י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי"

בעקבות הסערה: הרב פירר מודיע על ביטול המופע

"אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה", כך כותב יו"ר עזרא למרפא הרב פירר ליוזם אירוע ההתרמה שעורר סערה תקשורתית בשבוע האחרון

בעקבות הסערה: הרב פירר מודיע על ביטול המופע
הרב אלימלך פירר צילום: מתוך שידורי כאן 11

הרב אלימלך פירר, יו"ר עמותת 'עזרה למרפא', הודיע כי ערב ההתרמה למען העמותה שלו, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא - יבוטל, זאת על רקע הטענות על הדרת נשים מהבמה המוזיקלית, כך דיווח הערב (שני) אמנון אברמוביץ' ב'ערוץ 12'.

על פי הדיווח, הרב פירר כתב במכתב ששלח לאפי הרשקוביץ', יו"ר עמותת ידידי העמותה: "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה. מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום
יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר".

הרב פירר קיבל במשך השבוע מכתבים מאנשים רבים, למשל מנשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרן ברק שכתב לו ברכה חמה לפועלו השיוויוני למען כלל ישראל, הוא קיבל מכתב מחתן פרס נובל פרופ' אומן, מפרופסור מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וביה"ח שיבא. ורבים נוספים.

כזכור, בשבוע הבא היה אמור להתקיים מופע הוקרה לזמר הישראלי שלמה ארצי לרגל יום הולדתו השבעים ויובל שנות יצירה. ההכנסות מהמופע היו אמורות להיכנס כתרומה לעמותה של הרב פירר.

אולם, גיא פינס פרסם בשבוע שעבר ב'ערוץ 12' כי המופע ייערך ללא שירת נשים, ואז הפסטיבל החל.

גל האשמות על "הדרת נשים" גרם לרבים מהאמנים לבטל את השתתפותם במופע.

העיתונאית אורלי וילנאי שמנחה את האירוע ולא ידעה על כך אמרה לגיא פינס, כי "עכשיו כשאני שומעת על זה מן הסתם כאישה וכאדם זה לא דבר שאני יכולה להסכים לו, אני צריכה לדבר עם האנשים שפנו אליי".
גם שאר הזמרים האמורים להופיע באירוע לא ידעו על כך שהוא יתקיים ללא שירת נשים, וחלקם אף מסרו לפינס כי הם ישקלו כעת את צעדיהם מחדש.

שלמה ארצי בהופעה. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

למשל האמן ציון ברוך אמר ל'חדשות 12', כי "לא ידעתי מזה בכלל. צריך לדבר עם אסי ושלום ולהגיד למשרד שלנו מה עושים עם זה. אני שמח שאמרת לי את זה, נשקול את צעדינו מחדש". 

שלמה ארצי עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב ההתרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו..למעשה מדיר נשים. כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות. אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

המוזיקאי עילי בוטנר למשל הודיע  בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מתנה את השתתפותו באירוע, בהשתתפותה של הזמרת אדר גולד ששרה בהרכב המלווה אותו - ילדי החוץ. "הסכמתי בשמחה להשתתף באירוע המכובד הזה שתומך בעשייתו המבורכת של הרב פירר, איש רב מעלות, אבל לא אוכל לתת את ידי להדרת נשים במרחב הציבורי. זה עוול לזמרות הנהדרות שלנו ובעיקר לקהל", כתב בוטנר.
 
גם התזמורת הפילהרמונית, שהייתה אמורה לקחת חלק באירוע, הודיעה כי היא מתנה את השתתפותה בנוכחות זמרות. "לתזמורת הפילהרמונית נודע על רשימת האמנים שישתתפו במופע זמן רב לאחר הסכמתה לקחת בו חלק", נכתב בהודעה שהם פרסמו. "התזמורת, שבה חברות עשרות נגניות, מתנגדת להדרת נשים ולכן תיקח חלק באירוע רק אם יצורפו אליו גם זמרות".
 
גם המוזיקאי אלון עדר הודיע כי הוא מבטל את השתתפותו באירוע וכתב: "הבנתי שנשים לא יופיעו באירוע ההתרמה של עמותת 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר שהתנדבתי להופיע בו. אני מעריך מעומק ליבי את פועלם של הרב ושל העמותה שאפילו עזרה לי באופן אישי בעבר, אבל אותו לב אינו מאפשר לי לעלות על במה שנשים אינן מורשות לעלות עליה. לכן החלטתי לבטל את השתתפותי במופע, אני מאחל הצלחה לכולם ולעמותה בהמשך פועלה המבורך", כתב.

אולם, לא מעט קולות שפויים נשמעו במערכת, חלקם אף של נשים.

אחת הנשים הראשונות שיצאו להגן על הרב פירר היא הזמרת עלמה זוהר, שפרסמה פוסט בפרופיל הפייסבוק שלה וסיפרה על הסיוע האישי של הרב לבני משפחתה.

 "אם הרב פירר, שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת ALS ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והיתה צריכה לעבור ניתוח דחוף, רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי - אני אחיה עם זה", כתבה, "לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים, אלא כי אני אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".
בראיון רדיו לסיון כהן, אמרה הזמרת מרגלית צנעני: "כבוד הרב פירר מקיים את אמרת חז"ל שאומרת 'במקום שאין אנשים - היה איש'. האיש הזה גדול ממידותיו עצמו. הכרתי אותו דרך אחותי שביקשה מזון ועזרה. לא האמנתי לעומק הידע שלו. לדעתי הוא גאון. הוא יודע לחבר בין מחלה, אדם ופרופסור שיעזור. הוא עוזר לכולם. פרופסורים בהדסה בירושלים חותמים על כל מה שהוא מבקש, כולל אבחון. לידע וההכוונה שלו אין אח ורע. האיש הזה אדם דתי, למה לא לכבד אותו בנוגע למגבלת שירת נשים?".
"זכותם של מי שחשים שהנשים נפגעות כי הן לא משתתפות. למה הם לא מוחים כשיש הטרדת נשים? למה הם לא עומדים בשער? לאיש הזה יש עמותה גדולה בה הוא עוזר לאנשים והוא מקיים ערב התרמה. ערב אחד לא ישירו נשים, זה פוסל אותי כאישה? ממש לא. אני אכבד את הרב ולא אכפת לי שזה קורה. זה קורה פעם ב... וזה לא נורא. אני אומרת את זה כאישה ופמיניסטית".
גם אשת התקשורת, דנה ורון, כתבה פוסט תמיכה ברב פירר: "מה יהיה איתכן בנות? עד איפה הנחיתיות? איך בדיוק בא לכן להשתתף בערב הוקרה של מישהו תוך כדי רמיסת כל היקר לו? איך בא לכן להעריך את פועלו, את הדרייב שלו? את המנוע שבשמו עשה כל מה שעשה ותוך כדי לצפצף על זה צפצוף אחד ארוך?! ואם יבוא איגוד הקולינריה בישראל ויתרעם על זה שלא מגישים באירוע פירות ים? אז נבקש מהרב פירר גם לרעוב בערב המחווה לכבודו? אולי פשוט נבטל לו את ערב המחווה ונקרא לזה ערב זכויות נשים ונדחוף לשם נשים ופירות ים ונשנה את כל המהות של הערב?! כי מה אכפת לנו מהות? מה אכפת לנו בנות יקרות לעקור ולרוקן את כל התוכן והפרי מהערב הזה ופשוט להלל ולפאר את הקליפה? מה אכפת לנו שדתיותו של הרב פירר היא זו שהפכה את שירותיו לנגישים כל כך? את דעתו למוערכת כל כך בקרב גדולי הרפואה בכל העולם? מה אכפת לנו שדווקא תורתו היא זו ששמרה עליו מלהיות עוד פלצן שדורש אלפי שקלים על שירותיו? מה אכפת לנו מהיקר והקדוש לרב פירר, אה בננות? הוא פה לתת שירות! הוא משחק אותה צדיק לא? אז שייתן ושיהיה בשקט ויעשה מה שקדוש לנו. זה יהיה ערב הוקרה והתרמה של הארגון שלו שנערך ביוזמתו והוא יתנהל בתנאים שלנו. ושיעמוד ישר בדיוק איפה שנגיד לו ויחייך למצלמות בזמן שאיזו זמרת עולה לשיר. יש לכן את זה ביותר עיוור? ביותר מנותק מציאות? יש לכן את זה ביותר מתלהם ולוחמני וכפוי טובה? כמה גדול הוא הרב פירר וכמה גדולה היא תורתו שגם את המנאצים והמבזים ביותר הוא מקבל בשפלות וענווה, גם את אחרונת הלוחמות הפמיניסטיות ‏הרדיקליות הוא יקבל ברגע של צרה וצוקה לא עלינו, ואז תהיו בטוחות בנות שגם היא תבין ותדע, שבלעדי תורתו ערכיו וגישתו המיוחדת של הרב פירר כנראה שאין לה סיכוי לחיות".
בין ים השנאה וההשמצות שגרר מופע ההתרמה לעמותה של הרב פירר, מחמם את הלב לראות את אלו שלא מפחדים ואומרים לא להסתה ולפילוג.

מורן אזולאי מ-ynet כתבה, כי "‏המהומה ותוצאת ביטול האירוע של הרב פירר מקוממת. נתקלתי בו פעמיים (במקרה שסיקרתי וראיתי במו עיני איך הציל את חייה של תינוקת ובמקרה משפחתי אישי). ברור שאני נגד הדרת נשים, אבל הסיפור הזה הוא יוצא דופן. המטרה נעלה ולא יקרה שום דבר אם ערב אחד יכבדו את האיש הזה שמציל אלפי נפשות בישראל".

הזמר ישי לפידות: "‏ביקשתם שהחרדים יהיו מעורבים, רציתם שנהיה חלק, רגזתם וביכתם את הבידול והגטואיזם חלק מכם מנסים לכפות על ילדי המגזר "חינוך נכון"... וכעת אסור לעשות ערב לכבוד מלך החסד הישראלי הרב פירר על פי תפיסתו והלכות חייו, כי זו "הדרה". עלק".

גם הזמרת עלמה זהר לא יישרv קו עם ביטולי האמנים וכתבה: "אם הרב פירר, שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת als ואף אחד לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן והייתה צריכה לעבור ניתוח דחוף, רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי - אני אחיה עם זה".

רוני ססובר שהתמודדה לכנסת מטעם 'הימין החדש' כתבה גם היא בטוויטר: "מניסיוני האישי, של משפחתי, הרב פירר הוא אכן מלאך, אדם שכולו טוב. עצוב שהליברלים הגדולים לא מצליחים לכבד את דרכו ולערוך אירוע בהתאם לדרכו. צאו מעצמכם... רק קצת".

העיתונאי שמעון ריקלין כתב, כי "הרב פירר עושה ניסים במסירות עצומה והוא איש חסד שהציל הרבה אנשים ועזר להרבה יותר. ולא לשם כבודו אלא לשם שמיים ומחרימי ערב ההתרמה לחולים שהרב פירר אירגן עושים זאת לשם כבודם. וכדי שיזכירו את שמם ולא לשם שמיים. וחבל על כך. מאוד".

חה"כ יהודה גליק כתב, כי "הרב פירר סייע ומסייע מידי יום לאלפי אנשים. מעולם לא בדק לאיזה מחנה הם שייכים ומה אורחות חייהם. האמנים שביטלו את השתתפותם והמסע המתוזמר נגד האירוע שארגונו עושה בהתאם לכללי ההלכה שהם אמונים עליהם מבטא כפיות טובה, וכפייה חילונית מהסוג המכוער ביותר והכל בתחפושת של ליברליות. פיכסה".

ינון מגל כתב, כי "‏הרב פירר הצדיק הוא לא הנקודה. הנקודה היא לכבד תרבות שונה באירוע חרדי נשים לא שרות, זה לא ישתנה ומי שזה לא מתאים לו רשאי לא להגיע כמו שחרדי לא מגיע לאירוע עם שירת נשים".

יגאל מלכה כתב, "‏פניה קצרה לזבי החוטם הבזים לאמונתו ולמפעל חייו של של הרב פירר. ממה שהספקתי להכיר וללמוד, האיש לא יהסס לסייע גם לכם".

אטילה שומפלבי כתב, "‏לדפוק אירוע התרמה שכל כולו למען אנשים נזקקים רק כדי לגלגל עיניים צדקניות - וואלה, די אידיוטי. הרב פירר ראוי לכל שבח, חיזוק וסיוע ולא לחרמות מטופשות. חלאס צדקנות מאוסה. לא בכל מקרה, לא בכל מצב. לא כל אירוע פומבי הוא נושאת מטוסים של מאבקים חברתיים, צודקים ככל שיהיו".

הזמרת עדי ערד כתבה, כי "אני שונאת צביעות התיפיפות ,צדקנות וחוסר מודעות בסיסית. המופע המדובר למען הרב פירר, שהוא אחד מאנשי החסד הגדולים בדורנו, הוא מופע פרטי. זה לא טקס לאומי של המדינה או הצבא, לא יום עצמאות או זכרון ,זאת יוזמה פרטית של העמותה. וכמו שלא אצפה שיגישו שרימפסים וצלעות חזיר בערב שכזה, גם לא אצפה שכבוד הרב ישב ויאזין לזמרת. במדינה הזאת הזמרים שלנו נותנים כבוד לקהילה הגאה וכבוד לתושבים הזרים והמון כבוד למגזר הערבי, אני לא מבינה למה כשמדובר בקהילה החרדית, קופצים כולם עם מילים מפוצצות כמו הדרה וקיפוח. אני אשה ואני ממש אכבד ואבין חרדי שבאופן פרטי אינו מעונין לשמוע אותי. זאת ההלכה על פיה הוא חי. אני כן מתחילה לחשוב שזה נורא טרנדי לצעוק ולבטל הופעה וזה יחסי ציבור מטורפים ללא עלות. ובעיקר זאת צביעות ממש גדולה בעיני".

גם הזמרים דודו אהרון וקובי פרץ הודיעו כי ישתתפו באירוע בהתנדבות. פרץ מסר, כי "הרב פירר הוא איש צדיק ענק בדור הזה שלנו. כל מה שקשור לרב פירר ולאיש חסד הזה אני מוכן לבוא בשמחה להתנדב".

כאמור, בעקבות הסערה שנוצרה החליט הרב פירר על ביטולו של ערב ההתרמה.

אלימלך פירר התרמה שלמה ארצי עזרה למרפא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד