י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ממשלה על הגדר: ויש מי שמצא איפה להשקיע

מומחי נדל"ן בירושלים סבורים כי הביקושים הגואים וצמצום מלאי הקרקעות הפנויות לבנייה, הופך כל יחידת קרקע בעיר להזדמנות השקעה מיוחדת במינה • וגם, מהו תמהיל ההשקעות הנכון למשקיע הישראלי הניצב נבוך אל מול המתרחש בשלהי העשור השני של האלף השלישי למניינם

ממשלה על הגדר: ויש מי שמצא איפה להשקיע
הר חומה צילום: ויקיפדיה

ישראל נכנסה בחודשים האחרונים לעידן איטלקי בעליל. בית הנבחרים מתפזר שוב ושוב, הממשלה מתפקדת בחצי כוח בשל היותה ממשלת מעבר (מונח חסר משמעות חוקית), והאזרחים, בעיקר אלה שמנסים לחסוך, להשקיע וליצור לעצמם הכנסה נוספת, נמצאים בדילמה ויושבים על הגדר.

נתוני המאקרו של ישראל ממשיכים להיות חיוביים למרות הגירעון בתקציב המדינה, והמדינה היא עדיין יעד אטרקטיבי להשקעות מבית ומחוץ. עם זאת, רבים שואלים את עצמם היכן נכון להשקיע בעידן של ריביות נמוכות והשקעות מסוכנות.

את התשובה ניסינו לדלות ממומחי ההשקעות של 'בסדנו' קבוצת השקעות דואלית ישראלית-אמריקאית שחוגגת השנה עשור לקיומה. עוד מעט תסתיים שנת כספים שתסגור את העשור השני של המילניום והעולם שהכרנו משנה את פניו לחלוטין. אך דומה שדבר אחד לא משתנה וככל הנראה גם לא ישתנה לעולם. כך לפי שלום קצינברג, מומחה לנדל"ן בקבוצת 'בסדנו'.

"חכמינו לימדו אותנו כבר לפני שנים שיש להשקיע בנדל"ן ואמרו 'לעולם ישליש אדם מעותיו. שליש בקרקע, שליש בפרקמטיא ושליש בידיו'", אומר קצינברג ומוסיף: "העובדה שהשליש הראשון צריך להיות מושקע בקרקע נובע מהעובדה הפשוטה שלטווח הארוך הקרקע תמיד שומרת ומעלה את ערכה".

לדוגמא הוא מביא את סיפורן של הקרקעות שנרכשו על־ידי יהודים בדרום מזרח ירושלים לפני שמונים שנה. "אין לי מושג כמה כסף עלו הקרקעות בשנות הארבעים של המאה הקודמת, אבל אני יודע שהיום הן שוות הון עתק", אומר אלמוני ומתכוון לקרקעות עליהן הוקמה לפני כעשרים שנה שכונת הר חומה. אגב, יש לו גם גילוי נאות: "אנחנו, ב'בסדנו', מציעים להשקעה יחידת קרקע פרטית מהאחרונות שעוד נותרו בשטח שכבר תוכנן למגורים".

מומחי נדל"ן בירושלים סבורים כי לנוכח הביקושים הגבוהים בכל חלקי העיר, ולנוכח מדיניות הבנייה לגובה, שוויה של כל יחידת קרקע בבירה עשוי לנסוק עוד ועוד. זאת בהנחה שממשלות ישראל הבאות יימנעו מסיפוח אדמות ביהודה ושומרון. שלום קצינברג אומר כי "כך או כך אין כל ספק שהר חומה תישאר בריבונות ישראל בכל קונסטלציה בדיוק כמו שגילה, רמות, גוש עציון וביתר יישארו".

רוצים לדעת עוד על השקעות נדל"ן בירושלים?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3478 

בסדנו השקעות נדלן רכישת קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד