י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הפרסום ב'בחדרי'

יו"ר האיגוד התנצל, והורה להסיר את הפרסום המסית נגד חרדים

לאחר ש'בחדרי' פרסם היום כי איגוד ערים דן לתשתיות ואיכות הסביבה - 'איגודן' פרסם כי החרדים גורמים לנזק בתשתיות בגובה של מאות אלפי שקלים עקב שימוש לא נכון במגבונים, יו"ר 'איגודן'  מסיר את הפרסום וממהר להתנצל • "באוכלוסיה החרדית יש מודעות הולכת וגוברת"

יו"ר האיגוד התנצל, והורה להסיר את הפרסום המסית נגד חרדים
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הפרסום היום (שלישי) ב'בחדרי' על כך ש'איגודן' פרסמו חומר מסית כנגד החרדים באתר האינטרנט שלהם, פנה סגן ראש עיריית בני ברק וחבר דירקטוריון איגודן גדליהו בן שמעון ליו"ר איגודן ארנון גלעדי, על מנת שיבדוק את הנושא.

גלעדי הזדעזע ממה ששמע, הורה להסיר לאלתר את הפרסום הפוגעני ואף התנצל מעומק ליבו.

לדבריו, "דווקא באוכלוסיה החרדית יש מודעות הולכת וגוברת לנושא. את הנתונים שפרסמנו קיבלנו ממקור חיצוני, והפרסום נבע מטעות אנוש. הוריתי להסיר את החומר הפוגעני לאלתר".

כזכור, כפי שפורסם היום ב'בחדרי חרדים', איגוד ערים דן לתשתיות ואיכות הסביבה - 'איגודן', שהוא תאגיד ממשלתי, הצטרף לקמפיין נגד השלכת מגבונים לאסלה.

באתר האיגוד הם כותבים, כי "רוב הציבור אינו מודע לבעיה הסביבתית ולעלויות הקשורות בטיפול בה, ומשליך את המגבונים היישר אל האסלה – קרי, אל מערכת הביוב. מכון שפד"ן של איגודן מפנה עשרות טונות של גבבה (פסולת מצטברת שרובה מגבונים) בכל יממה לאתרי הטמנה.

באתר מובא תרשים על נתוני צריכת המגבונים והשלכתם לאסלה, כשהפוקוס הוא על החרדים.

בתרשים נראה כי 1.3 מילארד מגבונים נצרכים בישראל מדי שנה, כשמעל 450 מליון על ידי חרדים. קבוצות אחרות באוכלוסיה כלל לא הוזכרו.

כאמור, בעקבות הפרסום ב'בחדרי', יו"ר האיגוד ארנון גלעדי התנצל, ואף הורה להסיר את הפרסום המסית.

הסתה ביוב גדליהו בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד