י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יש אינדיקציות ברורות"

שלמה פילבר לא חוזר בו - מסתמן כתב אישום נגד דוברי נתניהו

כשבוע וחצי לאחר היוודע דבר חקירתם של דוברי ויועצי ראש הממשלה בחשד כי הטרידו את עד המדינה שלמה פילבר, על פי דיווח, הם קשרו את עצמם למעשה וצפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום | כמו כן, פילבר לא חוזר בו מעדותו

שלמה פילבר לא חוזר בו - מסתמן כתב אישום נגד דוברי נתניהו
פילבר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת הטרדת עד המדינה: שלמה פילבר אינו מתכוון לחזור בו מעדותו בפני חוקרי המשטרה.

על פי הדיווח של משה נוסבאום ב'חדשות 12', פילבר אמרי לחוקריו כי "לא חוזר בי ולא משנה את העדות בתיק 4000". על פי גורמים במשטרה, אין כל כוונה מצידו של עד המדינה, לשנות את עדותו המפורטת בתיק בזק.

באשר לחקירת החשד להטרדתו של שלמה פילבר באמצעות רכב המשמש להכנסת ספר תורה, שהגיע אל מתחת לביתו כאשר לא שהה שם, וכרז בגנותו - על פי פרסומו של נוסבאום, ממצאי החקירה מעלים כי יונתן אוריך ועופר גולן, יועצי התקשורת המקורבים ביותר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, היו גורמים דומיננטיים בהטרדה.

"יש אינדיקציות ברורות כי השניים היו אקטיביים בהפעלת מבצעי ההטרדה" דיווח נוסבאום מפי גורמים המעורים בחקירה. בחקירתם השניים קשרו את עצמם, ועל פי גורם בחקירה, החיפוש בטלפונים יוביל ויבסס המלצה להגיש נגדם כתבי אישום.

יועצי נתניהו יונתן אוריך ועופר גולן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הופתעתי מעצם ההאשמות נגד יועציי ותפיסת הטלפונים" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו היום, באירוע השקת מרכז לחיזוק קשרי ישראל עם העולם. "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר" הוסיף.

נתניהו התייחס גם לנאומו התוקפני של שר המשפטים, ואמר "כל מי שאוחנה הביא בדבריו, אמרו ביקורות על מערכת המשפט. הכל היה ציטוטים מהעבר. אין מערכת חסינה מביקורת. צריך לעשות הבחנה בין מערכת המשפט לבין מערכות נוספות".

על פי ההערכה גולן ואוריך היו היוזמים של ההטרדה, כך נוסבאום, אך בינתיים לא ניתן להוכיח זאת, מאחר ולעת עתה לא ניתן לערוך חיפוש בטלפונים הניידים שנתפסו על ידי המשטרה, וביום חמישי צפויים גולן ואוריך להגיש ערר על החלטת השופט עלאא מסארווה.

פרקליטי דוברי ראש הממשלה עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין מגיבים לדיווח של נוסבאום ואומרים: "איננו מתייחסים לפרטי החקירה המתנהלת, אבל האם מישהו מהצופים מופתע שחקירה שבית המשפט קבע שהיא לא חוקית, שדרסה ברגל גסה את הוראות החוק והפסיקה, מודלפת לתקשורת? כנראה שלא".

שלמה פילבר תיק 4000 יונתן אוריך עופר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד