י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התושבים נרתמו

מחווה מרגשת: תרמו את דמי התיווך ליתומים

חודש לאחר פטירתו של איש החסד הרב יגאל ברזמן ז"ל, תושבי בית שמש התגייסו לטובת המשפחה וגייסו למעלה מ-2 מיליון ₪ • הסיפור המלא - בפנים

מחווה מרגשת: תרמו את דמי התיווך ליתומים
הרב יגאל ברזמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

לפני כחודש התעטפה העיר בית שמש באבל כבד, עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של הרב יגאל ברזמן ז"ל והוא בן 43 בלבד.

הרב ברזמן היה מהדמויות המוכרות בקהילה החרדית בבית שמש. הוא התפרסם במעשי החסד הרבים שלו, ובעזרתו לכל דכפין.

בעבר היה איש עסקים מצליח, אך בשנים האחרונות הוא נקלע לקשיים וירד מנכסיו. חרף מצבו, הוא סירב לקבל עזרה, והתמקד בהחזרת החובות הרבים שנפלו על כתפיו.

עם הזמן הצליח הרב ברזמן להשתקם יחסית מהנפילה, אולם הוא נותר ללא דירה בבעלותו. במקביל המשיך כל העת במעשי החסד הכבירים שלו.

בשנה האחרונה חלה הרב יגאל במחלה הנוראה, ובערב שבת שובה השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה, תוך שהוא מותיר אחריו אלמנה וארבע יתומות קטנים.

אם לא די בעצם הצער על האובדן, נפל על כתפי האלמנה ובני המשפחה העול הכלכלי הכבד שהותיר אחריו הרב יגאל.

עוד במהלך השבעה התגייסו מכריו תושבי בית שמש כדי לסייע למשפחה בהמשך הדרך. באופן ספונטני הוחלט על קמפיין גיוס המונים שיצא לדרך עוד לפני יום כיפור. היעד השאפתני: 1.8 מיליון ₪ - סכום שאמור לאפשר למשפחה לרכוש דירה וגם להתקיים בכבוד.

למרות הרצון הטוב, הקמפיין נפתח בצורה מקרטעת מאוד בשל חוסר היערכות מתאימה ולו"ז בעייתי של חגים. בשלב זה נכנס לתמונה הרב שמואל ויצמן, מלווה ויועץ קמפיינים מטעם חברת גיוס ההמונים קוזמאצ', שתרמה את הפלטפורמה לטובת הקמפיין ללא מטרות רווח.

בהמשך נערכו כינוסי רתימה בהם נטלו חלק מכריו של הנפטר, והקמפיין המחודש יצא לדרך.

"היה מדהים לראות כיצד כל רמת בית שמש התגייסה לטובת הענין", מספר הרב ויצמן ל'בחדרי חרדים'. משפחות שלמות, הורים וילדיהם, לקחו על עצמם יעדים. בחורים עמדו עם דוכני התרמה בכניסות לבתי הכנסת ועוד ועוד".

הסיפור הבא שמספר הרב ויצמן ממחיש הן את דמותו האצילית של המנוח והן את רמת ההתגייסות של האנשים. חלק גדול מהתרומות היו דמי תיווך על דירות שאנשים קנו או שכרו.

מתברר שהרב ברזמן שתיווך בעיר דירות רבות נהג לוותר לא פעם לקונים/שוכרים/מוכרים/משכירים על דמי השכירות, וכעת הללו החליטו לתרום לקמפיין באותו סכום.

לאחר שבועיים של קמפיין מאומץ בו נטלו חלק כל תושבי בית שמש הגיע הקמפיין ל-2.05 מיליון ₪, המהווים 250,000 ₪ יותר מהיעד המקורי. "אין ספק שדמותו הפלאית של הרב ברזמן הניעה את תושבי רמת בית שמש, אלה שהכירו אותו וגם אלה שלא, להכיר לו טובה אחרי מותו. העיר בית שמש יכולה להיות גאה בהתגייסות הזו ובתוצאה המבורכת שלה", מסכם הרב ויצמן.

 

הרב יגאל ברזמן בית שמש חברת קוזמאצ' גיוס המונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד