י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניצחון לתעשייה הישראלית: המדינה חוזרת למסות את יבוא הטקסטיל

אמש אושרה בוועדת הכספים החלטה למסות את יבוא הטקסטיל לישראל ב-60%, דבר שיביא להורדה ביבוא ויחזק את השוק הישראלי • "זה רק צעד ראשון מתוך מסע ארוך"

ניצחון לתעשייה הישראלית: המדינה חוזרת למסות את יבוא הטקסטיל
הדיון בוועדת הכספים צילום: באדיבות המצלם

שעות מורטות עצבים הסתיימו בנשימת רווחה גדולה. בתום דיון סוער בוועדת הכספים של הכנסת הועברה החלטה לחזור למסות את ייבוא הטקסטיל לישראל ב-6% כולל בדים לא ארוגים.

ההצבעה היא שיאו של מאמץ מתמשך בשבועות האחרונים בדיונים בוועדת הכספים ומחוצה לה, בהם היו מעורבים שר האוצר משה כחלון ויו"ר וועדת הכספים משה גפני שסיכמו על השבתו של המס על ייבוא מוצרי הטקסטיל.

התעשיין שמואל דונרשטיין הממונה על קשרי הממשל בתאחדות שהוביל את ההידברות הגיב: "זה רק צעד ראשון מתוך מסע ארוך, להפוך את תעשיית הטקסטיל לתעשייה שמשתמשת בחדשנות כדי ליצור ערך, בתהליך שיכלול הידברות והבנה עם הממשלה והכנסת".

כעת צפויים התעשיינים להתרכז במאבק בנושא רכש הגומלין, המאיים על התעשייה הישראלית.

בתום דיון שנערך בדקות האחרונות בוועדת הכספים של הכנסת, העבירה הוועדה החלטה למסות את הצפת האופנה לשוק הישראלי ב-6% על מנת למנוע את חיסולה של תעשיית הטקסטיל ולאפשר לה להתמודד בתנאי שוק הוגנים. מאחורי הקלעים ניהלו התעשיינים בראשות שמואל דונרשטיין פעילות רחבת היקף, על מנת לגייס את חברי הכנסת והממשלה לתמיכה במהלך.

"זהו רק צעד ראשון מתוך מסע ארוך, להפוך את תעשיית הטקסטיל לתעשייה שמשתמשת בחדשנות כדי ליצור ערך", אמר שמואל דונרשטיין, "כעת אנחנו מתכוונים להתרכז בדרישה מהמדינה לבטל את הערעור לבג"ץ, נגד קביעת בית המשפט המחוזי שחייב לקיים רכש גומלין בחוק חובת המכרזים".

דונרשטיין מכוון בדבריו לסוגיה שמדירה שינה מעיני ראשי התעשייה הישראלית בנוגע לסעיף "רכש גומלין", המהווה מנגון איזון שנועד למנוע ניצול כלכלי חד צדדי של כלכלת מדינה אחת, על חשבון אחרת.

הסעיף עליו מקפידות רוב המדינות המפותחות בעולם, קובע שרכש ממשלתי של תוצרת ממדינה זרה, צריך להיענות ברכש של מקביל של המדינה הזרה, על מנת להזרים בחזרה משאבים לכלכלה המקומית.

לאחרונה, בצעד שמסכן את התעשייה הישראלית, ערערה המדינה באחרונה לבג"ץ כדי שיבטל את המחוייבות להכיל את סעיף רכש הגומלין, בעסקה לרכישת אוטובוסים של חברות סיניות לתחבורה הציבורית.

דונרשטיין הדגיש כי הממשלות באירופה ובמזרח הרחוק, נוהגות לעמוד איתן מאחורי האינטרסים הלאומיים שלהם ובהגנה בלתי מתפשרת על התעשייה, וכי אין סיבה שמדינת ישראל תנהג אחרת. "זה לא הזמן להיות מנומסים כשאלפי משפחות יכולות ללכת הביתה. אני קורא למדינה להסיר את העתירה לבג"ץ".

טקסטיל ועדת הכספים מיסוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד