ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החשוד שיצא ונכנס בשערי הכלא > פרסום ראשון

הכנופייה שהטילה אימה על השכונה החרדית: המעשים האיומים נחשפים

במשך שנים סבלו תושבים חרדים ממכת פריצות, חלקן התרחשו בעוד דיירי הבית נמים את שנתם, כשהפורצים האלימים כופתים את בני הזוג לעתים תוך איומי סכין וגונבים כספים ופריטים יקרי ערך. בשבת האחרונה נלכדו שניים מהם ומכתב האישום שהגיע ל'בחדרי' מתברר גדול המחדל

הכנופייה שהטילה אימה על השכונה החרדית: המעשים האיומים נחשפים
פורצים בתוך דירה בסנהדריה צילום: צילום מסך

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (שני) כתב אישום נגד אחמד צלאח אלדין (51) תושב רמאללה ונגד עריף צלאח אלדין (48) תושב כפר חיזמא, על כך שפרצו בליל שבת פרשת בראשית (26/10/19) לשתי דירות ברחוב מעגלי הרי"ם לוין בשכונת סנהדריה בירושלים.

על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', השניים פרצו יחד לדירה של גב' שושנה, תוך שהם זורעים אי סדר רב וחיטוט בחפצים אישיים, גנבו כובע וחליפה השייכים לבעלה המנוח, ארנק ובו 500 ש"ח במזומן וכרטיס כספומט. עוד גנבו השניים תכשיטים ובהם שני צמידים מזהב 24 קראט, שלוש שרשראות זהב, שרשרת משובצת אבנים, שתי טבעות זהב, שני שעונים שאחד מהם מזהב, קופסה עם עגילים, שקית עם תכשיטי כסף. שני הפורצים גנבו גם שקית עם כ-800 דולר במזומן, 800 ש"ח במזומן, וכן עט כסוף ועל גביו הקדשה אישית "לשושנה באהבה מאמא".

על פי אישום נוסף, השניים פרצו גם לדירת משפחת ה' באותו הרחוב, משם גנבו ארנק שהכיל 1,200 ש"ח במזומן, כרטיס רב קו, כרטיס אשראי, כרטיס אזרח וותיק, רישיון נהיגה וכרטיס קופת חולים. בנוסף, גנבו גביע קידוש העשוי כסף. אולם שני דירות נוספות שנפרצו באותה לילה בשכונה, ככל הנראה על ידי אותה חולייה, עליהם לא הוגש כתב אישום.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי לא מדובר בפריצה ראשונה של עריף צלאח אלדין (48), שאף הורשע בעבר על עבירות רבות דומות, וחמורות בהרבה. בחודש פברואר 2007, הגיע עריף יחד עם שלושה נוספים לדירה של בני הזוג רות ומנחם אלון בשנות ה-80 לחייהם, ברחוב אבן שפרוט בשכונת רחביה בירושלים. עריף יחד עם שניים מחברי החוליה שברו את חלון המטבח, ונכנסו לדירה כשהם רעולי פנים. הרביעי שבחבורה, המתין מחוץ לדירה.

מנחם אלון, שימש כשופט בית המשפט העליון וכמשנה לנשיא. שניים מהפורצים ניגשו לחדר השינה של בני הזוג, העירו אותם וסתמו את פיהם, איימו עליהם אם ידברו או יזוזו ממקומם ודרשו מהם מפתח לכספת. במשך כחצי שעה בזזו את הדירה ועזבו עם שלל שכלל תכשיטים בשווי כ-170,000 ש"ח וכן כסף במזומן בסך של כ-20,000 ש"ח ו-7,000 דולר.

בשנת 2008 הובא עריף בפני השופט אהרן פרקש מבית משפט המחוזי בירושלים, ובטרם גזר עליו חמש שנות מאסר בהסדר טיעון, התייחס לתופעה של פריצה לבתים בלילה כאשר בני הבית ישנים, ואמר כי מדובר ב"תופעה עבריינית בלתי נסבלת. וככל שמתרבים חסרי הלב והמצפון, המוכנים והמסוגלים לבצע פשעים מתועבים כאלה, מתחזק ומתעצם גם ההכרח להגן על הציבור מפניהם".

כבר אז, גיליון הרשעותיו של עריף היה עשיר ביותר: בשנת 1990 נידון ל-4 שנות מאסר בפועל על עבירות ביטחון; בשנת 2002 נידון לשנת מאסר על התחזות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה; בשנת 2004 נידון ל-10 חודשי מאסר על תקיפת שוטר וזיוף מסמכים; ב-2004 נידון ל-20 חודשי מאסר על שיבוש מהלכי משפט וכניסה לישראל שלא כחוק; בשנת 2006 נידון לארבעה חודשי מאסר על תקיפת בת זוג וכניסה לישראל שלא כחוק; בשנת 2007 נשלח שוב למאסר של שלושה חודשים על כניסה לישראל שלא כחוק.

"המאסרים בפועל קצרי הזמן יחסית, שנגזרו על הנאשם משנת 2002 ואילך לא הרתיעוהו מלבצע עבירות" אמר עליו השופט אהרן פרקש, "דומה כי אך משתחרר הוא מבין כותלי הכלא ושב לבצע עבירות". עריף יחד עם שני שותפיו פרצו בשבת פרשת ואתחנן תשס"ו לבית במושב בית עוזיאל כאשר הדיירים ישנים, עריף חסם את פיו של בעל הדירה עם דבק ולפת את צווארו. שני שותפיו קשרו אותו בחבלים. בהמשך הצמידו סכינים לצווארם של בני הזוג ואיימו כי ישחטו אותם אם יצעקו. עריף נדון לחמש שנות מאסר בפועל אך המשיך במעשיו, אם כי באלימות פחותה במידת מה.

עם הגשת כתב האישום, מחלקת התביעות של משטרת ישראל הגישה לבית המשפט בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. פרקליטם עו"ד מונדר לא התנגד, והשופט יהושע צימרמן הורה כי שני הנאשמים יישארו במעצר עד תום ההליכים.

כפי שדווח לאורך השנים האחרונות ב'בחדרי חרדים', תושבי שכונות הצפון בירושלים סובלים כבר כמה שנים מפריצות לבתים, ועם מעצר שניים מחברי החולייה מקווים התושבים כי כמות הפריצות תפחת. מדובר בחולייה הפעילה באיזור שכונת סנהדריה כבר משנת 2017. מפקד תחנת משטרת לב הבירה בירושלים, ניצב משנה נתי גור, קיבל החלטה לתפוס את החולייה, זאת בסיוע ושיתוף תושבי השכונה.

חוליית פורצים סנהדריה המורחבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד