י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נטלו חלק במעשי שחיתות חמורים"

פרשת השחיתות החדשה: הוארך מעצרם של 11

11 החשודים שנעצרו הבוקר בחשד לשחיתות בשתי רשויות מקומיות, הובאו הערב לפני שופטת שהחליטה בתום הדיון ושמיעת שני הצדדים, להאריך את מעצרם של ה-11 ובהם ראש עיריית קרית אתא וראש מועצת תל מונד

פרשת השחיתות החדשה: הוארך מעצרם של 11
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט השלום בראשון לציון האריך לפני שעה קלה (שני) בארבעה ימים את מעצרם של ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש מועצת עיריית תל מונד שמואל סיסו, שנעצרו הבוקר בחשד לקבלת שוחד בפרשת השחיתות בצפון.

מדובר בחקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, במסגרתה נעצרו הבוקר 10 חשודים ועוכבו 9 מעורבים נוספים. על פי החשד, בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם ולהשפיע על החלטות בחברות ממשלתיות.

"החשד העיקרי הוא ביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס" אמר נציג המשטרה בדיון שנערך בפני השופטת עינת רון. "הראיות מצביעות על מספר אירועים, חלקם נפרדים וחלקם שזורים באחרים, בהם המעורבים השונים נטלו חלק במעשי שחיתות חמורים" אמר.

לדברי נציג המשטרה, "חלק מהחשודים זכו בין היתר, במכרזים, בביצוע עבודות בהיקף נרחב, בקבלת כסף רב מהקופה הציבורית או בקידום ענייניהם העסקיים, כל זאת תוך ביצוע עבירות פליליות ובתיווך וסיוע של עובדי ציבור בכירים בתפקידים שונים, שחלקם ביצעו עבירות שחיתות בעצמם. במעשיהם גרפו חלק מהמעורבים כסף רב לכיסם, ואחרים זכו בטובות הנאה שונות".

במהלך הדיון בעניינו של שמואל סיסו, שאל פרקליטו עו"ד כרמלי, בהקשר לחשד של לקיחת שוחד, "האם נכון שלקיחת השוחד בעניינו, מתבטא בבקשה שלו, בהבטחה של אחר אליו, שידאג להארכת הכהונה שלו על ידי ראש עיריית ירושלים משה ליאון", אולם הטוען המשטרה סירב לאשר זאת. גם על השאלה "האם השוחד בעניינו, או לקיחת השוחד אצלו, מתייחסת לנסיון להאריך את הכהונה שלא כדין" סירב החוקר להשיב.

"אני אומר לך שזה מה שהטחתם בו היום" אמר עו"ד כרמלי, "שהוא פעל באמצעות אחר או אחר ניסה לשחד אותו". עו"ד כרמלי אמר כי בחקירתו של סיסו הטיחו בו החוקרים כי ניסה להאריך את כהונתו כראש הוועדה הקרואה, ע"י כך שביקש מגורמים שלישיים שיבקשו מראש עירית ירושלים משה ליאון, לפעול אצל אריה דרעי שר הפנים כדי שכהונתו תוארך. לדברי עו"ד כרמלי, הדבר אינו הגיוני מאחר וסיסו מונה רק לפני שנה, וכהונתו מסתיימת בשנת 2023. "איך יכול להיות שמישהו שהמינוי שלו מסתיים בשנת 2023, פועל דקה אחרי שהוא ממונה - כדי להאריך את המינוי" שאל.

בתום הדיון, אמרה השופטת עינת רון, כי "מדובר בחומר ראיות רב היקף שנאסף עד כה, אך יחד עם זאת החקירה מצויה ממש בראשיתה, ועל המשטרה לבצע עוד פעולות חקירה רבות להעמקת החקירה".

במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון.

עו"ד עדי כרמלי, פרקליטו של שמואל סיסו ראש מועצת עיריית תל מונד, אמר כי "בקשת המשטרה הייתה לשבעה ימי מעצר. ההאשמה המרכזית היא שהוא פעל להארכת כהונתו, שמסתיימת רק ב-2023, דבר לא הגיוני. לטענת המשטרה הוא ניסה להאריך את הכהונה דרך ראש עיריית ירושלים משה ליאון דבר שהוא לא הגיוני. החשוד התעקש להיבדק בפוליגרף וסורב".

בסך הכל הוארך מעצרם של 11 חשודים בהתאם לצורכי החקירה; מעצרו של חשוד אחד הוארך עד ליום 10.11.2019, מעצרם של 7 חשודים הוארך עד ליום 07.11.2019, מעצרם של 3 חשודים הוארך עד ליום 06.11.2019.

הארכת מעצר פרשת שחיתות קרית אתא יעקב פרץ שמואל סיסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד