ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יאיר אתה מקיים את המשך הפסוק?

בעקבות 'בחדרי' > לפיד נגד רבה של מודיעין "ששת ימים תעבוד"

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם הבוקר את מכתבו החריף של מרא דאתרא מודיעין עילית, בו תקף את לימודי הליב"ה והקורסים לילדי הת"תים בעירו, ח"כ לפיד שקרא את הכתבה, שיתף אותה בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "בעשרת הדיברות כתוב: ששת ימים תעבוד" ולא בפעם הראשונה

בעקבות 'בחדרי' > לפיד נגד רבה של מודיעין "ששת ימים תעבוד"
יאיר לפיד/הגר"מ קסלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90/שוקי לרר

לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם את מכתבו של הגאון רבי מאיר קסלר, מרא דאתרא מודיעין עילית, בו הוא יצא בחריפות נגד קורסים ולימודי ליב"ה לילדי החיידרים.

בציוץ ברשת, בו הוא שיתף את הכתבה של 'בחדרי חרדים', כתב חבר הכנסת יאיר לפיד: "כן, מכשירים את הילדים לצאת לשוק העבודה, לפרנס את עצמם, לפרנס את ילדיהם. בעשרת הדיברות כתוב: ששת ימים תעבוד".

הפסוק שציטט ח"כ לפיד היה בעבר גם חלק מקמפיין השנאה שלו כנגד הציבור החרדי, כשבמספר נאומים גם במליאת הכנסת, הביא את הפסוק כראיה שצריך לצאת לעבוד - החרדים השיבו לו במספר הזדמנויות כי בהמשך הפסוק נכתב "וביום השביעי שבת לה' אלוהיך", וטענו, "קודם כל לפיד צריך לקיים את המשך הפסוק", אחר כך שידבר על השאר.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם הבוקר (ראשון) מכתב חריף שכתב הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של העיר מודיעין עילית ופורסם ברחבי העיר - נגד קורסים ולימודי ליב"ה לילדי הת"תים.

במכתב כתב הרב קסלר: "חדשים לבקרים מתפרסמים יוזמות שונות לקורסים בכל מיני מקצועות עבור ילדי החדרים, המכנה המשותף בדרך כלל של כל אותם הצעות הוא הנסיון להחדיר לימודי ליב"ה לילדי התתי"ם, במטרה להכשירם בעתיד לצאת לשוק העבודה ולהיות חלק מהחברה הכללית. ובהיות שהם אינם מצליחים לעשות זאת בתוך המסגרת עצמם הם מנסים בדרך זו".

"כפי שנשמע בשנים האחרונות מפי מרנן ורבנן גדולי ישראל, הדברים ברורים שאין לשנות מכפי המקובל בת"ת מקדמת דנא, ויש לדחות בתוקף כל אותם הצעות".

הגר"מ קסלר סיפר במכתבו כי "באחרונה נשאל בדבר מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א והביע את דעתו שאין לגרום לילד לגלות עניין חוץ מלימוד התורה, וההתעסקות קבועה בדברים חיצונים מעוררת אצל הילד חשק לדברים אחרים, ויש בכך משום ביטולה של תורה, ואין לקיים חוגים כאלו בשום מסגרת ציבורית, ובאם יש צורך מיוחד לילד מסוים יש למצוא לו פתרון באופן פרטי".

את מכתבו סיים הגר"מ קסלר: "ועל הציבור להשמר ולהזהר, מכל אותם רעיונות, ואדרבא יש לחזק אצל הילדים את חשקת התורה ולמצוא עצות לכך כדי שבעתיד יזכו לגדול לתלמידי חכמים יראי ה'".

יאיר לפיד הרב מאיר קסלר לימודי ליבה קורסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד