י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך צלחה התביעה • תקדים

תקדים: מגיד השיעור עבר התקף לב בטיול והוכר כנפגע תאונת עבודה

בטיול שקיים עם תלמידיו, חווה מגיד שיעור בישיבה גדולה התקף לב, בעקבות פנייתו לעורך דין המומחה בתחום תאונת העבודה, הוא הצליח להשיג קצבה מיידית של עשרות אלפי שקלים, ובנוסף לכך קצבה חודשית מכובדת 

תקדים: מגיד השיעור עבר התקף לב בטיול והוכר כנפגע תאונת עבודה
חרדי מטייל. אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מ', חרדי תושב המרכז, בן 50, מגיד שיעור בישיבה, זכה בתביעתו באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק נגד ביטוח לאומי, בסכום של 160,000 ש"ח וקצבה חודשית של 6,000 ש"ח.

במהלך שנת תשע"ח, מ' חרדי מאזור המרכז, במסגרת עבודתו כמגיד שיעור בישיבה גדולה, ליווה את תלמידי הישיבה בטיול בשמורת נחל במדבר יהודה.

בעת טיפוס על סולם גבוה בשמורת הנחל, מ' חש בכאב חד בצד שמאל של החזה המלווה בזיעה קרה והקרנת כאב ליד שמאל, וכשהגיע לסוף הסולם נוכח מצבו הרפואי, החליט הר"מ בו במקום להזמין לו פינוי דחוף באמבולנס לבית החולים 'הדסה' בירושלים.

בסמוך לקבלתו בבית החולים ולאחר מספר בדיקות, אובחן למ' התקף לב ובוצע לו צנתור דחוף לפתיחת חסימה בכלי הדם הכליליים. לאחר כחודשיים וחצי של מנוחה בביתו, חזר מ' לעבודתו כמג"ש, ללא כל פגיעה בשכרו או בשעות עבודתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מ' פנה לעו"ד אלי מאור מבני ברק, כמי שמומחה בתביעות לתאונות עבודה, דרכים ורשלנות רפואית, ולאחר בחינת פרטי המקרה, הסביר למ' שעל פניו קיימת לו זכות תביעה למוסד לביטוח לאומי, הן להכרה כנפגע בעבודה והן להכרה בשלב מאוחר יותר כנכה מעבודה עם זכאות לתשלומי מענקים וקצבאות משמעותיות ביותר, וזאת חרף העובדה שחזר לעבודתו באופן מלא.

עורך הדין אלי מאור

באמצעות עו"ד אלי מאור ציין מ' בתביעתו להכרה באירוע כ"תאונת עבודה" למוסד לביטוח לאומי, מחלקת נפגעי עבודה, שהגם שהוא סובל מ"גורמי סיכון" ידועים ומוכרים למחלת לב כלילית כגון השמנת יתר, לחץ דם גבוה, סכרת ועוד, המאמץ הפיזי החריג שהוא ביצע בעת טיפוס בטיול על סולם תלול בנחל, שאינו חלק שגרתי יום יומי של עבודתו כמג"ש בישיבה, הוא שהיווה את ה"טריגר" לפרוץ התקף הלב שעבר מ' ולמחלת הלב ממנה הוא סובל מאז.

לאחר מספר בירורים שבוצעו לבקשת 'המוסד לביטוח לאומי' והעברת תיעוד רפואי רלוונטי למוסד לביטוח לאומי עם תשובות לשאלות שנשאל מ', החליט המוסד לביטוח לאומי להכיר באירוע במלואו כתאונת עבודה.

עם ההכרה באירוע כ"תאונת עבודה" פנה מ' באמצעות עו"ד מאור גם לתביעה להכרה בנכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי, בשל עייפות ממנה הוא סובל, המלווה לעיתים בסחרחורות וכאבי ראש, וכן קושי מביצוע מאמצים פיזיים, כפי שביצע בעבר קודם לתאונת העבודה.

בימים אלה התקבלה החלטת הועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי, כשל'בחדרי חרדים' נודע כי זו החליטה להכיר למ' בנכות זמנית למשך תקופה של מספר חודשים בשיעור של 100%, ובנוסף בנכות רפואית קבועה בשל מחלת הלב ממנה הוא סובל עקב התאונה, בשיעור של 30%. בגין הנכות הזמנית שולם למ' מענק נכות זמנית חד פעמי בשיעור של כ-160,000 ש"ח ובגין קצבת הנכות זכאי מ' לקצבת חודשית קבועה של כ-6,000 ש"ח, על אף שחזר לעבודתו.

עו''ד אלי מאור תביעת פיצויים התקף לב מגיד שיעור המוסד לביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד