א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
דיווח על שלושה הרוגים • צפו

מכה קשה לאיראן: הקונסוליה האיראנית הוצתה

מכה קשה ליוקרה של איראן: מאות עיראקים תקפו את הנציגות האיראנית בעיר הקדושה לשיעים וצעקו סיסמאות נגד משמרות המהפכה • דיווחים על שלושה הרוגים

מכה קשה לאיראן: הקונסוליה האיראנית הוצתה
מפגינים תוקפים את הקונסוליה צילום: מתוך הסרטון

מאות מפגינים תקפו והציתו הלילה (שני) את הקונסוליה של הרפובליקה האסלאמית בכרבלא שבמערב עיראק. הצעירים צעקו קריאות נגד המשטר האיראני והניפו את דגלי מדינתם.

גורמי רפואה אומרים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי שלושה מפגינים נהרגו ליד הקונסוליה האיראנית בכרבלא. המפגינים הניפו את הדגל העיראקי מעל בניין הקונסוליה האיראנית, לאחר מכן ניסו להעלות באש את הקונסוליה.

לפי הדיווחים, המפגינים השמיעו קריאות נגד המעורבות האיראנית במדינה וגם דרשו לגרש את המשלחת הדיפלומטית האיראנית משם. כך דווחו רועי קייס ועומרי חיים מתאגיד השידור כאן 11.

‏עוד דווח, כי ההפגנות מתרכזות באזורים שמזוהים עם השיעים (בגדאד). באזורים שמזוהים עם הסונים אין הפגנות לפי שעה. "שאלתי אתמול אישיות סונית במערב עיראק על כך וזו תשובתו: תומכים בהם אבל אם נצטרף יתחילו להגיד שדאעש, אל-קאעידה ומפלגת הבעת' עומדים מאחורי ההפגנות" כך פרסם רועי קייס בחשבון הטוויטר שלו.

היום צפויה להתקיים שביתה כללית במדינה כדי ללחוץ על הממשלה לענות לדרישות המפגינים. בתוך כך, מקורות מסרו לערוץ אל-ערבייה כי כוחות הביטחון נשלחו לאבטח את בניין הקונסוליה האיראנית בעיר כרבלאא' שכאמור, הותקף אמש ע"י מפגינים. גורמי רפואה הכחישו אתמול כי מפגינים נהרגו במהלך המחאה מול הקונסוליה. אך כאמור, הדיווחים היום מספרים אחרת.

המפגינים מתניידים, עם "טוקטוקים" (סוג כלי רכב תלת גלגלי) בעיראק שנהפכו לפופולריים במהלך הפגנות המחאה נגד הממשלה בחודש האחרון, כלי הרכב הזעיר משמש במהלך ההפגנות לכלי להגשת הסיוע הנצרך למפגינים ולפינוי הפצועים וההרוגים.

"העניין שלנו הוא לא להחליף חמור בפרד, אלא לחסל את כל דיר הבהמות". צילום: רשתות ערביות

איראן הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד