י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשבכירי מערכת הבריאות קמו לכבוד העסקנים החרדים • תיעוד ענק

מאות יועצי רפואה השתתפו אמש בועידה השנתית ליועצי רפואה בכפר המכביה ברמת גן • נשאו דברים: הרה"ר לישראל, סגן שר הבריאות, מנהלי בתי החולים ורופאים מומחים • וידאו וגלריה. צילומים: שלומי כהן

כשבכירי מערכת הבריאות קמו לכבוד העסקנים החרדים • תיעוד ענק
ועידת יועצי רפואה צילום: שלומי כהן

מאות יועצי ועסקני רפואה השתתפו אתמול בועידה הארצית ליועצי רפואה שהתקיימה אמש בכפר המכביה ברמת גן   ע"י קבוצת האונליין מאיר לעולם בשיתוף מאוחדת.

הועידה נערכה בסימן הצדעה ליועצי הרפואה וההעשרה מקצועית שתקנה להם ידע להמשך הדרך.

בין היתר נטלו בה חלק: סגן שר הבריאות הרב ליצמן, יו"ר קרן דניאלי הרב מרדכי זוננפלד, מנכ"לית מאוחדת הגב' סיגל רוזנברג, נשיא ביה"ח שערי צדק פרופ' יהונתן הלוי, מנכ"לית המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהל ביה"ח מעייני הישועה הרב שלמה רוטשילד, יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק, מנהל קשרי הקהילה של מכבי הרב משה שלזינגר ממיסדי מאיר לעולם, מנהל בית החולים איכילוב הפרופ' רוני גמזו, מנהל ביה"ח הלל יפה בחדרה ד"ר מיקי דודקביץ, ראשי המרכזים הרפואיים הדסה, ראשי המרכז המרכז הרפואי שניידר ועוד.

חיים קליגר, מקים ומנהל קבוצת האונליין ליועצים רפואיים, פתח את הועידה בדברי תודה והערכה ליועצים, תוך שהוא מציג על קצה המזלג את עשייתם הברוכה. בהמשך הודה למשרד יחסי הציבור YPR של יוסי רוזנבוים שיזם את הועידה ולחברת דיימונד הפקות שהפיקה את האירוע המורכב על הצד הטוב ביותר.

קליגר ביקש מהנוכחים לקום ולהצדיע ליועצים. "בדרך כלל הקהל קם ומצדיע לבכירים באולם. הפעם אני מבקש שזה יהיה הפוך. שכל הבכירים כאן יקומו לכבוד היועצים", אמר. מיותר לציין שליצמן, מנהלי בתי החולים ויתר הבכירים באולם קמו וביצעו את המחוה המרגשת.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, נשא את נאום הפתיחה במהלכו הודה למאות יועצי הרפואה שעושים ימים ולילות למען הציבור. "אשריכם. פניות ציבור זה ערך עליון ואני אישית מטפל יום יום בעזרה אישית לציבור"

בהמשך הודה הרב ליצמן למנהל קבוצת מאיר לעולם, חיים קליגר, וליוזם הועידה האסטרטג יוסי רוזנבוים.

הרב ליצמן התייחס לסל התרופות והבטיח כי תקציבו יוגדל בחצי מיליארד ש"ח לפחות. "הופעתי היום בועדת הכספים ואני כאן שוב מכריז כי סל התרופות יהיה לפחות 500 מיליון שקל לא פחות ממה שהיה בפעם קודמת ואני פועל אף להגדיל ל700". לדברי ליצמן, ההגדלה תתאפשר תודות להעלאת מס הבריאות. הוא אף שיבח את שר האוצר על נכונותו לסייע בענין.

לקראת החורף הקרוב התייחס ליצמן לנושא החיסונים והבטיח לטפל בחקיקה במתנגדי החיסונים. "המצב הזה שבו אנשים לא מתחסנים ומדביקין אנשים - ייפסק".

בדבריו יצא הרב ליצמן להגנתה של קופת חולים מאוחדת, זאת לנוכח תחקירים משחירים שהתפרסמו  על מצבה הכלכלי בתקשורת הכללית. "בכל מקום יש בעיות, אבל ההתקפות האישיות על המנכ"ל לא הוגנות. יש בעיות בכל מערכת הבריאות, בכל הקופות וגם בבתי החולים,  נגיע  להסדר ונפתור אותן. לא צריך לעשות רעש תקשורתי מיותר על כל דבר . מאוחדת מכירה את הציבור החרדי וחלק גדול ממנה מבוטח בה "

בסיום דבריו התייחס הרב ליצמן לפלונטר הפוליטי ואמר: "לפי המצב הנוכחי קשה לי להגיד שאני לא רואה בחירות בקרוב. תוקפים את ביבי שהוא אשם, למרות שאותו בלוק שיש לביבי יש גם לגנץ...כל מי שמחרים את החרדים בסוף מגיע לבקש ממנו עזרה וסיוע".

הרב ליצמן הדף את הפרסומים על התפוררות של בלוק הימין-חרדים. "אל תשימו לב לכל הידיעות והפרסומים על אנשים שיוצאים מהבלוק. צריך להתעלם מזה", כך ליצמן .

לאחר מכן הזמין קליגר את נואמת הכבוד גב' סיגל רגב רוזנברג מנכלי"ת מאוחדת וניצל את ההזדמנות להודות למאוחדת על שיתוף הפעולה הפורה עם קבוצת מאיר לעולם, על עמידתם לציד מארגני הארוע בכל השלבים ובכלל על השירות לציבור החרדי .

גב' סיגל נשאה דברים על מערכת הבריאות ומצוקותיה, בין הדברים שיבחה את פעילות החסד של אנשי הקבוצה וציינה שרואה בהם כשותפים נאמנים לספק עזרה לחולים בעת מצוקתם כולנו למען אותה מטרה אמרה.

בהמשך האירוע התקיימו פאנלים בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות ומנהלי בתי החולים, והרצאות מפי מומחים בכל תחומי הרפואה. מי שהנחו את המושבים היו חברים בקבוצת מאיר לעולם שהציגו את הזווית של "השטח" בהיבט הזה.

יצוין כי הדוברים כולם העלו על נס את פועלם של יועצי הרפואה, וציינו את התפעלותם מעשייתם הכבירה למען הציבור.

הרה"ר לישראל הגאון הרב דוד לאו הגיע לועידה ונשא דברים בפני המשתתפים. "מה שאתם עושים זו זכות ושליחות. יה"ר שתמשיכו תמיד לעזור ולסייע ולהיות שם עבור מי שצריכים"

רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר הרב משה שלזינגר, מנהל קשרי הקהילה של מכבי וממייסדי מאיר לעולם, הזמין לבמה את גיסו הרב עזרא קליגר ששכל את בנו לפני כשבוע וחצי. הרב קליגר שיתף את הנוכחים בהתמודדות עם הטרגדיה, וציין את עזרתם של היועצים בכל שלבי המחלה עמה התמודד בנו .

לדברי סיום הזמין קליגר את הרב משה ברים, מנהל המגזר החרדי במאוחדת, והציג אותו כשותף נאמן. הרב ברים הודה נרגשות למנהלי הקבוצה שנתנו למאוחדת את הזכות להיות שותפה באירוע חשוב זה שיתרום לאלפי נזקקים ליעוץ רפואי  דרך המידע שקיבלו היועצים ביום זה.

את החלק המקצועי של הועידה נעל ד"ר דוד מוסנזון, ראש חטיבת רפואה ב'מאוחדת' - שהיתה שותפה מרכזית בתכנון ובהפקת האירוע - שהציג בפני הנוכחים את מהפכת הרפואה ההיברידית של מאוחדת.

הועידה ננעלה בארוחת ערב יוקרתית. סביב השולחנות הערוכים הודו המשתתפים ליוזמי הועידה, וציינו כי היא אכן העניקה להם כלים מקצועיים, ידע רב וחיבורים חשובים שישמשו אותם בשליחותם הציבורית. כיבד את מעמד נעילת הועידה בנוכחותו: פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, שנשא דברי ברכה והוקרה.

במהלך הארוחה סיכם חיים קליגר את האירוע המוצלח ואמר: "הפקתי בימי חיי כנסים רבים, כמות הקצוות שצריכות להתחבר יחד כדי שכנס יסתיים בהצלחה היא אדירה, אני מודה ליושב מרומים שאתמול הן התחברו להן יחד לכדי אירוע מוצלח! אך מי שמחזיק באותן קצוות הם המון אנשים, אנשים המשקיעים ימים ולילות כדי שזה יקרה, אז גם אתמול היו המון כאלה, אני יודע שאני חב אותם להמון אנשים, אם זה יוסי רוזנבוים וצוות משרדו Y.P.R, אם זה מאיר מרגלית וצוות חברת ההפקה דיימונד, אם זה חברי הקבוצה הנכבדים פותחי המושבים, אם זה החברות נותנות החסות לוועידה, אם זה חברים בקבוצה שהיו לי לעזר ולעצה, אם זה הקייטרינג שדאג לנו לארוחת הערב ועוד ועוד... לכלום המון המון תודה!".

יועצים חרדים רפואה יעקב ליצמן יוסי רוזנבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד