י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתי ואיך הכי משתלם לחדש את ביטוח הרכב?

בעזרת מספר לא גדול של טיפים קלילים לביצוע יכולת לשלם פחות על ביטוח הרכב שלך • לכל פעולה יש חשיבות החל מעיתוי הרכישה ועד לפרטים הקטנים בשיחה מול נציג חברת הביטוח • הסתקרנת? נפלא

מתי ואיך הכי משתלם לחדש את ביטוח הרכב?
ביטוח רכב צילום: שאטרסטוק

כמדי שנה, מגיע הרגע בו עומד לפוג התוקף מביטוח הרכב שלך והשנה החלטת באמת לעשות את זה כמו שצריך. עכשיו, בעולם בו אנו חיים כבר די ברור כי בתחום של ביטוח רכב השוואת מחירים פשוטה כבר לא תמיד מספיקה ולחדש ביטוח בטלפון מול אותה חברה ביום האחרון שלפני פקיעתו היא בטוח לא האסטרטגיה הנכונה. חשוב לדעת מתי לגשת לעניין החידוש, מול אילו חברות או סוכנים לעשות זאת ואיך להתייחס להצעת מחיר שנוחתת על שולחנך. בכתבה הבאה נספק לך מגוון המלצות פשוטות כדי להצליח לקבל את הביטוח הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר.

צעד ראשון - השוואת מחירי ביטוח:

עדיין, עם כל מה שנאמר, בביטוח רכב השוואת מחירים היא עדיין אחד הכלים החשובים שיש לנו כדי להגיע להצעה הטובה ביותר. אולם, חשוב להתייחס להצעות אלה, במיוחד לאלה מחברות הביטוח האינטרנטיות כאל הצעה ראשונית. נציגי השירות ישמחו לחזור אליך טלפונית ולנסות לשכנע אותך להצטרף דווקא אליהן. זהו הכח שלנו כלקוחות וחשוב להשתמש בו. השוואת מחירים, הבנת התנאים והורדת מחירי הפוליסה המתאימה לך למינימום האפשרי.

מתי לחדש?

מתי בדיוק כדאי לחדש את ביטוח הרכב, לא בטוח שניתן לדעת. מה שכן, חברה אנגלית ערכה מחקר וגילתה כי 8 ימים לפני תום הביטוח הוא הזמן בו נחסך הכי הרבה כסף בחידוש הפוליסה. הסיבה לכך היא שבתקופה זו יש לך עוד מספיק זמן לסקור את חברות הביטוח השונות והן מצידן, מודעות לתחרות ולתזמון ובהתאמה מוזילות את הצעותיהן. בנוסף, ניתן לומר בביטחון גמור כי סיכוייך להוזיל משמעותית את הפוליסה בימים הקרובים למועד פקיעתה הוא הנמוך ביותר.

מקיף או צד ג'?

ביטוח רכב צד ג' אולי נראה כמו החלטה נכונה כאשר הרכב מתיישן אך ממש לא בטוח שזאת תהיה ההרגשה אם הוא יפגע בתאונה. חברות הביטוח מודעות לקנפליקט ולעיתים קרובות התוספת לביטוח מקיף אינה גדולה כל כך, בטח שלא בטווח הארוך.

אינטרנט או סוכן?

בנושא זה ממש אין תמימות דעים. ההתנהלות מול חברות אינטרנטיות נראית קלילה אך ברור כי לעיתים גורמת לאותיות הקטנות לחמוק מעינינו. מצד שני, גם סוכן ביטוח לא תמיד יצליח להשיג לנו מחיר, תנאים או מבצע אטרקטיבי של חברה כזו או אחרת. ההמלצה, כאמור, לבדוק את כל האפשרויות ולא לשלול על הסף.

פרטים מדוייקים להחזרים מלאים:

בעיקר במקרה של מעבר בין חברות ביטוח, יש להקפיד על מילוי נכון ומדוייק של פרטיך האישיים ופרטי הרכב. למה? כי במקרה של תאונה או גניבה, אם יתברר כי פרטי הביטוח אינם נכונים יכולה חברת הביטוח להתנער מאחריות. פרטיך ופרטי הרכב המדוייקים חשובים לאין ערוך, לא לחפף בעניין זה.

ביטוח שמתאים לך:

ביטוח לכל נהג כאשר האוטו משמש כמעט אך ורק אותך היא דוגמה קלאסית להחלטה כזו. כל פרט אשר מדייק את פרטי הרכב שלך יכול לעזור למחיר. חנייה פרטית? הרכב חונה במקום מגודר רוב היום? יכול להיות גם שהרכב כמעט ולא נוסע, לא נוסע בשבת, שהוא רכב שני או אפילו שהאיזור בו הוא חונה נחשב לבטוח מבחינת הביטוח. כל אלה יכולים לעזור לך לגלח עוד כמה שקלים ממחיר הפוליסה.

מחיר הוא לא הכל:

אחת העצות החשובות שיכולת לקבל בנושא ביטוח היא שמחיר זה לא הכל. מצד אחד, אין זה מבטיח שפוליסה יקרה תכסה את כל הפינות ומצד שני, אין זה אומר שהפוליסה הזולה ביותר תהיה זאת שתהיה לצידך ברגע האמת. זאת הסיבה שהעצה הזאת היא כה מועילה. כמה תקבלו, באילו מקרים ומה גובה ההשתתפות העצמית הם מספרים שחייבים להבין, תמיד, בכל ביטוח.

סיכום:

ברור שביטוח רכב הוא לא טיול בפארק, אך לא לבצע השוואת מחירים, בקלות בה המידע יכול להגיע אל מפתן האימייל שלך היא לא יותר מקלות ראש. בהשקעה של לא יותר משעה, יש לך את האפשרות לחסוך סכום כסף משמעותי אותו אפשר להוציא על דברים שהם כל כך הרבה יותר כיפיים מביטוח. בהצלחה!

ביטוח רכב השוואת מחירים סוכן ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד