י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בזכות פריצות דרך: מאובחנים בטרשת נפוצה משפרים את איכות החיים

3 מיליון חולים בטרשת נפוצה ברחבי העולם, כ- 6,000 מהם בישראל • מהם דרכי הטיפול במחלה והאם המאובחנים במחלה יוכלו להביא ילדים לעולם? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

בזכות פריצות דרך: מאובחנים בטרשת נפוצה משפרים את איכות החיים
מחלות המוח צילום: pixsabay

3 מיליון חולים בטרשת נפוצה ברחבי העולם, כ- 6,000 מהם בישראל. טרשת נפוצה שכיחה יותר בנשים מאשר בגברים, מתפתחת עפ"י רוב בטווח הגילאים 20-40 וגורמת למערכת החיסון לתקוף את המוח ולשבש את ההולכה העצבית. 

המחלה הינה אוטואימונית ועלולה להוביל להפרעות תפקודיות שונות עקב הפגיעה במערכת העצבים, בין היתר: גורמת לחולשה בגפיים, קשיי ראיה ואף נכות במקרים חמורים.

המחלה מופיעה אצל כל חולה בצורה אחרת, אך הצד השווה בין כולם הוא שמדובר במחלה כרונית שאינה ברת ריפוי. עם זאת, כיום, בזכות הטיפולים החדשניים המעכבים את התפתחותה והידרדרותה של המחלה, תוחלת החיים זהה לממוצע באוכלוסיה.

כתב : טל שבתאי  הופק ע"י : חברת טאלנט TALENT

בזכות פריצות דרך מדעיות, הארסנל הטיפולי לטרשת נפוצה התרחב והשתכלל באופן משמעותי. הטיפולים החדשים מאפשרים שמירה על איכות חיים – להתחתן, ללדת, ללמוד, לעבוד, לטייל ולבצע פעילות גופנית.

התרופות הניתנות לחולים מאפשרות שיפור משמעותי באורח החיים, ומייצרות בנייה מחדש של מערכת החיסון על מנת לצמצם את תדירות ההתקפים. כך למשל, 2 תרופות חדשות שנכנסו לסל הבריאות לאחרונה מאפשרות טיפול יעיל. האחת ניתנת לווריד אחת לשנה ואילו השניה, באמצעות כ-20 כדורים למשך 4 שנים.

ומה לגבי הבאת ילדים לעולם? בעבר נהוג היה לחשוב שהיריון אינו מומלץ למי שיש טרשת נפוצה. כיום מחקרים מוכיחים כי הריון ולידה בהחלט אפשריים וכי באמצעות טיפולים מסויימים ניתן לתכנן היריון, ללדת בביטחה ואף להניק תוך ליווי הרופא המטפל.

שירות לציבור. מוגש בחסות חברת מרק

טרשת מחלה כרונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד