י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המפגש המרגש

ראש הישיבה מניו יורק הפתיע את הפוסק: "אני זוכר שהוריך נהרגו"

במהלך ביקור אצל ילדי הקירוב, הפתיע ראש ישיבת מיר בארה"ב את הגרב"צ קוק, כשאמר לו אחרי ארבעים שנה, "אני זוכר מתי הוריך נהרגו בתאונה המחרידה", ומדוע זכר ראש הישיבה את התאריך המדויק של אותה טרגדיה? 

ראש הישיבה מניו יורק הפתיע את הפוסק: "אני זוכר שהוריך נהרגו"
הגר''א ברודני והגרב''צ קוק במפגש המרגש צילום: יעקב נחומי
האחד ראש ישיבת מיר בניו יורק, חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב; השני פוסק הלכה מוערך, ראש בית הוראה הכללי בירושלים, חבר נשיאות רשת בתי הספר לקירוב של 'שובו'.
 
כשנפגשו לראשונה בשבוע שעבר בבית הספר בבת ים, במסגרת מסע חיזוק לבתי הספר, נאנח ראש בישיבה הגאון רבי אליהו ברודני וידע מיד לומר לפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק: "אני זוכר, אני זוכר: ההורים שלך נהרגו בכ"ח בכסלו תשל"ב!".
 
הרב קוק היה בהלם. היתה זו אומנם טרגדיה עצומה כאשר אביו, הגאון רבי שלמה קוק זצ"ל הרב הראשי ואב"ד רחובות, נהרג בתאונת דרכים יחד עם רעייתו הרבנית יהודית קוק ושני ילדיהם הקטנים - אבל כיצד זוכר ראש הישיבה האמריקאי את התאריך המדויק, כמעט 38 שנה אחרי?
 
"כן", אמר הרב ברודני "איך אפשר לשכוח. זה היה בערב בו התחתנתי. ארבעה נרות כבו בנר הרביעי של חנוכה. זה השפיע על כל החתונה שלי. הטרגדיה אומנם קרתה בארץ ישראל והחתונה שלי היתה בארה"ב, אבל כל עם ישראל חווה אותה... אני מתרגש לפגוש את ה'המשך' החי שלהם ששמו הולך לפניו בכל העולם בהרבצת התורה והוראת ההלכה".
הרב קוק שהיה אז ילד בן 11 ואיבד ברגע אחד אבא, אמא ושני אחים - התרגש מאד. 
 
לאחר כמה דקות, כשהרבנים התיישבו לבחון את ילדי בית הספר, שמגיעים כולם מבתים חילוניים על מסכת ברכות ותענית - הושלם המעגל.
"אתם יודעים ילדים יקרים", אמר הגרב"צ קוק, "ראש הישיבה הרב ברודני מגיע לכאן ישר מהקמת המצבה של אמו בהר הזיתים, בואו נקדיש את לימוד התורה לעילוי נשמתה".
 
וכך התיישבו שני הרבנים מול ילדי 'שובו' ובחנו את ידיעותיהם בתורה, לעילוי נשמת ההורים של שניהם.
הרב בן ציון הכהן קוק הרב אליהו ברודני שובו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד