י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שבעה לאסון בצוק

האבא ביקש מהרבי: "תספר לי על הבן שלי"

הערב תתקיים עצרת השבעה על הבחור ישעיהו ברכר ז"ל שנהרג במדבר יהודה • 'בחדרי חרדים' על שיחת הטלפון שהגיעה משווייץ, מה ביקש האבא ומי יספיד בעצרת

האבא ביקש מהרבי: "תספר לי על הבן שלי"
שעיה ברכר ז"ל עם הרבי מאלכסנדר צילום: באדיבות המצלם

בני משפחתו של הבחור החשוב ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, מחסידי אלכסנדר שנהרג בנפילה מצוק בסוף בין הזמנים של חודש תשרי, קמו מהשבעה והערב (שני) תתקיים עצרת התעוררות לזכרו.

במהלך ימי השבעה קיבלו בבית משפחת ברכר שיחת טלפון משווייץ. על הקו היה מורו ורבו של שעיה ז"ל, האדמו"ר מאלכסנדר, השוהה בימים אלו במקום ואף כתב מכתב לחסידים להתחזק.

הרבי התקשר לנחם את האבא ר' דוד, ול'בחדרי חרדים' נודע כי האבא אמר לרבי וביקשו - "תספר לי משהו על בני ז"ל", באומרו ששעיה אמר לו פעם, "אם יש מישהו שמכיר אותי זה רק הרבי"; ואכן הרבי סיפר לו על גדלותו של בנו שהיה קשור אליו בלב ונפש.

הערב (שני), כאמור, ככלות השבעה לפטירתו בחטף של הבה"ח ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, יתאספו קהל רב, מכריו וידידי משפחתו, תושבי השכונה ברמות, חבריו לספסל הישיבה בישיבות אלכסנדר ומיר - לעצרת מספד והתעוררות על השבר הגדול שפקד אותם בפטירתו הפתאומית.

כזכור, האסון הכבד אירע למגינת לב ביום שני שעבר, עם סיום בין הזמנים. שעיה ברכר ז"ל בן 21, מטובי בחורי חסידי אלכסנדר, נהרג לאחר שנפל מגובה רב בנחל סאמר במדבר יהודה - שם סייר עם חבריו במסגרת ימי בין הזמנים.

בלוויה רוויית כאב שהתקיימה למחרת, א' דר"ח מרחשון, הספידוהו בדמעות ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי, רב השכונה הגאון רבי אברהם משה הלפרין, ראש ישיבת אלכסנדר הגאון רבי משה לנצ'יצקי ואביו הרה"ח ר' דוד ברכר, שעמדו כולם על אישיותו הנפלאה רבת האנפין בתורה ועבודה, מידותיו תרומיות ומעשי החסד הרבים שעשה בגופו והכל מתוך הצנע לכת.

העצרת תתקיים הערב בשעה 20:30 בערב, בהיכל ביהמ"ד "קהל חסידים" רמות פולין, ובה יישאו דברי הספד והתעוררות הרבנים: הגאון רבי אברהם משה הלפרין, הרה"צ רבי אלימלך בידרמן והגאון רבי יוסף צבי רכניצר.

ירחמיאל ישעיהו ברכר חסידות אלכסנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד