י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ביטול המופע של הרב פירר

התגובות סוערות: "הטרור של סותמי הפיות ניצח"

בעקבות ביטול מופע ההתרמה למען מפעל חייו של הרב אלימלך פירר, תגובות סוערות נגד הביטול: "כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק" | ומאידך יש את מי ששמחים על הביטול: "גם מטרה טובה אינה יכולה לבוא על חשבון השתקה ומחיקה של נשים"

התגובות סוערות: "הטרור של סותמי הפיות ניצח"
מתכוננים למופע צילום: רון שולמית

לאור הפרסום הערב ב'ערוץ 12', על ביטול מופע ההתרמה למען ארגונו של הרב אלימלך פירר, לצד הששים והשמחים שרצו בביטולו בעקבות "הדרת נשי" כהגדרתם, ישנם את אלה שרואים בכך כניעה והשפלה.

ממפלגת 'האיחוד הלאומי' בראשה עומד שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיבו על ביטול המופע, ואמרו כי "הטרלול הליברלי ניצח".

בהודעה שפרסמו נכתב, כי "ביטול ערב ההתרמה למפעל החסד האדיר של הרב פירר הוא נקודת שפל בחברה הישראלית. כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק, שהציל ממוות מאות אלפים ללא שום הבדל, ושכל חטאו הוא אורח חיים של אדם דתי הפועל על פי ההלכה היהודית. אנחנו מתביישים".

ארגון 'בצלמו' הגיב: "הטרור של סותמי הפיות ניצח. כן מפלגת האנשים שבטוחים שרק הם צודקים ומי שלא יסתמו לו את הפה. ניצח. מדובר אמנם בקומץ קטן אך קולני ששולט באקדמיה ובתקשורת. בפועל העם כולו מוקיע וסולד מהם ותומך ברב פירר ובאפשרות של אנשים לחיות באורח חיים דתי. ארגון בצלמו יפעל בכל הכוח נגד סתימת פיות".

הרב פירר. מתוך שידורי כאן11

חה"כ ינון אזולאי מש"ס, הגיב לביטול מופע ההתרמה השנתי של ארגון 'עזרא למרפא' ואמר, "מחזק את ידיו של הרב אלימלך פירר, אדם שהקדיש את חייו למען הכלל ולמעלה ממיליון איש חבים לו את תודתם ללא הבדלי דת וגזע".

"החברה הישראלית היום הזה הקריבה על מזבח הליברליזם את המוסר והערכה לאדם כה גדול ומשפיע. דמות מגדלור הראויה לכל הערצה ומודל לחיקוי. כמה עצוב, כמה חבל", כך אזולאי.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד הגיבה גם היא ואמרה הערב: "עצוב היה לי לשמוע שהרב פירר ביטל את ערב ההתרמה 'לעזרה למרפא'. חבל לי שבגלל קומץ טהרנים מתחסדים, בוטל ערב שמוקדש לאנשים שזקוקים לסיוע שהעמותה מעניקה, ללא הבדל דת גזע ומין. מילא, אם אותם מתחסדים היו תורמים אלפית ממה שתרמה העמותה לחברה, אולי אפשר היה לקבל את הביקורת מאותם אנשים, אבל כולנו יודעים שלא תרומה לציבור מעניינת אותם. להם יותר חשוב לעורר ריב ומדון, בניגוד גמור לרב פירר שמקדיש את כל זמנו ומרצו לעשיית טוב".

ח"כ מיכל שיר מ'הליכוד' הגיבה לביטול אירוע ההתרמה של הרב אלימלך פירר ומסרה כי "הרב אלימלך פירר הוא איש צדיק רב פעלים וגומל חסד. העליהום כלפיו היה פסול מיסודו וכוון לאיש והמטרה הלא נכונים. חבל שהשנאה והפילוג גברו על האחדות. כשאנחנו מדברים על חיה ותן לחיות, לזה בדיוק אנחנו מתכוונים, לאפשר לרב פירר, שחיי את חייו ע"פ ההלכה היהודית, לקיים את אירוע ההתרמה ע"פ השקפת עולמו".

חברת הכנסת הוסיפה כי "כל המתנגדים הם בסה"כ אנשים שחיפשו בכח כותרת, תוך התעלמות מרבבות האנשים למענם הרב פירר מקיים את האירוע בכל שנה. נשים וגברים, חילוניים ודתיים".

מי שדווקא בירכו על הביטול היו כמובן 'שדולת הנשים בישראל' שהגיבו: "שדולת הנשים מודה לרב פירר על פועלו לאורך השנים ומפעל העשייה שהוא מקיים מדי יום ומברכת שבחר שלא לקיים את האירוע המדובר במתכונתו ללא שירת נשים. אסור לנו לקבל כל מקרה של הדרה במרחב הציבורי שכן הדבר משליך ומשפיע על מעמדן ומקומן של נשים בכל תחומי החברה-מהאקדמיה, דרך הצבא ועד למקומות העבודה".

הן הוסיפו, כי "אנו מברכות את האמנים ואת הפילהרמונית שלא הסכימו למחיקה ולהעלמה של נשים. גם מטרה טובה אינה יכולה לבוא על חשבון השתקה ומחיקה של נשים. בהזדמנות זו אנחנו קוראות לקדם גיוון ושוויון בתעשיית המוזיקה ולהביא לקידמת הבמה זמרות ויוצרות ישראליות רבות ומוכשרות. נמשיך לפעול נגד הדרה ובעד שוויון למען הנשים, הנערות והילדות בישראל".

המכתב ששיגר הרב פירר ליוזם המופע:

 

אלימלך פירר שדולת הנשים בישראל בצלמו האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד