י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שלושה הרוגים ועשרות פצועים

עיראק סוערת: המפגינים דורשים את סילוק האיראנים

מחאות סוערות בעיראק נגד הממשלה בדרישה לסלק את האיראנים מהמדינה. המפגינים ניסו להשתלט על בניין הקונסוליה האיראנית ברום עיראק, כוחות הביטחון הפגינו כוח מופרז ומנעו זאת בהרג מפגינים ופציעת עשרות 

עיראק סוערת: המפגינים דורשים את סילוק האיראנים
מחאות בעיראק צילום: צילום מסך

המחאה האנטי-איראנית בעיראק נמשכת במלוא העוז ורבים מקריבים את חייהם למען מטרה זו. ח', מפגין עיראקי סיפר ל'כאן חדשות': "ראינו במשך 16 השנים האחרונות שאיראן גנבה את ריבונות המדינה והשתלטה על קבלת ההחלטות". המפגין התראיין בפנים מטושטשות עם עיוות קול, מחשש שיזהו אותו בעיראק.

אתמול נהרגו מספר מפגינים במחאות האלימות. גורמי רפואה אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי שלושה מפגינים נהרגו ליד הקונסוליה האיראנית בקרבלאא' שבעיראק.

המפגינים הניפו את הדגל העיראקי מעל בניין הקונסוליה האיראנית, לאחר מכן ניסו לעלות באש את הקונסוליה. ההפגנה היתה מול הקונסוליה האיראנית בעיר כרבלאא' הקדושה לשיעים בדרום עיראק. לפי הדיווחים, הם השמיעו קריאות נגד המעורבות האיראנית במדינה וגם דרשו לגרש את המשלחת הדיפלומטית האיראנית משם, כך דיווחו רועי קייס ועומרי חיים בתאגיד השידור כאן 11.

‏עוד דווח, כי ההפגנות התרכזו באזורים שמזוהים עם השיעים (בגדאד דרומה), כאשר באזורים שמזוהים עם הסונים שקט. "שאלתי אתמול אישיות סונית במערב עיראק על כך" וזו תשובתו: "תומכים בהם אבל אם נצטרף יתחילו להגיד שדאעש, אל-קאעידה ומפלגת הבעת' עומדים מאחורי ההפגנות", כך פרסם רועי קייס בחשבון הטוויטר שלו.

אתמול התקיימה שביתה כללית במדינה כדי ללחוץ על הממשלה להיענות לדרישות המפגינים. בתוך כך, מקורות מסרו לערוץ אל-ערבייה כי כוחות ביטחון נשלחו לאבטח את בניין הקונסוליה האיראנית בעיר כרבלאא' שהותקף אמש ע"י מפגינים. גורמי רפואה הכחישו כי מפגינים נהרגו במהלך המחאה מול הקונסוליה. אך כאמור אתמול הדיווחים שאכן שלושה מפגינים נהרגו אושרו.

המפגינים מתניידים, עם "טוקטוקים" (סוג כלי רכב תלת גלגלי) בעיראק שנהפכו לפופולריים במהלך הפגנות המחאה נגד הממשלה בחודש האחרון, כלי הרכב הזעיר הטוקטוק משמש במהלך ההפגנות ככלי להגשת הסיוע הנצרך למפגינים, ולפינוי מיידי של הפצועים וההרוגים מהזירה הלוהטת.

 

מחאת אזרחים בעיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד