י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בישיבה הסגורה • פרסום ראשון

השר דרעי במתקפה על הציונות הדתית: "בגלל הפילוג הפסדנו 7 מנדטים"

תככים בבלוק הימין. ל'בחדרי' נודע כי השר דרעי שיגר היום בישיבת הסיעה חיצי ביקורת כלפי השרה לשעבר איילת שקד, על רקע פגישותיה עם איווט ליברמן ודרישותיה מהחרדים להתפשר מעט בכדי שתוקם ממשלת ימין וחלילה לא נלך לבחירות שלישיות שעלולות להעלות ממשלת שמאל

השר דרעי במתקפה על הציונות הדתית: "בגלל הפילוג הפסדנו 7 מנדטים"
יו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלוק הימין מאוחד? בתגובה למאמצי הפשרה שמנסה השרה לשעבר איילת שקד, לפעול בפגישותיה עם יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן שייכנס לממשלה, ולאחר שקראה לראשי הסיעות החרדיות להתפשר כשהיא טוענת כי בחירות חוזרות יניבו ממשלת שמאל - השר אריה דרעי יוצא במתקפה חזיתית נגדה.

במהלך ישיבת הסיעה הסגורה שהתקיימה היום, פתח השר אריה דרעי במתקפה נגד השרה לשעבר שקד, ואמר, "מי היא (איילת שקד א.ק.) בכלל שתוקפת אותנו ומבקשת מאיתנו להתפשר", כשהוא מתייחס לראיון שלה אתמול (ראשון) בגל"צ במהלכו קראה לחרדים להתפשר מול דרישותיו של אביגדור ליברמן.

דרעי טען כי שקד פועלת לגשר על הפערים משום ש"היא מפחדת מבחירות והיא יודעת שאין לה לאן ללכת בבחירות הבאות", תוך שהוא מוסיף ותוקף את ראשי סיעות הציונות הדתית שהתפצלו במערכות הבחירות האחרונה, וטען, "בגלל הפילוג בבלוק הדתי לאומי הפסדנו 7 מנדטים, אם הם ימשיכו במריבות שלהם לא נצליח להרכיב ממשלה גם אחרי הבחירות החוזרות".

בתוך כך, הערב התקיימה פגישת חברי בלוק הימין עם ראש הממשלה, בה סוכם כי "לאור האתגרים הביטחוניים והלאומיים, ראשי סיעות המחנה הלאומי פונים ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ בבקשה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה לפי מתווה הנשיא ולהימנע מבחירות מיותרות".

במענה לדיווחים על אפשרות כי הגוש יתפרק הצהירו שוב ראשי סיעות הימין המרכיבות את הבלוק, כי הם לא יצטרפו לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ וכן חזרו על התחייבותם שלא להיכנס לאף ממשלה שלא במשותף.

במהלך הישיבה הציעו לראש הממשלה לקדם חוק לבחירה ישירה בינו ובין יו"ר כחול לבן בני גנץ כדי לפתור את המשבר. כאשר מדינת ישראל תבחר רק את ראש הממשלה בבחירות שלישיות שיתקיימו במהלך החודשים הקרובים כשקיים חשש רב בקרב סיעות הימין כי הם יינזקו כתוצאה מבחירות שלישיות.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר הערב, בסיעות החרדיות זועמים על איילת שקד וטוענים כי אין צורך שהחרדים יתפשרו, שכן הם 16 מנדטים לעומת 8 מנדטים בלבד של אביגדור ליברמן וכי הוא זה שצריך להתפשר.

השר אריה דרעי זעם על שקד בישיבת ראשי סיעות הימין ואמר לה, "אל תדברי בשמנו אנחנו לא מדברים בשמך".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר זאב אלקין מ'הליכוד' הציע לראש הממשלה לפגוש את אביגדור ליברמן פעם נוספת ולבחון אפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה - למרות שהוא לא נותן לה סיכוי.

עוד נודע, כי במהלך הפגישה הציע בנט לראש הממשלה שיקיים פגישה נוספת עם גנץ, ושיודיע לו שבנט וסמוטריץ' מסכימים לצאת מהגוש בגלל שהם מונעים את הקמת ממשלה.

גפני ואליו הצטרפו ראשי הסיעות דחו את האפשרות שאמרו כי הם לא מסכימים לזה בטענה שזה יפרק את הגוש, "זה מתחיל בווטו על המשיחיים ומחר יהיה וטו על החרדים ויתנו להם גם את זה". נתניהו ציין כי הוטו הוא רק נגדו ולא נגד החרדים או המשיחיים.

אריה דרעי איילת שקד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד