הייטק מצליחה
חננאל כהן צילום: באדיבות המצולם

את הראיון עם חננאל כהן, הוא פותח באנקדוטה מעניינת:

"לפני כשנתיים כשהסטארט-אפ שלי היה עוד בחיתוליו, דיבר איתי חבר שהיה במצב כלכלי קשה מאד, הוא סיים לימודים בפיתוח תוכנה ולא מצא עבודה. לאחר עוד ראיון עבודה כושל - הוא צלצל אלי מבואס, אמרתי לו שהכל יהיה בסדר ושאני בטוח שימצא עבודה, אז הוא אמר שזה נחמד שאני מחזק אותו אבל אין לו מה לתת לאכול לאשתו ולילדים!

בשלב זה, לא תכננתי ולא היה לי תקציב להעסיק עובדים נוספים, הרמתי טלפון לחבר והוא נתן לי בעבורו בתור תרומה סכום שיספיק לו להתקיים במשך חודש - הוא התחיל והתגלה כבעל כישרון והתמדה עצומה. לאחר כשנה עבודה אצלי, הוא עבר לחברת הייטק מהגדולות בתחום, ומרוויח היום מעל 40 אלף שקל בחודש!

אז איך בעצם הכל התחיל?

נולדתי וגדלתי בגוש קטיף עד הגירוש, הייתי אברך עד גיל 27. גדלתי בתור דתי לאומי ובגיל 22 התקרבתי לדרכו של רבי נחמן מברסלב, דרך הרב הצדיק הרב שלמה יהודה בן גאליה ׳הינוקא׳ שליט״א אליו אני קשור מאוד עד היום.

כאשר המשפחה שלי גדלה התחלתי לעבוד בעבודות מזדמנות אשר הטירחה בהן גדולה והשכר די מעליב - עובד מטבח, בנייה, מלווה של אדם מבוגר...

ההוצאות היו גדולות מאוד. והיה לי עקרון שאני לא לוקח כסף מאף אחד: משפחה חברים וכו׳. הבנתי שאם אני רוצה לפרנס את משפחתי בכבוד כדאי שאלמד מקצוע טוב.

בחרתי בלימודי תואר במדעי המחשב במכללת מבחר. הבחירה במקום הלימודים היתה חשובה לי מאד, כי מעבר לרמה האקדמית הגבוהה, חיפשתי מסגרת שתתאים לאופי החיים התורני איכותי. במכללת מבחר מצאתי מקום מתחשב במיוחד, בו שומרים על איכות רוחנית לצד רמה אקדמית אוניברסיטאית גבוהה.

התחלתי את לימודי התואר בהיותי אבא ל 4 ילדים, כיום ברוך השם יש לי 8 ילדים.

בשנתיים הראשונות ללימודים - עבדתי בתור שומר בית ספר ומיד אחר כך המשכתי ללימודי אחה"צ עד שעות הלילה המאוחרות, סה"כ 14-15 שעות עבודה ולימודים (הלימודים היו 3 ימים בשבוע). 

חייב לציין לשבח את העזרה הכלכלית שקיבלתי באמצעות מחלקת המלגות של מכללת מבחר – שם דאגו לי ע"י 'קרן ידידות טורונטו' במימון רוב הלימודים, לצד קצבה חודשית קבועה (מלגת קיום)! זה עזר לי להחזיק את הראש מעל המים כלכלית בתקופה הזאת.

מה היו השלבים המקצועיים בדרך, שהובילו אותך עד להצלחה כיום?

אחד היתרונות הבולטים בלהיות סטודנט של מכללת מבחר, הינו השם הטוב של מקום הלימודים שנותן לך עדיפות ויתרון על פני סטודנטים אחרים בקבלה למקומות העבודה. כבר בסיום שנה ב' של הלימודים, התקבלתי לעבודה בפיתוח תוכנה במשרת סטודנט, שם התחלתי לרכוש ניסיון מעשי בשטח. בהמשך עבדתי כמפתח תוכנה בבית השקעות וכמפתח בחברת HP בחטיבת ה- ENTERPRISE.

הפריצה הייתה כאשר קיבלתי הצעה לפני 3 וחצי שנים לעבוד כמפתח SALESFORCE באחת החברות הגדולות בארץ העוסקות בהטמעת התוכנה. עשינו עשרות פרויקטים עבור חברות גדולות וקטנות, מהמפורסמות שבהם - מובילאיי, בנק לאומי, לומניס ועוד... שם גם קודמתי לתפקיד ניהולי.

לפני כשנתיים הפכתי להיות עצמאי והקמתי את 'HFORCE'. בחברה אנו מתמחים בפיתוח מעל SALE-FORCE , אבל היום לאור הביקוש אנו עוסקים גם בבניית אתרים ואפליקציות למובייל.

במקביל, הקמתי ביחד עם שותף מהבכירים בתחום ה-SALESFORCE בארץ את TESTFORCE - סטארטאפ שמוריד דרמטית את כמות הזמן הנצרך לביצוע ותחזוקת פרוייקטי SALESFORC. לאחר 4000 שעות של פיתוח ובדיקות מקיפות המוצר יוצא לשוק ואנחנו כבר בשלב גיוס משאבים, על מנת לשווק ולפתח אותו מהר יותר.

איך אתה רואה את עולם ההייטק בראי החברה החרדית?

למגזר החרדי יש פוטנציאל גדול שאינו ממומש דיו בשוק התעסוקה. אני מאמין, שכל אחד מאיתנו שמתקדם בעולם ההייטק – פותח דלת לאנשים נוספים מהמגזר.

מקצוע ההייטק הינו אחד המקצועות שמאפשרים לקיים אורח חיים תורני מלא בלי להתפשר על כלום בדרך, ותוך כדי להתפרנס בכבוד וליהנות משקט כלכלי לאורך שנים.

כמה טיפים לאלו שכבר לומדים את מקצועות ההייטק או לאלו שבדרך...

קודם כל – לבחור במקום לימודים שיביא אותך לרמה האקדמית הגבוהה ביותר, ועדיין לשמור על הערכים שלך.

שנית, להציב מטרה ולא לעשות הרבה התחלות, כי ההצלחה באה כשמתמקצעים בתחום כלשהו ולא כשקופצים מעניין לעניין.

ולסיום - לא להילחץ מעומס הלימודים, ללמוד בסבלנות דבר דבר ולהבין באמת, הלחץ הוא האויב מספר אחד של ההבנה וההצלחה.

לפרטים אודות מסלול מדעי המחשב לגברים הכנסו לכאן>>>

הייטק מכללת מבחר לימודים לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד