י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת הנאום

המגישים הטיחו בד"ר: אומרים שנטרפה עליך דעתך

ד"ר מרדכי קידר בעקבות נאומו התראיין בעקבות נאומו המסעיר, לרדיו 103FM • המגיש ינון מגל: "אני שמעתי אישית מיגאל עמיר שהוא הרוצח" • ד"ר קידר: "גם זדורוב הודה" • המגיש יואב לימור הטיח בו: "אומרים שנטרפה עליך דעתך" • האזינו לראיון הסוער  

המגישים הטיחו בד"ר: אומרים שנטרפה עליך דעתך
ד"ר מרדכי קידר צילום: Arielinson, מתוך ויקיפדיה

"הייתי בטראומה מרצח רבין, ממש בבאסה - אבל יש סתירות שאדם סביר לא יכול ליישב ברצח", כך ממשיך לטעון המזרחן ד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן, שלדבריו מאחורי רצח ראש הממשלה יצחק רבין ב־1995 לא עומד יגאל עמיר, שממשיך לרצות את עונשו.

בריאיון סוער שהעניק לינון מגל ויואב לימור ברדיו 103fm, העלה קידר שוב טענות שלפיהן בגופו של רבין אותר פצע כניסה מקדימה, וכי זמן ההגעה היה ארוך מאוד - כ-22 דקות מכיכר מלכי ישראל לביה"ח איכילוב.

"הייתי בהפגנה שרבין נרצח בה. אז הייתי איש שלום וחבר בתנועת נתיבות שלום, הסניף היהודי של שלום עכשיו. הדחקתי את הרצח כל השנים. לפני חודש שמעתי הרצאה של מישהו שחוקר את הנושא הזה כבר 20 שנה ושערותיי סמרו מכל מיני עובדות שלא ידעתי קודם", אמר.

"טענות, לא עובדות", דייק אותו יואב לימור. "נכון. סליחה. אלו דברים שהוצגו כעובדות", השיב קידר, "אני, כאזרח סביר, שרואה את הסתירות הללו שראיתי אז - שואל למה הדברים לא נחקרו".

"10 אנשים שהיו עם הטענה הזו כונו הזויים. פתאום מגיע חוקר באקדמיה וגם בוגר 8200 שאותו לא ניתן לתייג כהזוי שטוען את אותם הדברים", הוסיף, "האווירה הציבורית השתנתה ומקבלת יותר את הדברים האלה".

ינון ציין בשידור כי הוא עצמו שוחח עם יגאל עמיר, שהודה גם בפניו שהוא עצמו רצח את יצחק רבין. "אני משוכנע שיגאל עמיר רצח את רבין, אך ראוי להעלות שאלות ולתת להן תשובות", אמר.

יואב לימור תקף את קידר על כך שייחס את הרצח ל"י.ר." מבלי להסביר במי מדובר. קידר אמר כי קיבל את המידע ברשת וכי למד את הנושא לאורך 4 שעות. "אתה אקדמאי, חביבי", הטיח בו לימור, "אנשים אומרים 'נטרפה עליו דעתו'".

קידר סבור כי "98 אחוזים" מאזרחי ישראל ידרשו "ועדת חקירה אמיתית", כהגדרתו, כשיראו את מה שראה. "אני קורא להקים ועדת חקירה שתסגור לתמיד את כל הקונספירציות", סיכם.

תמלול: איתמר זיגלמן // עריכה: יניב מורוזובסקי

מרדכי קידר רצח רבין מי רצח את רבין ינון מגל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד