י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היערכות בקבר רחל לקראת ההילולא של רחל אמנו

מוסדות קבר רחל החלו בהערכות לקליטת ההמונים לקראת יום ההילולא בי"א בחשוון, שחל בשבת | העליה לציון החל מיום חמישי, ועד יום ראשון | אוכל ושתייה יחולקו לעולים, ספרוני תפילה, ולאורך כל שלושת ימי ההילולא, יתקיימו מעמדי תפילה מיוחדים | אישור חריג יאפשר לקבוצה קטנה של מוסדות קבר רחל להישאר במתחם הקבר גם במהלך שבת קודש | מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי "אלפים רבים נושעו ואלפים רבים יוושעו בזכות הצדקה למוסדות קבר רחל" | למסירת שמות לתפילה, חייגו עכשיו למוקד שמספרו 8631*

היערכות בקבר רחל לקראת ההילולא של רחל אמנו
תפילה בקבר רחל אמנו ע"ה צילום: באדיבות המצלם

היערכות מיוחדת לקראת יום ההילולא של רחל אמנו י"א חשון שיחול השנה ביום שבת קודש, העליה ההמונית לקבר רחל אמנו תתקיים בליל שישי וערש"ק ובמוצש"ק ויום ראשון.

שלושה ימים רצופים של תפילה על קברה של רחל אמנו יתקיימו השנה לקראת יום ההילולא בי"א בחשון שיחול השנה ביום שבת קודש פרשת לך-לך. העליה ההמונית לקבר רחל אמנו תחל מליל שישי תמשך עד ערש"ק, במוצש"ק ותסתיים ביום ראשון (8-10/11). מנין מצומצם ביותר של מקובלים מטעם "מוסדות קבר רחל" קבלו אישור מכוחות הביטחון לשהות במתחם קבר רחל בעצם יום השבת קודש, ויזכירו את השמות לתפילה.

העליה ההמונית תתחיל ביום חמישי אחה"צ, החל משעות הצהרים ייסגר מתחם קבר רחל כולו לתחבורה פרטית, ולא תתאפשר הגעת רכבים פרטית מצומת רוזמרין, משם תתאפשר הכניסה רק באמצעות שאטלים מיוחדים עד למתחם הקבר.
על מנת למנוע עומס לא תתאפשר חניית רכבים על יד צומת רוזמרין אלא בחניון טדי, ומשם יהיה שירות שאטלים, כמו כן הוקם 'אהל הכנסת אורחים המרכזי של מוסדות קבר רחל' על מנת לקלוט את רבבות המתפללים אשר יערכו שם את סעודות ההילולא של רחל אמנו במשך כל ימי ההילולא.

מניסיון השנה שעברה ישנם חששות לחילולי שבת המוניים מיד בצאת השבת, על כן מבקשים ממוסדות קבר רחל מכל הציבור הקדוש המתעתד לעלות במוצש"ק להתעכב ולא להגיע עד שעתיים לאחר זמן צאת השבת כדי למנוע את חילולה.

השנה, לאור העובדה כי בעצם יום השבת לא תהיה האפשרות להמון העם לשהות בקבר רחל, נערכים לתגבר את 'מוקד קבר רחל' שמספרו 8631* על מנת לקלוט בצורה מסודרת את שמות המתפללים מכל רחבי העולם היהודי שלא יצליחו להגיע בעצמם לקבר רחל, ולהזכיר את שמותיהם לתפלה בקבר רחל ביום ההילולא בעצם יום השבת קודש. השמות יוזכרו לאחר הסגולה של אמירת ספר התהלים שלוש פעמים ברציפות, ולאחר מכן יזכירו כל שם ושם.

בנוסף יתקיימו החל מיום חמישי בלילה, שלושת מעמדי תפילה מרכזיים בראשות גדולי וצדיקי הדור. בליל שישי בעת רצון חצות לילה ובמוצש"ק בחצות הלילה וביום ראשון לפנות ערב, לאחר אמירת כל ספר התהלים על ידי רבני 'כולל חצות' הקבוע של מוסדות קבר רחל הנמצאים כל השנה על קברה של רחל אמנו, לומדים ומתפללים בעד עם ישראל בארץ הקודש ובתפוצות.

יצוין, כי משמרות התורה והתפלה של מוסדות קבר רחל פועלים ללא הפסקה, כאשר מאות רבני ואברכי הכוללים המגיעים מידי יום ומידי לילה בשמונה משמרות על פני היממה עומדים על משמרתם להעתיר לישועת עם ישראל.

משלחת רבני מוסדות קבר רחל בראשות ראש מוסדות קבר רחל, הגרמ"מ קלוגר שליט"א התקבלה בימים האחרונים בהתלהבות במעונם של גדולי ישראל שליט"א אשר ציינו כי הדרך הבטוחה ביותר לזכות לישועה בזכות רחל אמנו ביום ההילולא, הוא באמצעות התרומה למוסדות קבר רחל המקיימים במקום משמרות תורה ותפלה במשך כל שעות היום והלילה במהלך כל ימות השנה.

גדולי ישראל חזרו ואמרו כי ברור שרחל אמנו מחזירה טובה למי שגורם לה נחת רוח גדול כזה שיהיה קול התורה והתפלה נשמע בביתה, ובמיוחד השנה כאשר ישנם כאלו שקשה להם להגיע אישית כמידי שנה, יעדיפו רבים להעביר את השם דרך מוסדות קבר רחל.

מרנן ורבנן שליט"א צירפו את חתימתם למכתבו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שכתב בכתב יד קודשו: "רבים נושעו ורבים יוושעו בעה"י בישועות ורפואות וכל טוב ע"י התרומה למוסדות קבר רחל בראשות הגרמ"מ קלוגר שליט"א וכפי שהעיד מו"ח מרן זצ"ל".

על אף התגבור המיוחד מתבקש הציבור להקדים ולהעביר את השמות למוקד קבר רחל שמספרו 8631* ולא להמתין ללחץ של הרגע האחרון אשר עלול לגרום לקריסת המערכת כמו בשנים שעברו, בכדי להבטיח כי השמות יגיעו בע"ה לקבר רחל ביום ההילולא להיוושע בגשמיות וברוחניות בזכות רחל אמנו.

למסירת שמות לתפילה, חייגו עכשיו למוקד שמספרו 8631*

קבר רחל הרב קלוגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד