י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מדובר במצב חירום של ממש"

דריכות שיא: האם האנטישמי שרוצה להשליך הורים חרדים לכלא - ייבחר?

מתח רב שורר היום בקרב רבבות החרדים המתגוררים במחוז רוקלנד בני.י, כאשר בשעות הערב יוודע מיהו המועמד שניצח בבחירות למשרת התובע הכללי; אחד המובילים הינו אנטישמי מוצהר, שונא ישראל מובהק | קמפיין אגרסיבי ברחובות החרדיים לצאת ולבחור במועמד שכנגד 

דריכות שיא: האם האנטישמי שרוצה להשליך הורים חרדים לכלא - ייבחר?
כנס בניו יורק נגד פגעי הטכנולוגיה צילום: באדיבות המצלם

דריכות בקרב החרדים המתגוררים באזור מונסי וסקווירא בניו יורק, לקראת תוצאות הבחירות למשרת התובע הכללי האזורי של מחוז רוקלאנד, כאשר על משרה זו מתמודד בין הייתר, גם אנטישמי בשם מייק דיטריך, שפרסם הקלטה בה הוא מצהיר כי בהיותו תובע כללי ישליך את ההורים החרדים לכלא, היות והם שולחים את ילדיהם למוסדות שלא לומדים מספיק לימודי ליב"ה.

התגייסות חסרת תקדים של הציבור החרדי, למנוע מאותו אנטישמי להיבחר למשרת התובע הכללי של מחוז רוקלאנד. העסקן הרב ישעיה מאיר גליק ממונסי אומר בכנסים שהוא מקיים: "מדובר במועמד אנטישמי ימין קיצוני ושונא ישראל מובהק שאומר בפה מלא כי אם יבחר ילחם נגד כל הקדוש והיקר לציבור החרדי, ובפרט בחינוך. הציבור החרדי מתגייס בכל כוחו למנוע זאת".

הדריכות והמתח הם בקרב אלפי בני הציבור החרדי המתגוררים במחוז רוקלנד, הכולל את שכונות מונסי, ספרינג וואלי, שיכון סקווירא וכל האזורים מסביב, לקראת הבחירות הגורליות והקריטיות המתקיימות היום למשרת התובע הכללי במחוז.

בבחירות אלו עתיד להיקבע המשך ההתפתחות והשגשוג של הציבור החרדי באזור, לאחר שהמועמד המרכזי הוא אנטישמי ימין קיצוני ושונא ישראל מובהק, שאומר בפה מלא כי אם יבחר ילחם באופן אישי נגד כל הקדוש והיקר לציבור החרדי ובפרט בחינוך.

העסקן הרב ישעיה מאיר גליק ממונסי הוסיף ואמר אמש כי "מדובר ביום פקודה של ממש, המועמד הוא אנטישמי שונא ישראל מוצהר, אדם שלא בוחל בשום דיבורים ואמצעים, ובכינוסי הבחירות שערך השמיע משפטיים אנטישמיים נוראים נגד היהודים שזכורים לנו מימי הנאצים ימ"ש. עפ"י דעת הרבנים באזור מכל החוגים והעדות מדובר במצב חירום של ממש ועלינו לעשות הכל למנוע את בחירתו".

על פי דבריו הסיכוי לכך משמעותי: "בארבע השנים האחרונות הציבור החרדי גדל, מלבד זאת יש כוונה רבה של דמוקרטים להצביע מולו, ובע"ה אם תהיה התגייסות מלאה של הציבור, נצליח למנוע ממנו את שאיפתו".

יצוין כי אכן עפ"י הוראת רבני העיר מונסי, הוכרז על התגייסות כללית של כל הציבור ללא יוצא מן הכלל לצאת היום (שלישי) ולמנוע ממנו להיבחר לתפקיד זה, שיש לו השפעה כה קריטית ודרמטית על הציבור החרדי לחמש השנים הבאות.

בשיכון סקווירא נתלו מודעות הקוראות לכולם לצאת להצביע. כמו כן בכל ריכוזי החרדים באזור הגיעו הקריאות הללו.

במודעות שנתלו בסקווירא נכתב, "אל שלומי אמוני ישראל תושבי השיכון יהי נועם ד' עליכם, פונים אנו בזה בקריאה דחופה ונחוצה עד למאוד בדבר ה'וואלן' (בחירות י.פ.) המתקיימים בימים הקרובים. כידוע קמו עלינו זדים בני בליעל שונאי הדת ואויבי נפשנו, אשר כל מגמתם ורצונם להצר לעם השם קדוש כי יקוצו מפני בני ישראל, ושמו עיניהם על תפקיד מיוחד להשתמש בזה להפיק זממם הרע לעקור שורש ונטוע רח"ל. על כן הננו להודיע ולהזדרז לכולכם כי חוב קדוש ונורא מוטל על כל אחד ואחד להשתמש בזכות הבחירה הניתן לנו להשיב מלחמה ולעמוד הכן לבל ניתן למשחית לבוא בגבולנו כי בנפשינו ובנפש זרעינו הדבר. לכן החלצו חושים על בנינו ועל דורותינו, וכל אחד ובני ביתו בניו ובנותיו ייצאו כולם 'ביום ג' פרשת לך לך הבעל"ט' לבחור אותן האנשים הראויים לעמוד על המשמר לטובת כל היישוב במחוזותינו, ובתוכם אחינו בני ישראל שיחי'. ויהא רעוא שבכח הרבים נצליח כי לא ינוח שבט הרשע ולא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי, עדי נזכה לראות במהרה בנחמת ציון וירושלים בביאת גואל צדק, ותמלוך אתה השם אלוקינו לבדיך, בב"א", לשון הקריאה.

 

התובע הכללי במחוז רוקלנד מייק דיטריך מועמד אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד