י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אסור לתת לזה לקרות"

כך יסכלו את מינוי איימן עודה ליו"ר האופוזיציה

בעוד ממשלה כלשהי לא נראית באופק, בליכוד לא מבזבזים זמן ומתכוונים לעשות הכל שח"כ איימן עודה יתמנה לתפקיד יו"ר האופוזיציה | ח"כ בליכוד מניח הצעת חוק, שאולי לא ממש תעזור לטווח הארוך

כך יסכלו את מינוי איימן עודה ליו"ר האופוזיציה
שלמה קרעי/איימן עודה צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

"איימן עודה יו"ר האופוזיציה? אסור לתת לזה לקרות", כך כותב חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי מ'הליכוד', היוזם חוק שימנע מיו"ר 'הרשימה המשותפת' להתמנות ליו"ר האופוזיציה ויהנה מהיוקרה שבתפקיד הכוללת בין הייתר, מאבטח צמוד ועדכון חודשי בטחוני מראש הממשלה.

"למרות קואליציית המיעוט המתגבשת והסיכוי שאיימן עודה יהיה בכלל בקואליציה, אנחנו בליכוד חותרים לממשלת אחדות בראשות נתניהו ונערכים לכך", מבהיר ח"כ קרעי.

הוא ממשיך ומסביר את הצעת החוק, "במידה ותקום ממשלת אחדות, איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת שחבריה תומכים בטרור, עלול להיות לפי החוק היום, יו"ר האופוזיציה. מתוקף תפקידו הוא יקבל מעמד מיוחד, יהיה זכאי לעדכונים מדיניים ובטחוניים מראש הממשלה וינאם בכל פעם שראש הממשלה נואם בכנסת".

"עדכון בטחוני שוטף לתומכי טרור ומציאות מופרכת שכזו לא מתקבלים על הדעת", טוען הח"כ החדש יחסית בפוליטיקה.

ומה החוק החדש שלו אומר? "הגשתי הצעת חוק שלפיה במידה ובאופוזיציה אין סיעה מעל 15 מנדטים, תפקיד יו"ר האופוזיציה יהיה ברוטציה בין מפלגות האופוזיציה. יו"ר האופוזיציה לא יקבל עדכונים מדיניים ובטחוניים מראש הממשלה ויוכל לנאום אחרי ראש הממשלה רק במקרים מיוחדים".

לדבריו, "החוק קבע מעמד רם וחשוב ליו"ר האופוזיציה מאחר ובדרך כלל הוא מגיע ממפלגה המהווה אלטרנטיבה שלטונית. במצב של סיעות אופוזיציה שאף אחת מהן לא עולה על 15 מנדטים, אף אחת מהן לא מהווה אלטרנטיבה שכזו, ועל כן יש להתאים את החוק למצב החדש כאמור".

נציין כי 'הרשימה המשותפת' מחזיקה כיום ב-13 מנדטים, כך ש-15 מנדטים הם בהישג יד בבחירות הבאות, כך שהצעת הח"כ לא ממש נראית כפתרון לטווח ארוך כי אם סיכול נקודתי. 

שלמה קרעי איימן עודה יו''ר האופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד