י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סרן שמועתי חוזר לכנסת

דיווח על הכרזה "משמעותית" מצדו של איש המפתח היום בכנסת

"כן למדינה יהודית, לא למדינת הלכה", זה היה הסלוגן של אביגדור ליברמן לאורך מערכת הבחירות האחרונה, בה הצהיר כי לא יישב בשום מצב בממשלה עם החרדים והדתיים, כי אם בממשלת אחדות • היום ליברמן צפוי לשאת נאום - כשעמית סגל מדווח שהוא יכלול הכרזה משמעותית

דיווח על הכרזה "משמעותית" מצדו של איש המפתח היום בכנסת
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שכלל המפלגות מתבצרים בעמדתם ומונעים הקמת ממשלה וכנראה גוררים את המדינה למערכת בחירות שלישית - דיווח כי איש המפתח שביכולתו לגרום להקמת ממשלת ימין מובהקת בתוך דקה, צפוי להכריז היום (שני) הכרזה משמעותית בכנסת.

על פי הדיווח של פרשן 'ערוץ 12' עמית סגל, "שמועות על הכרזה משמעותית של ליברמן ביחס לעתיד המו"מ הקואליציוני", כשמחר בשעות הצהריים יכנס אביגדור ליברמן את סיעתו בכנסת, כשקודם לכן יישא ליברמן דברים לתקשורת, ועמית סגל ממליץ לעוקביו, "נמתין במתח וייתכן שנתבדה".

מה יכול להיות? יתכן וליברמן עושה אץ הבלתי ייאמן וחוזר בו לנוכח הפלונטר הפוליטי ומתוך אחריות ואכפתיות למען אזרחי המדינה, וייכנס לממשלת ימין, בה יהיו שותפות; הסיעות החרדיות, 'הימין החדש', 'הבית היהודי' ו'הליכוד', ממשלה שיכולה להיות יציבה עם רוב של 63 ח"כים, והיא מסוגלת להחזיק כל עוד ליברמן יישאר בתוכה. מהלך כזה יהיה בגדר 'דרמטי', למרות השתייכותו עד לא מזמן למחנה הימין, שכן ליברמן התחייב לבוחריו לאורך מערכת הבחירות כי לא יישב בשום מצב בממשלה עם החרדים והדתיים המשיחיים.

אפשרות נוספת היא שליברמן יצהיר כי הוא לא פוסל ישיבה בממשלת מיעוט (פחות מ-61) בראשות בני גנץ, כשהוא ינמק את החלטתו כי מצב החירום הלאומי מחייב ממשלה בכל מחיר וכי גם תמיכת הערבים מבחוץ (אותם הוא מכנה "גייס חמישי"), באה בחשבון בעת הזאת, שכן מדינת ישראל נמצאת בתקופה קשה וחייבים להקים ממשלה ולמנוע בחירות נוספות שיעלו למשק עוד מאות מיליוני שקלים. ליברמן מסוגל גם להרגיע את ציבור בוחריו בכך, שבהמשך ישתלבו בה גם אנשי 'הליכוד' או סיעות אחרות, כך שבסופו של דבר תקום ממשלה רחבה ויציבה.

כך או כך, במערכת הפוליטית מעריכים כי הסיבה להדלפה הערב, היא מאחר ובשעות הצהריים צפוי להתקיים האירוע המרכזי בכנסת, טקס ההזכרה לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בחדר סיעת ש"ס, בה צפויים להשתתף בכירי המערכת הפוליטית, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, כשב'חדרי חרדים' חשף כי ליברמן שהשתתף בשנה שעברה הוחרם השנה מהאירוע ולא הוזמן.

גורמים פוליטיים מעריכים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הסיבה ליצירת הדרמה לקראת נאומו של ליברמן, נועדה כדי להעביר את הפוקוס בקונספירציות שיופרחו על ידי עיתונאים ופרשנים לאורך הבוקר בתוכניות האקטואליה השונות בתקשורת.

ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עמית סגל בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד