י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתום חקירה סמויה

בין העצורים בפרשת השחיתות: ראש עיר, ראש מועצה ועוזר לשעבר אצל שר בכיר

בתום תקופה ממושכת של חקירה סמויה: ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 פתחו הבוקר בחקירה גלויה אחר חשודים בכירים בעבירות של שוחד, הלבנת הון, עברות מס ועוד • בין העצורים בפרשת השחיתות: ראש עיר, ראש מועצה, עוזר לשעבר של שר בכיר ומנכ"ל חברה כלכלית

בין העצורים בפרשת השחיתות: ראש עיר, ראש מועצה ועוזר לשעבר אצל שר בכיר
חיפוש משטרתי צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (שני) נעצרו לחקירה 10 חשודים ועכבו 9 מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בין העצורים ראש עיר מהצפון, ראש מועצה מקומית באזור המרכז. עוד נעצר עוזרו לשעבר של שר בממשלה, מנכ"ל חברה כלכלית בעיר בצפון וכן קבלן.

מדובר בחקירה מורכבת ורחבה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון.

ממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות  וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.

במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים וכן התבצעה פעילות אכיפה כלכלית נרחבת.

משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף עבירות הנוגעות לטוהר המידות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, במדינה, בקופתה ובאמון הציבור במוסדותיה ונבחריה.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "הרשות המקומית בישראל הפכה כבר מזמן לחצר האחורית המוזנחת והלא מטופלת המאפשרת צמיחה של גידולי פרא פעם אחר פעם. שילוב של כשלי שלטון ברמה המקומית לצד הזנחה רגולטורית של משרד הפנים והעדר פיקוח מביאים אותנו בכל פעם מחדש למצב בו ראשי רשויות ובכירים נוספים מוצאים את עצמם בחדרי החקירות".

"עד שלא תתוקן השיטה, ונראה יותר פיקוח על הרשויות המקומיות, ובייחוד בנושאי תכנון ובנייה ומכרזים, נמשיך להתעורר לכותרות מהסוג הזה".

שוחד חקירה להב 433 פרשת שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד